Gå til innhold

GeForce RTX 20** tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har fått både windforce og Armor kortet jeg bestilte. Men har ikke hatt tid til å teste noe enda, og vurderer å bare vente til jeg ser om jeg får kortet fra Elkjøp, og så teste alle tre på likt. Men er usikker på om jeg skal gidde. Elkjøp kortet har jo "A" chip, og er nesten garantert raskest uansett, og selv om et av de andre, eller begge skulle vise seg å kunne overklokkes like høyt, så er jo uansett Gaming Z kortet mest verdt på bruktmarkedet senere. Så når det koster det samme... Jeg får se om jeg får ånden over meg. :p

 

Kan du ta bilde av dem ved siden av  hverandre? :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Lest igjennom litt gamle posts her. Ang. det høye prisnivået på RTX-serien tror jeg rett og slett er fordi overproduksjon av 10xx serien grunnet unaturlig etterspørsel under crypto-rushet. Tipper at når de klarer å få unna lagrene med 10xx serien så vil prisen på RTX serien også synke litt.

 

Noen som har noe mer informasjon om hvordan A og ikke A chip overklokker ift. hverandre? Tenkte også på det med fabrikk-overklokking. Er ikke det bare blitt til en salgs gimmick grunnet den nye innebyggede overklokkingsfunksjonen den nye RTX serien har?

Endret av €tt@n
Lenke til kommentar

La merke til det. Ingen endring på bestilling min iallfall.

 

Elkjøp har i hvert fall trukket beløpet, ikke bare reservert, fra Mastercard-kontoen min så ting har i hvert fall skjedd. Jeg kommer på ingen måte til å akseptere at Elkjøp eventuelt bytter kortet mot et av kortene som har blower-style kjøler.

Lenke til kommentar

Lest igjennom litt gamle posts her. Ang. det høye prisnivået på RTX-serien tror jeg rett og slett er fordi overproduksjon av 10xx serien grunnet unaturlig etterspørsel under crypto-rushet. Tipper at når de klarer å få unna lagrene med 10xx serien så vil prisen på RTX serien også synke litt.

 

 

En annen årsak kan være at ved lansering av neste generasjon så risikerer de å ha konkurranse fra Intel og AMD. Gir mening å melke hva de kan nå så lenge det ikke er noen konkurranse om å tilby mer for mindre.

Lenke til kommentar

Nysjerrig du betaler 1000kr extra for oc versjon, er det ikke bare å overklokke selv? Går ut ifra kortet er likt med bakpalte og samme kjøler, men ikke nødvendigvis samme chip. Leste tidligere at noen rimeligere versjoner hadde en litt annen chip, var Tilsatt en "A" i seriekoden på chippen.

 

Skal være ærlig å si jeg ble dritlei av å få tullesvar fra komplett når den uklokkede versjonen kom, som jeg først hadde bestilt.

De har null oversikt, og visste ikke engang om de 5 som var forventet på lager var tillegg til de som var bestilt allerede.

Men virker som å gå for den rimeligere versjonen og klokke er løsningen. :p

 

Ser jo også i ettertid de har skrudd opp prisen på den uklokkede med 600kr. Så burde kanskje beholdt bestillingen :( men gjort er gjort

Endret av Nolimits
Lenke til kommentar

Kan du ta bilde av dem ved siden av  hverandre? :)

 

Aorus 1080Ti for Scale. :p

 

post-29200-0-04996000-1540429175_thumb.jpg   

 

Gigabyte RTX2070 Windforce

post-29200-0-13686200-1540429255_thumb.jpg   post-29200-0-52533700-1540429533_thumb.jpg

 

MSI RTX2070 Armor

post-29200-0-08790400-1540429670_thumb.jpg   post-29200-0-89925900-1540429702_thumb.jpg

 

Kommer ikke helt over hvor knøla smått Windforce kortet er. Her sammen med Armor kortet, og på neste bildet mellom Aorus 1080Ti og ROG Strix 1080. Veier nesten ingenting heller. Kjenner jeg mista litt trua på akkurat det kortet nå. :p Armor kortet derimot, er et beist, skulle ikke forundre meg om det matcher vekta på 1080Ti kortet..

post-29200-0-09469100-1540429849_thumb.jpg   post-29200-0-75749200-1540430078_thumb.jpg

Endret av Gabri3L
  • Liker 3
Lenke til kommentar

En liten update angående min sak med Nvidia Store som Digital River drifter. For de som ikke har fått det med seg fikk jeg altså en lasertoner i stedet for et RTX 2080.

De lover og lyger hele tiden. Etter flere mailer og telefoner så har de ikke engang klart å sende meg returinformasjon på toneren. De venter på "confirmation" å en masse piss av unnskyldninger kommer hver gang jeg sender mail.

Vil advare ALLE mot å bruke nvidia store, i tilfelle det skulle oppstå noe som helst problemer. Får du produktet er det sikkert greit, men ved problemer er det som tidligere nevnt det VERSTE jeg har vært borti av kundeservice.

Jeg er så forbanna at jeg har ikke ord...

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...