Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

betale for bruktbil


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Man har vel ikke fått omregistrert bilen uten at forsikring er bekreftet på svært mange år.

Men i dag har visst selv en ikke-fullført omregistreringsprosess den konsekvensen at man får dette gebyret. Det betyr vel at i det både selger og kjøper har fylt ut salgsmelding på nett er kjøper pliktig til å ha forsikring i orden.

Endret av Snylter
Lenke til kommentar

Man har vel ikke fått omregistrert bilen uten at forsikring er bekreftet på svært mange år.

Men i dag har visst selv en ikke-fullført omregistreringsprosess den konsekvensen at man får dette gebyret. Det betyr vel at i det både selger og kjøper har fylt ut salgsmelding på nett er kjøper pliktig til å ha forsikring i orden.

I alle fall i løpet av dagen, kan også lønne seg å sjekke på tff.no, jeg fikk bot da DnB hadde bommet litt og ikke registrert forsikringen hos tff, men det ordnet de opp i.

Lenke til kommentar

 

Kan man bare betale 20tusen på visakortet? 

eller kontant eller ?

 

tror ikke det er andre begrensninger enn hvor mye du har på konto ved tidspunktet for kortbetaling.

Da jeg kjøpte min nåværende bil betalte jeg nærmere 350k med visa kortet, og det gikk helt fint.

Lenke til kommentar

Skal reise langt for å kjøpe en bil til 20tusen

dette er på et bilforhandler...

 

Kan man bare betale 20tusen på visakortet? 

eller kontant eller ?

 

 

Avhenger helt av dekning og bruksgrense på kortet du skal bruke. Har du behov for en høyere bruksgrensen kort periode, er det bare å ta kontakt med banken.

 

Når det gjelder forsikring bestiller du den før eller senest samme dag du henter bilen. Bestiller du forsikring samme dag burde du handle den før selskapet stenger for dagen. Selskapene har mulighet til å overføre forsikringsinformasjon til SVV nesten på sekundet.

 

Eventuelt kan også sikkert forhandler hjelpe deg med forsikring.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...