Gå til innhold

GeForce RTX 20** tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Google Vega 56 review

Se spill-testene

Se Vega 56 ligge under 1080 i alt :)

 

Potensialet i 1080 er større enn Vega 56. Det er et vassere kort.

Har ikke nektet på det. Derfor jeg skrev at 1080 kan overklokkes å gå forbi Vega 56.

Testene man googler er kun stock Vega 56 mot stock 1080 å da er Vega 56 endel bak.

Endret av TheKims
Lenke til kommentar

Har ikke nektet på det. Derfor jeg skrev at 1080 kan overklokkes å gå forbi Vega 56.

Testene man googler er kun stock Vega 56 mot stock 1080 å da er Vega 56 endel bak.

Ok.

Men det er en fordel å sammenligne epler og epler. Har man tweaket det ene kortet får man tweake det andre også, før man drar noen konklusjon om hva som er bedre enn hva :)

Lenke til kommentar

Ok.

Men det er en fordel å sammenligne epler og epler. Har man tweaket det ene kortet får man tweake det andre også, før man drar noen konklusjon om hva som er bedre enn hva :)

Jeg har da aldri sagt at Vega 56 er bedre enn 1080. Jeg har kun sagt at mitt kort yter som 1080 med +100 på minne og power target på 50%. Jeg har ikke 1080 liggende så får ikke sammenlignet hvordan et 1080 med +100 på minne vil yte i forhold til Vega. Visst noen har et 1080 å kan teste så hadde det vært artig å se forskjellen.

Lenke til kommentar

Kan du teste med +100 på minne? Sett powertarget til maks og maks på temp limit.

 

Bare +100 på minnet og ikke noe + på core/fikling med VF curve?

 

Visst 1080 blir holdt igjen så blir jo også Vega holdt igjen. 

 

Nå henger jeg ikke helt med. De to fire strike testene du linka var jo testa med to helt forskjellige oppsett? i5 2500K sammen med 1080 og Vega 56 sammen med i7 8700k?

 

Skulle kanskje fått flyttet dette i egen tråd? Har jo lite å gjøre med med trådens tema.

 

Ja, kunne vært en idè.

Lenke til kommentar

Bare +100 på minnet og ikke noe + på core/fikling med VF curve?

 

 

Nå henger jeg ikke helt med. De to fire strike testene du linka var jo testa med to helt forskjellige oppsett? i5 2500K sammen med 1080 og Vega 56 sammen med i7 8700k?

 

 

Ja, kunne vært en idè.

Jeg har ikke 1080 liggende så jeg søkte etter stock 1080 å tok resultatet derfra. Uten å si det 100% sikkert så tror jeg ikke graphic score skal påvirkes av CPU. Kyrre forlangte at jeg skulle sammenligne epler mot epler, så +100 på minne og powertarget på maks som er det jeg bruker på mitt kort. Ikke overklokket noe

Endret av TheKims
Lenke til kommentar

Jeg har ikke 1080 liggende så jeg søkte etter stock 1080 å tok resultatet derfra. Uten å si det 100% sikkert så tror jeg ikke graphic score skal påvirkes av CPU. Kyrre forlangte at jeg skulle sammenligne epler mot epler, så +100 på minne og powertarget på maks som er det jeg bruker på mitt kort. Ikke overklokket noe

 

https://www.3dmark.com/fs/16861955

 

Men nå vil jeg vel ikke akkurat si at +100 på minnet er epler mot epler. Hadde begge kort brukt samme type minne på samme frekvens hadde det vært noe annet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...