Gå til innhold

TV og lydplanker - Kjøpsguiden 2021 (Vår)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Disc er disc ja, men da får du til gjengjeld det beste bilde og ikke minst et skikkelig lydspor som DTS-HD MA eller TrueHD. Evt Atmos eller DTS:X.

 

For meg betyr lyd like mye som bilde når jeg ser film.

 

Hvis du *host*, laster ned fra nettet, så får du det i mkv filer. Det er bare ikke lovlig da så klart, for de som skulle drive med noe fy fy :p

Media Player Classic Home Cinema (MPC-HC) + MadVr til å oppskalere video er helt genialt! Det krever også sitt av skjermkortet, så her gjelder det å ha rask GPU.

Lenke til kommentar

Hvis du *host*, laster ned fra nettet, så får du det i mkv filer. Det er bare ikke lovlig da så klart, for de som skulle drive med noe fy fy :p

Media Player Classic Home Cinema (MPC-HC) + MadVr til å oppskalere video er helt genialt! Det krever også sitt av skjermkortet, så her gjelder det å ha rask GPU.

 

Blir det "godfølelse" av slikt?

 

Handle tv til 30k og kanskje samme på anlegg - og så laste ned fra nettet?

 

Kommer aldri å forstå meg på slikt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Blir det "godfølelse" av slikt?

 

Handle tv til 30k og kanskje samme på anlegg - og så laste ned fra nettet?

 

Kommer aldri å forstå meg på slikt.

 

Det å laste ned film fra nettet kommer til å dø ut når Netflix og andre får mer innhold og til en bedre kvalitet. Hvis man skal betale full pris på alt av film og serier, så er det mange som ikke har råd til en brøkdel. Å betale 200 kr for en dårlig laget film gir ikke mer godfølelse det heller!

Lenke til kommentar

Det å laste ned film fra nettet kommer til å dø ut når Netflix og andre får mer innhold og til en bedre kvalitet. Hvis man skal betale full pris på alt av film og serier, så er det mange som ikke har råd til en brøkdel. Å betale 200 kr for en dårlig laget film gir ikke mer godfølelse det heller!

 

Det som kanskje kommer å skje når mange nok laster ned - er at det ikke blir utgitt noe i lossless fysisk utgave etterhvert. Og vi må alle streame komprimerte saker.

 

Derfor synes jeg at vi som kan spandere på oss en fint tv til 20-30k og over - burde gå foran som et godt eksempel, vi har tross alt råd til det.

Lenke til kommentar

Synd Sony har gått i Lg plastik billig tv fella. For å spare penger. Dnice kalibratøren på AVS forum har vist sin mening om Sony plastikk i 2018 og kjøpt 1 stk 77 A1 2 stk 65 A1 og 1 stk 55 A1 pga byggekvaliteten han sammenligner er så bra som da tvr ble bygget for 10 år siden. :)

 

Sony A1 har sort glass bakside mulig dette blir en framtidig klassiker siste av da tv ble bygd med kvalitet materialer.

 

Synd Sony gikk i Lg Panasonic plastikk fella.

Lenke til kommentar

Fortsatt den beste Oled tvn i 2018 som sagt alt ligger i prosessering av bilde...

med kontroll over bevegelser pluss ut infra sort mot grå som andre rimelige merker sliter med makro blocking og Black crush.

 

HDTV test Siste omtale video Phillips 803 oled. Omtaler forskjeller i motion.

 

1 Phillips best med 24hz materialer uten BFI men har over aggressiv prosessering.

2 Sony litt under på 24hz materiale men har en BFI mulighet.

3 Panasonic som fortsatt sliter med 24hz frame drop out nå og da

4 Lg som gir såpe opera effekt (plastik preg) med justering av D blurr og D judder.

Endret av samco
Lenke til kommentar

Synd Sony har gått i Lg plastik billig tv fella. For å spare penger. Dnice kalibratøren på AVS forum har vist sin mening om Sony plastikk i 2018 og kjøpt 1 stk 77 A1 2 stk 65 A1 og 1 stk 55 A1 pga byggekvaliteten han sammenligner er så bra som da tvr ble bygget for 10 år siden. :)

 

Sony A1 har sort glass bakside mulig dette blir en framtidig klassiker siste av da tv ble bygd med kvalitet materialer.

 

Synd Sony gikk i Lg Panasonic plastikk fella.

Dette har du fått forklart flere ganger før.. Eneste av plast på min LG med flere typer er koblingsboksen og den er festet til baksiden av tv som er 100% av metall. Bare Sony som bygger 100% av baksiden i plast. Blir vel å få kjøpt på Coop og Kiwi den der :D

Lenke til kommentar

Det at LG ikke oppdaterer sitt smart OS er en større bekrymring enn at det er plast på TV'n... Godt jeg ikke kommer til å bruke nettleseren som følger med der! TV produsentene burde ha alle brukt Android eller Apple TV OS.

Trenger ikke oppdatere noe som er så bra men det er oppdatert to ganger på de syv mnd jeg har hatt tv så skjønner ikke helt hva du snakker om? Tror du nettleseren er bedre i Android tro om igjen i tillegg har det sirup fart og henger seg stadig.. Har ny Sony tv på soverommet er grøss hver gang og gå fra Web Os til Android.. Kan jo løses med Crome T eller Apple tv hvis man gidder.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   1 medlem

×
×
  • Opprett ny...