Gå til innhold

Chilimobil sperret for databruk på Fri Bruk-abonnementet til Marius


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Interessant sammenligning, når betalte du sist for smaksprøver hvor det sto "maks 1000 stk pr kunde"? :)

 

Kanskje du kan teste dette neste gang du finner et sted med smaksprøver? Om det ikke står noen maksgrense må jo det bety at du kan ta så mye du vil? Du kan jo stå der hele dagen og kaste smaksprøvene rett i søpla, så kan du klage til tek.no når du får beskjed om å slutte.

 

edit: Jeg så ikke at ili hadde postet nesten det samme før meg pga problemer med forumet. Var det Marius som testet hvor mye trafikk han kunne kjøre mot diskusjon.no mon tro?

Endret av frohmage
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det er vel flere enn 2 stk som har klart å bruke 200 GB på en uke.. vil tro de sitter på info som tilsier deling på disse 2 som har fått sperret , sev om han "bedyrer" at det ikke har skjedd (ja, det er mulig å finne ut av).

 

De har ikke anelse om disse personene har delt Internett de tar bare utgangspunkt i at de har det når personer har stor data bruk. Noen bør ta Chilli for retten for det de driver med er ulovlig.

Lenke til kommentar

Om det er en limit på 1000 GB per måned er det da vel for f**n opp til enhver bruker om han vil bruke det på en dag eller 31 dager??? For noe tull og vas! Kan ikke sperre FØR de har nådd grensen i alle fall!

Det er vel mitt hovedproblem her også. Om jeg vil bruke alt på en gang så er jeg jo i min fulle rett til det.

Nei, for dere ødelegger for alle andre som ikke misbruker abonnementet.

 

1000 GB er bare et tak de har satt på abonnementet. Dere er altfor opptatt av 1000 GB når konseptet er "fri bruk" som et vanlig mobilabonnement. Det vil si at 1000 GB egentlig ikke er relevant. Det som er relevant er at abonnementet ikke misbrukes, slik det ble i saken som ble omtalt her.

 

Nå synes jeg riktignok de kunne ha gitt ham mulighet til å ta kontakt og ikke stenge tilgangen like før helgen. Men jeg synes de gjorde rett i å ta tak i det når han misbrukte abonnementet.

  • Liker 8
Lenke til kommentar

I disse GDPR-dager, hvordan kan Chilimobil ha lov til å overvåke hva du bruker data-mengden din på eller hvordan?

Dessuten 1000GB er 1000GB uavhengig om det er i form av nettsurfing på en enhet eller delt med en annen enhet. At Chilimobil har lov til å spesifisere dette er for meg uforståelig.

Lukter sleip business-modell og falsk markedsføring lang vei som fortjener masse-søksmål.

Selvsagt har de lov til å stille vilkår for bruk av abonnementet deres. Hvis du ønsker å dele med en annen enhet så står du fritt til å velge et abonnement som tillater det.

 

Men kom ikke her og helvetes ødelegg for oss som faktisk kun ønsker å bruke abonnementet på telefonen!

  • Liker 5
Lenke til kommentar

På hvilken måte er speedtest misbruk? Jeg har holdt meg innenfor vilkårene, og ser ikke hva mine intensjoner ved å ha abonnementet har med saken å gjøre? Jeg har heller ikke dratt ned så mye data jeg kunne, hadde jeg gått inn for det kunne jeg fint dratt ned 1000GB før de stoppet meg.

 

Forøvrig så bruker jeg ganske mye data på mobilen i måneden, noe de kan bekrefte ganske enkelt da jeg har vært ansatt tidligere, og jeg har uten problem dratt ned 50GB hos telenor på en dag.

Speedtest på 200 GB? Eh...

 

Hvordan bruker du 50 GB på en dag egentlig?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hvor i vilkårene står det at man ikke kan bruke data, på mobilen, som man vil? Hele greien er latterlig. Jeg kan ikke fatte og begripe at markedsføringen deres av dette produktet er lovlig.

 

De selger fri bruk av data på mobilen, opp til 1000GB. De stenger hele driten lenge før man er i nærheten av 1000GB. Og folk driver til og med å unnskylder det. De skal vel drite langt i hva du bruker data på, så lenge det skjer på mobilen i henhold til vilkårene, når de først har solgt deg opp til 1000GB?

 

Hvis dette skal være greit så må de gjøre det klart både i vilkår og markedsføring hva de anser som rimelig bruk og at det er langt flere begrensninger her enn 1000GB og at det må foregå på mobilen.

Det er forskjell på bruk av data, og misbruk av data. Slike som deg vil bare gjør at abonnementet forsvinner igjen. Hva er poenget med slik oppførsel? Hva er poenget med å ødelegge for alle oss andre som er fornøyde med abonnementet og gjerne aksepterer de begrensningene som er der?

 

Kan ikke dere som bare syter og bærer dere over abonnementet bare stikke et annet sted, og så kan vi som faktisk liker abonnementet få ha det i fred? Hvorfor må dere absolutt sabotere en god ting? Jeg skjønner det faen meg ikke.

Endret av hekomo
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-jDflNq

 

På hvilken måte er speedtest misbruk? Jeg har holdt meg innenfor vilkårene, og ser ikke hva mine intensjoner ved å ha abonnementet har med saken å gjøre? Jeg har heller ikke dratt ned så mye data jeg kunne, hadde jeg gått inn for det kunne jeg fint dratt ned 1000GB før de stoppet meg.

 

Forøvrig så bruker jeg ganske mye data på mobilen i måneden, noe de kan bekrefte ganske enkelt da jeg har vært ansatt tidligere, og jeg har uten problem dratt ned 50GB hos telenor på en dag.

Speedtest på 200 GB? Eh...

 

Hvordan bruker du 50 GB på en dag egentlig?

La oss si at du har 3 mbps ADSL og GTA V nettopp kom ut. Du har lyst til å spille dette samtidige som alle andre, men kan ikke pga nett hastigheten din. Da er det veldig praktisk å ha LTE nett med god hastighet. Kjenner flere som gjør dette.

 

Nå er dette er dumt eksempel da det bryter Chilli sin ToS, men ikke Telenor/Telia såvidt jeg vet.

Lenke til kommentar

Tipper det kommer en lov som sier at du kan bruke mobildataen du betaler for på akkurat det du vil hvis dette fortsetter samt en lov mot denne typen overvåkning. Må Chili betale Telia for bruken? Vet ikke hvordan dette fungerer men virker som det abonnementet ikke akkurat er lønnsomt for Chili.

Bor man på et sted hvor det kun er ræva ADSL og god 4g dekning er det jo kjempe kjekt å laste ned ting og tang på 4g.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...