Gå til innhold

GeForce RTX 20** tråden


Anbefalte innlegg

For at kortet skal funke må du minimum ha 2x8-pin connectorer koblet i, mulig du slipper unna å ha 6 pinsen koblet til noe da 2x8pin skal levere nok strøm.  Sikker på at det ikke er 2x 6+2 pins connectorer du har? Det er vertfall det vanligeste som en har ut fra de fleste PSUer jeg har vært borti for GPU.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du trenger nok mer juice enn PSUen din er designet for. Det tryggeste er å ikke prøve og tvinge kortet til måtte bruke en for liten PSU, men du kan jo vurdere å bruke 2 PSUer samtidig eller underklokke kortet med f.eks MSI Afterburner til du ikke får powerlimit og bruke en splitterkabel til dobbel 8-pins power hvis begge må ha spenning.

Endret av vidor
Lenke til kommentar
Evil-Duck skrev (23 timer siden):

For at kortet skal funke må du minimum ha 2x8-pin connectorer koblet i, mulig du slipper unna å ha 6 pinsen koblet til noe da 2x8pin skal levere nok strøm.  Sikker på at det ikke er 2x 6+2 pins connectorer du har? Det er vertfall det vanligeste som en har ut fra de fleste PSUer jeg har vært borti for GPU.

Blir litt vanskleig å  forklare. Legger ved bilder så kanskje det blir litt lettere å forstå.
Den utgangen som skal gå til GPU fra  PSU er denne (se bildet).  Hva er det egentlig jeg må gjøre for å få en slik kabel som kobles direkte på GPU?
Den nye PSU som dette grafikkortet egentlig skal stå i er en Corsair HX850i, men slik jeg ser  det kommer jeg til å støte på samme problemet der da de eneste strømkable er de samme som på bildet jeg har lagt ved.

 

IMG_2178.JPG

Lenke til kommentar
Nizzen skrev (7 timer siden):

ASUS ROG Swift 360Hz G-SYNC kommer snart :D

Skal vi tippe 2000 dollar? :grin:

Det jeg ønsker meg er en 32" 4K skjerm i 16:9 format med 144+ Hz, et 1ms IPS panel, full HDR support, 100% RGB++. Bare synd en slik skjerm vil nok aldri komme.

Edit : I spoke too soon! : ASUS ROG SWIFT PG32UQX Goes for DisplayHDR 1400 and 1152-zone Mini LED backlight. ~4000 dollar etter ryktet. Så NEI TAKK, men kanskje om 3-4 år når prisen synker :)

Endret av Betroz
Lenke til kommentar
13 hours ago, Betroz said:

Skal vi tippe 2000 dollar? :grin:

Det jeg ønsker meg er en 32" 4K skjerm i 16:9 format med 144+ Hz, et 1ms IPS panel, full HDR support, 100% RGB++. Bare synd en slik skjerm vil nok aldri komme.

Edit : I spoke too soon! : ASUS ROG SWIFT PG32UQX Goes for DisplayHDR 1400 and 1152-zone Mini LED backlight. ~4000 dollar etter ryktet. Så NEI TAKK, men kanskje om 3-4 år når prisen synker :)

55" gaming monitor ?

120 Hz OLED

https://wccftech.com/viewsonic-showcases-an-array-of-their-new-products-at-ces-including-a-55-inch-monitor/

Endret av G
Lenke til kommentar
3 hours ago, G said:

For meg er en 42" curved ultrawide det optimale ift. sitteavstand osv.

Ønskeliste: LG 42" OLED Curved Ultrawide, 3840x1600 120-144Hz, G-Sync, Dolby Vision, HDR1000, >5ms etc.
Sammen med 3080Ti med 50% ytelsesøkning fra 2080Ti til 900USD. Evt. Navi21-23.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
11 hours ago, Theo343 said:

For meg er en 42" curved ultrawide det optimale ift. sitteavstand osv.

Ønskeliste: LG 42" OLED Curved Ultrawide, 3840x1600 120-144Hz, G-Sync, Dolby Vision, HDR1000, >5ms etc.
Sammen med 3080Ti med 50% ytelsesøkning fra 2080Ti til 900USD. Evt. Navi21-23.

Synes curved er litt gimmick enda. Har hatt et AOC VA-panel på åpent kjøp for å forsøke å erfare det gratis. Tok litt tilvenning, også ble jeg komfortabel med det. Når jeg så leverte det tilbake, så tok det litt tilvenning til flatpanelet mitt på 32" 60 Hz, men den tilvenningen gikk mye raskere (IPS-panel).

Ønsker IPS eller OLED om jeg kan få uten å bli ruinert.

Endret av G
Lenke til kommentar
G skrev (1 time siden):

Synes curved er litt gimmick enda. Har hatt et AOC VA-panel på åpent kjøp for å forsøke å erfare det gratis. Tok litt tilvenning, også ble jeg komfortabel med det. Når jeg så leverte det tilbake, så tok det litt tilvenning til flatpanelet mitt på 32" 60 Hz, men den tilvenningen gikk mye raskere (IPS-panel).

Ønsker IPS eller OLED om jeg kan få uten å bli ruinert.

Ville aldri hatt Ultrawide som ikke er curved, med et 16:9 panel er det motsatt. Det var tilvenning å gå fra 24" 16:9 til 35" 21:9, men jeg tror det var mest pga størrelsen.

Lenke til kommentar

Tror det var 32" 16:9 jeg testet. Jeg har mer lyst på et par skjermer enn et ultrawide, pga. flerskjermsbehov. Kunne alltids delt opp en ultrawide virtuellt. Men, det hadde kostet litt på høyden. 16:9 gir bedre høyde (kortsiden) innbiller jeg meg.

Vil heller ha et stort 16:9-panel (til gaming og hovedbruk) med plass til minimum en skjerm til stående på høykant, eller eksperimentere med 2 skjermer på høykant i tillegg til hovedskjerm. Kommer an på hvilken balanse jeg ender på med storskjermen i hovedfokus, hva som gjenstår av pultareal.

Endret av G
Lenke til kommentar
4 hours ago, G said:

Synes curved er litt gimmick enda. Har hatt et AOC VA-panel på åpent kjøp for å forsøke å erfare det gratis. Tok litt tilvenning, også ble jeg komfortabel med det. Når jeg så leverte det tilbake, så tok det litt tilvenning til flatpanelet mitt på 32" 60 Hz, men den tilvenningen gikk mye raskere (IPS-panel).

Ønsker IPS eller OLED om jeg kan få uten å bli ruinert.

For TV vil jeg si at Curved er en gimmick samt muligens hvis monitoren din ikke er stor nok. Når monitoren er stor nok (38+) og du har en sitteavstand på opptil 80cm så får curved en effekt jeg ikke har lyst til å gå tilbake fra.

Curved på så smått som 32" ville jeg ikke vurdert, ei heller på TV hvor man sitter langt fra skjermen.
Når det er sagt hadde jeg nok blitt like glad i en non-curved ultrawide 42" også hvis den hadde specsa jeg var ute etter.

Ift. flerskjerm eller ikke så foretrekker jeg flerskjerm på jobb men stor ultrawide hjemme. Hadde jeg jobbet med videoredigering og fotoredigering hadde jeg kanskje foretrukket en stor 5K non-curved skjerm i stedet.

Endret av Theo343
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...