Gå til innhold

Chilimobil sperret for databruk på Fri Bruk-abonnementet til Marius


Anbefalte innlegg

Chilimobil selger rett og slett en tjeneste de ikke har råd til å drive.

 

1000GB er 1000GB og hvertfall ikke "Fri bruk"

 

Men Chilimobil nekter tydeligvis å gi kundene det de har betalt for, som er 1000GB pr mnd

De har råd til å drive tjenesten hvis folk ikke misbruker. Og du henger deg også opp i 1000 GB. Det er ikke 1000 GB de selger som sådan, men "fri bruk". Og med "fri bruk" så betyr det vanlige folk som ikke misbruker tjenesten til tingene som ikke er tillatt etter avtalevilkårene.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Eg var i kotnakt med Chilli service på mail, i forbindelse med at datamengden på Min side på chilli.no viste feil, og at appen bare kom opp med feilmelding. 

 

Dette fikk eg til svar:

 

 

 

Så hyggelig at du tar kontakt! 

Appen er under oppgradering, så den kan dessverre ikke brukes for øyeblikket. Det er mulig at det er en visningsfeil på min side. Jeg ser at du har brukt 4,5 GB og har ca 995 GB tilgjengelig igjen. Vi skal prøve å løse problemet på min side. 

Ha en fin dag! 

Vennlig hilsen 
Chilimobil Kundeservice 

 

 

Med den infoen + det som står på heimesida så kan man jo få inntrykk av at 1000 gb ikkje er noke problem. Da blir det feil at dei slår seg fullstendig i vranglås når ein kunde har brukt 20%.  

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Hva kaller du normal bruk?

 

Ja, jeg gikk inn for å bruke så mye data som mulig, ja jeg tok to fluer i en smekk og testet hastigheten Telia kunne levere her over tid.

http://speedtest.tele2.net/

Jeg kaller det akkurat det jeg skrev i posten du siterer, mye streaming. Det er det de fleste vanlige forbrukere gjør når de forbruker mye data.

 

Av en eller annen grunn tenkte jeg nå på han fyren i USA som måtte saksøkes av sine egne foreldre for å flytte ut hjemmefra, lurer på om han kjører de samme speedtestene :)

 

Nå skal jeg ut på hotellets middagsbuffet, og jeg har ikke sett noe sted at jeg ikke kan kaste eller ta med meg mat, så nå er det bare å rygge fram bilen. Tenkte nemlig å teste holdbarheten over tid, og da trenger jeg 450 kg.

 

God mandag og fortsatt god integritet til både deg og Tek.no :)

  • Liker 8
Lenke til kommentar

Om det er en limit på 1000 GB per måned er det da vel for f**n opp til enhver bruker om han vil bruke det på en dag eller 31 dager??? For noe tull og vas! Kan ikke sperre FØR de har nådd grensen i alle fall!

 

Nei, hvis du faktisk fikk med deg kritikken av abonnementet når det lanserte så var det at du ikke kunne dele data med noen, ergo veldig begrenset og ikke et godt abonnement.

Lenke til kommentar

Slike som han ødelegger for alle andre. Han veit godt at han prøvde å få fram en reaksjon. Håper de ikke stenger tilbudet, har selv brukt 35gb uten problemer. Ser at han svarer folk nedi kommetar feltet med eplekjekke kommentarer, ta en titt på hva du skrev på diskusjonsforumet. Får håpe du ikke lenger får være kunde hos chilli.

  • Liker 7
Lenke til kommentar

Woooow..

Er det virkelig dette som har skjedd her:

 

1.Marius tar kontakt med Tek.no med en nyhet om at han er ett uskyldig offer og urettferdig behandlet av Chilimobil. Tek.no publiserer.

 

2.Oppegående forumbrukere avslører Marius.

 

3.Tek.no oppdaterer artikkelen med denne kritiske informasjonen (bra tek.no!), som faktisk snur om på hele saken.

 

4.Selv om det er veldig tydelig hva som har skjedd her, velger Marius å gang på gang være advokat for en tapt sak, enn å heller legge seg flat. Dette ødelegger tydeligvis for hans troverdighet og for selskapet han representerer. En bi effekt er at det tillegg virker positivt for Chilimobil.

 

Snakk om å virkelig oppnå motsatt effekt.

 

 

Til forum bruker Hedonism: "Not all heroes wears capes'. Takk skal du ha.

 

 

 

++@###**

Her synes jeg Tek.no har fått bonus materiale til en veldig interessant sak.

**###@++

 

 

Kan ikke dere (Tek.no) skrive en artikkel om denne saken?

 

Om hvordan en tidligere ansatt (innside informasjon og tillitt) utnytter/blir utnyttet til å bruke sine egenskaper/erfaringer til å få tek.no å publisere en "negativ reklame" om Chilimobil basert på halv sannhet. Hvor informant er ansatt i ett konkurrerende selskap.

Om hvordan slik er mulig. (Kvalitet sikring, jakt om populære artikler, risiko).

Og om hvordan en ble avslørt og reaksjonene.

 

Dette er jo høyt aktuelt i dagens samfunn ettersom det er svakheter som lett kan misbrukes.

 

 

Og for all del, er for "forbrukerrådet tester" men da burde Marius spillet åpne hender, enn å prøve å vri det til noe det ikke var.

Hei, på hvilken måte er det du mener jeg ikke har spilt med åpne hender?

 

Jeg ser heller ikke hvor jeg har blitt såkalt avslørt? Alt det han postet ligger fullt offentlig under mitt navn, nå har det seg også slik at alt jeg poster på denne kontoen er min mening, og kun det.

 

Hva er det jeg skal legge meg flat for? Jeg har ikke brutt noen av vilkårene i chilimobil sin avtale, men de har fortsatt stoppet abonnementet mitt, uten å komme med noe mer enn en påstand.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hva er det folk ikke forstår, Chili er det selskapet som for første gang "pusher" grensene i mobilmarkedet. Så er det slike som noldusen her som skal "teste" hvor langt man kan gå, mens andre henger seg opp i en grense som ikke bare er litt større enn hva konkurrentene tilbyr. Telenor gir vel noe slik som 5GB til samme pris (du kan da koble til hva du vil på abb. dessverre er du tom før du får koblet opp), og ellers må du vel betale i dyre dommer for å nærme deg 10% av Chili. Selv har jeg passert 100GB siden 1 juni, ikke hørt noe fra Chili hverken telefon eller annet. Men må si at det å kunne bruke mobilen akkurat som jeg vil uten å tenke på kvoter eller annet er ren skjær frihet. At det foreløpig ikke har kommet noen som vil prøve å utfordre Chili sier sitt om hvor sidræva resten av bransjen er. Nå er det snart ferie, nå for første gang der jeg slipper å "spare opp" kvote i forkant.

Dette var jo akkurat poenget mitt, jeg hørte heller ingenting fra chili, før jeg plutselig sto uten data, denne informasjonen finner du også i artikkelen.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+241541

Dette minner meg om en sak fra Elkjøp for en del år siden, der en kunde kjøpte seg Playstation og benyttet 30 dagers åpen kjøp i nærmere ett år ved å returnere spillkonsollen siste dag, kjøpe ny for tilgodebeløpet og gjenta dette om og om igjen. Da de til slutt sa at han ikke lenger kunne få 30 dagers åpent kjøp på en ny Playstation eller andre varer, gikk han til avisen og klaget. Han tok selvsagt på seg offerrollen og mente at han kun gjorde dette i god tro, og kunne ikke skjønne at det var problematisk for butikken.

 

Selv om jeg er enig i at Chili mobil kanskje burde kalt dette noe annet enn fri data, så er ikke dette noe annet enn bevisst misbruk som de til slutt satt en stopper for.

Litt klønete av Chili hvordan de har håndtert dette, men mest av alt blir jeg oppgitt over idioter som bevisst går inn for å misbruke et godt tilbud.

Lenke til kommentar

Dette minner meg om en sak fra Elkjøp for en del år siden, der en kunde kjøpte seg Playstation og benyttet 30 dagers åpen kjøp i nærmere ett år ved å returnere spillkonsollen siste dag, kjøpe ny for tilgodebeløpet og gjenta dette om og om igjen. Da de til slutt sa at han ikke lenger kunne få 30 dagers åpent kjøp på en ny Playstation eller andre varer, gikk han til avisen og klaget. Han tok selvsagt på seg offerrollen og mente at han kun gjorde dette i god tro, og kunne ikke skjønne at det var problematisk for butikken.

 

Selv om jeg er enig i at Chili mobil kanskje burde kalt dette noe annet enn fri data, så er ikke dette noe annet enn bevisst misbruk som de til slutt satt en stopper for.

Litt klønete av Chili hvordan de har håndtert dette, men mest av alt blir jeg oppgitt over idioter som bevisst går inn for å misbruke et godt tilbud.

Hadde de bare faktisk satt noen grenser, eller ringt og faktisk hatt kommunikasjon med meg som kunde hadde jo dette vært en ikke-sak.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hva er det jeg skal legge meg flat for? Jeg har ikke brutt noen av vilkårene i chilimobil sin avtale,

Jo, det har du. Abonnementet gjelder bruk på mobil, ikke kast på mobil. Du har sittet og kastet data.

 

Å sperre abonnementet uten varsel, er selvsagt uakseptabelt, men du kan ikke bortforklare at du oppførte deg dumt, med at andre oppførte seg dumt som en respons på din handling.

  • Liker 7
Lenke til kommentar

Denne måneden har jeg brukt 18 GB data. Jeg kjøpte abb hos Chili for å slippe å tenke på datakvoten, det er slutt på å kjøpe datapakker samt bekymre seg for om man kan se en YouTube video til eller ikke.

 

Jeg kommer nok aldri til å ligge over 50 GB i måneden, mener ikke at jeg betaler for 1000 GB og må på død og liv bruke opp dette koste hva det koste vil. Ingen andre operatører hadde vært i nærheten av å koste 399 i måneden hvis jeg skulle brukt telefonen min akkurat som jeg ville (til NORMALT bruk).

 

Hvorfor prøve så hardt å ødelegge noe som endelig kan pushe flere norske mobilselskap til å endre normen for mobilabbonnement her i landet. Er helt tragikomisk at vi må betale 400 kr i måneden for 12 usselige GB eller.

 

Well done.

  • Liker 8
Lenke til kommentar

Jo, det har du. Abonnementet gjelder bruk på mobil, ikke kast på mobil. Du har sittet og kastet data.

 

Å sperre abonnementet uten varsel, er selvsagt uakseptabelt, men du kan ikke bortforklare at du oppførte deg dumt, med at andre oppførte seg dumt som en respons på din handling.

Hva din mening om bruk av data er påvirker dessverre ikke retningslinjene.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Woooow..

Er det virkelig dette som har skjedd her:

 

1.Marius tar kontakt med Tek.no med en nyhet om at han er ett uskyldig offer og urettferdig behandlet av Chilimobil. Tek.no publiserer.

 

2.Oppegående forumbrukere avslører Marius.

 

3.Tek.no oppdaterer artikkelen med denne kritiske informasjonen (bra tek.no!), som faktisk snur om på hele saken.

 

4.Selv om det er veldig tydelig hva som har skjedd her, velger Marius å gang på gang være advokat for en tapt sak, enn å heller legge seg flat. Dette ødelegger tydeligvis for hans troverdighet og for selskapet han representerer. En bi effekt er at det tillegg virker positivt for Chilimobil.

 

Snakk om å virkelig oppnå motsatt effekt.

 

 

Til forum bruker Hedonism: "Not all heroes wears capes'. Takk skal du ha.

 

 

 

++@###**

Her synes jeg Tek.no har fått bonus materiale til en veldig interessant sak.

**###@++

 

 

Kan ikke dere (Tek.no) skrive en artikkel om denne saken?

 

Om hvordan en tidligere ansatt (innside informasjon og tillitt) utnytter/blir utnyttet til å bruke sine egenskaper/erfaringer til å få tek.no å publisere en "negativ reklame" om Chilimobil basert på halv sannhet. Hvor informant er ansatt i ett konkurrerende selskap.

Om hvordan slik er mulig. (Kvalitet sikring, jakt om populære artikler, risiko).

Og om hvordan en ble avslørt og reaksjonene.

 

Dette er jo høyt aktuelt i dagens samfunn ettersom det er svakheter som lett kan misbrukes.

 

 

Og for all del, er for "forbrukerrådet tester" men da burde Marius spillet åpne hender, enn å prøve å vri det til noe det ikke var.

Hei, på hvilken måte er det du mener jeg ikke har spilt med åpne hender?

 

Jeg ser heller ikke hvor jeg har blitt såkalt avslørt? Alt det han postet ligger fullt offentlig under mitt navn, nå har det seg også slik at alt jeg poster på denne kontoen er min mening, og kun det.

 

Hva er det jeg skal legge meg flat for? Jeg har ikke brutt noen av vilkårene i chilimobil sin avtale, men de har fortsatt stoppet abonnementet mitt, uten å komme med noe mer enn en påstand.

Tips: Jeg tror du ser at dette ikke er noen vinnersak for deg selv om du ikke har brutt noen villkår. Du hadde en skjult agenda og var ikke noe "offer" slik du solgte saken inn som

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Tips: Jeg tror du ser at dette ikke er noen vinnersak for deg selv om du ikke har brutt noen villkår. Du hadde en skjult agenda og var ikke noe "offer" slik du solgte saken inn som

Jeg hadde nok ingen "skjult agenda", jeg hadde en agenda, og en del av den lå åpent på diskusjon.no :)

 

Jeg spilte heller aldri noe offer, jeg sto bare frem som en misfornøyd kunde, noe jeg fortsatt er.

Endret av MariusJS
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...