Gå til innhold

GeForce RTX 20** tråden


Anbefalte innlegg

kom sms fra elkjøp på mitt 2070 i dag.

31. oktober, så da hadde hvertfall ikke Marte på KS der rett  :hrm:

 

Jeg har ikke fått noe beskjed i dag (bestilte mitt Asus turbo 2070 fra Elkjøp 18.okt)! Det kan jo kanskje (hvis man legger ekstremt mye godvilje til) bety at jeg er i den puljen med kort de sa de skulle få inn mellom 24-26. okt, men det er vel heller tvilsomt ettersom det igjen er "bekreftet dato 30.10". "Bekreftet dato 30.10" var jo utgangspunktet når kortene dukket opp på siden. I perioden før "bekreftet dato" forsvant i går var det jo faktisk 25.10 som var "bekreftet dato". Tiden vil vise hvor mye sannhet det er i informasjonen de gir ut. Litt kjipt å gi ut status på at noe er "bekreftet" hvis faktum er at de ikke vet! 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har kjøpt et MSI 2070 Armor OC, ser det kommer 20% på Expert nå. 

Er det verdt styret med å sende tilbake for å spare 100kr og få et ASUS ROG Strix 2070 O8G.

Hvor mye utgjør forskjellen på 1740 mhz og 1815 mhz?

 

Det kan du sikkert fort klokke opp sjølv. 

Driver å tester litt overklokking på mitt 2080ti for tiden. 

 

 <-- Stock

 

Skal teste med gpu core og minne klokk neste. 

Lenke til kommentar

Jeg har ikke fått noe beskjed i dag (bestilte mitt Asus turbo 2070 fra Elkjøp 18.okt)! Det kan jo kanskje (hvis man legger ekstremt mye godvilje til) bety at jeg er i den puljen med kort de sa de skulle få inn mellom 24-26. okt, men det er vel heller tvilsomt ettersom det igjen er "bekreftet dato 30.10". "Bekreftet dato 30.10" var jo utgangspunktet når kortene dukket opp på siden. I perioden før "bekreftet dato" forsvant i går var det jo faktisk 25.10 som var "bekreftet dato". Tiden vil vise hvor mye sannhet det er i informasjonen de gir ut. Litt kjipt å gi ut status på at noe er "bekreftet" hvis faktum er at de ikke vet! 

Siden det er så mye feilinformasjon ute og går er det tydelig at ikke noen helt vet hva som skjer, hverken leverandører eller butikker. Jeg fikk sendingsbekreftelse på MSI 2070 Armor fra komplett i dag, selv om dato fortsatt er satt som usikker levering 1. november.

 

Har kjøpt et MSI 2070 Armor OC, ser det kommer 20% på Expert nå. 

Er det verdt styret med å sende tilbake for å spare 100kr og få et ASUS ROG Strix 2070 O8G.

Hvor mye utgjør forskjellen på 1740 mhz og 1815 mhz?

Du klarer nok å klokke såpass mye selv, men du får en noe bedre kjøler med Strix kortet og sikkert mere strøm. Jeg hadde hvertfall ikke orket å ta meg bryet med å levere tilbake et kort jeg hadde mottat når det er såpass usikre leveringsdatoer.

Endret av Deimos_Anomaly
Lenke til kommentar

Litt småtesting av RTX2080 @2055/8900

Kortet ligger konstant på PT og temp target så det er ikke tvil om det er litt å hente på vannblokk og ny bios.

 

attachicon.gifforza 720.jpg

GPU bound @ 720p 2xmsaa

 

attachicon.gifforza 1440.jpg

1440p 2xmsaa

attachicon.giftomb raider.jpg

2xtsaa

 

Hvilkne benchmarks har du brukt her?

 

Lol ser det nå i "boblen" over

Endret av baggiebridges
Lenke til kommentar

Jeg har ikke fått noe beskjed i dag (bestilte mitt Asus turbo 2070 fra Elkjøp 18.okt)! Det kan jo kanskje (hvis man legger ekstremt mye godvilje til) bety at jeg er i den puljen med kort de sa de skulle få inn mellom 24-26. okt, men det er vel heller tvilsomt ettersom det igjen er "bekreftet dato 30.10". "Bekreftet dato 30.10" var jo utgangspunktet når kortene dukket opp på siden. I perioden før "bekreftet dato" forsvant i går var det jo faktisk 25.10 som var "bekreftet dato". Tiden vil vise hvor mye sannhet det er i informasjonen de gir ut. Litt kjipt å gi ut status på at noe er "bekreftet" hvis faktum er at de ikke vet! 

 

Ser at det nå står 13.11 på sidene dems.

 

Så er spørsmålet om du faktisk får 25. og jeg 31. eller om alt er utsatt uten info

Lenke til kommentar

Har kjøpt et MSI 2070 Armor OC, ser det kommer 20% på Expert nå. 

Er det verdt styret med å sende tilbake for å spare 100kr og få et ASUS ROG Strix 2070 O8G.

Hvor mye utgjør forskjellen på 1740 mhz og 1815 mhz?

Nysjerrig du betaler 1000kr extra for oc versjon, er det ikke bare å overklokke selv? Går ut ifra kortet er likt med bakpalte og samme kjøler, men ikke nødvendigvis samme chip. Leste tidligere at noen rimeligere versjoner hadde en litt annen chip, var Tilsatt en "A" i seriekoden på chippen.

Lenke til kommentar

RTX2070 trekker omtrent like mye strøm som GTX1080, så en blower style kjøler på noe slikt er ikke for alle. Noen gamer jo kun med headset på, og merker ikke så mye til det. Men jeg vil tro også bruktsalgs verdien er lavere. Rent ytelsesmessig vil neppe noen av de dyrere kortene kunne måle seg i ytelse per krone, ikke i nærheten en gang. Men om blower style kjøler er en deal breaker, så hjelper jo ikke det.

 

Selv bestilte jeg Gigabytes Windforce for ~5500Kr, ute av sortimentet nå, men kommer sikkert tilbake. Gaming OC er vel samme kortet, bare overklokket, altså med 400A chip. Disse er altså 2 slot's tykke kort på 40,24mm, og kan være alternativer for deg om du er "allergisk" mot støy..

Fått kortet ditt? Fornøyd med støy etc, og har du evt prøvd å overclocke det? Selv har det vært ingenting annet enn problemer med min bestilling hos Elkjøp (av Asus Turbo - kortet) 

 

Jeg fikk nettopp melding fra Elkjøp angående Asus Turbo 2070 - kortet. Får ikke kort til den 13.11 heller. Har fått 16.11 som dato. Stoler vel egentlig ikke helt på de datoene jeg har fått oppgitt av Elkjøp heller når "bekreftet dato" har blitt flyttet minst 3 ganger! 

 

Komplett oppgir 1-2 uker leveringstid ved bestilling av Asus Turbo 2070 (er oppgitt som en bestillingsvare). Lurer nesten på om jeg skal prøve å bestille et kort derfra også og se om det kommer raskere (noe det vil om datoen stemmer). Drar på ferie om 3 uker å var litt keen på å få testet ny skjerm og skjermkort før det! Har riktignok ett Gigabyte GeForce RTX 2070 WINDFORCE 8GB kort som ligger å venter på meg på postkontoret som egentlig skulle sendes i retur, men det blir bare mer og mer fristende å hente det ut (selv om det koster 1200 kr mer enn Asus Turbo). 

 

Forøvrig har jo Komplett en del 2070 kort inne. Bare "Gaming OC" modellen som passer i mitt kabinett riktignok og det blir for dyrt for at jeg føler det er verdt det. 

Lenke til kommentar

Så hvordan er sli/nvlink med RTX, lurer sikkert noen på:

 

 

https://hothardware.com/reviews/nvidia-nvlink-review-taking-sli-to-the-next-level

 

Skulle gjerne også sett 2080 SLi NVLink mot 2080Ti og 2080TI SLi NVlink, men det kommer vel etter hvert.

 

Samt at de hadde testet Nvlink i BF1 og BF5.

 

Lysten på 2 x 2080 Ti blir ikke mindre av den testen linket til, men som de sier er det ingen garantier at spillutviklere legger dette til i fremtidige spill. Hadde man kunne brukt NVlink ned til 2060 korta hadde nok sjansene økt noe, for og ikke snakke om ned til 2050.

Lenke til kommentar

Skulle gjerne også sett 2080 SLi NVLink mot 2080Ti og 2080TI SLi NVlink, men det kommer vel etter hvert.

 

Samt at de hadde testet Nvlink i BF1 og BF5.

 

Lysten på 2 x 2080 Ti blir ikke mindre av den testen linket til, men som de sier er det ingen garantier at spillutviklere legger dette til i fremtidige spill. Hadde man kunne brukt NVlink ned til 2060 korta hadde nok sjansene økt noe, for og ikke snakke om ned til 2050.

Man må på veldig høy oppløsning på 2080ti i bf 1, for at sli skal hjelpe. Grunnen er at selv 4k blir cpubound mange plasser.

Lenke til kommentar

Fått kortet ditt? Fornøyd med støy etc, og har du evt prøvd å overclocke det? Selv har det vært ingenting annet enn problemer med min bestilling hos Elkjøp (av Asus Turbo - kortet) 

 

 

Jeg har fått både windforce og Armor kortet jeg bestilte. Men har ikke hatt tid til å teste noe enda, og vurderer å bare vente til jeg ser om jeg får kortet fra Elkjøp, og så teste alle tre på likt. Men er usikker på om jeg skal gidde. Elkjøp kortet har jo "A" chip, og er nesten garantert raskest uansett, og selv om et av de andre, eller begge skulle vise seg å kunne overklokkes like høyt, så er jo uansett Gaming Z kortet mest verdt på bruktmarkedet senere. Så når det koster det samme... Jeg får se om jeg får ånden over meg. :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...