Gå til innhold

Xbox-sjefen: – Konsoller kan gjøre mer på FPS-området


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvorfor lar ikke alle spill spillerne velge slik som for BF1? Tilby 2 innstillinger for grafikk, en med lavere grafikk og høyere framerate, og en med lavere framerate og høyere grafikk. Standard instilling kan godt være det siste slik at de som ikke bryr seg for høyest grafikk. Lett løst.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvorfor lar ikke alle spill spillerne velge slik som for BF1? Tilby 2 innstillinger for grafikk, en med lavere grafikk og høyere framerate, og en med lavere framerate og høyere grafikk. Standard instilling kan godt være det siste slik at de som ikke bryr seg for høyest grafikk. Lett løst.

 

Fordi prosessoren er en flaskehals.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvorfor lar ikke alle spill spillerne velge slik som for BF1? Tilby 2 innstillinger for grafikk, en med lavere grafikk og høyere framerate, og en med lavere framerate og høyere grafikk. Standard instilling kan godt være det siste slik at de som ikke bryr seg for høyest grafikk. Lett løst.

 

I MP på pc ser man ofte at de som velger lav grafikk får fordeler fremfor de som velger høy grafikk, med det resultat at alle må kjøre lav grafikk. Og dette blir værre jo flere potensielle spillere de vil ta høyde for med tilsvarende jalla utstyr. Konsoller som i utgangspunktet er like bør strebe etter å gi mest mulig lik opplevelse for å unngå at man må gå på akkord med det visuelle...
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Viktigste her er at de vil se på CPU/GPU-balansen. Både PS4 Pro og Xbox One X har rimelig bra GPU, men holdes tilbake av svak CPU.

 

Native 4k og 60 fps være standard på alle spill neste generasjon. Såpass må det være når man skriver 2020. Men flott om man har valgmuligheter til å f.eks. velge "Ultra" grafikk-settings og 30 fps, så kan folk bestemme selv.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Viktigste her er at de vil se på CPU/GPU-balansen. Både PS4 Pro og Xbox One X har rimelig bra GPU, men holdes tilbake av svak CPU.

 

Noe Phil Spencer faktisk også nevner intervjuet over. At balansen mellom GPU og CPU blir bedre i neste generasjon. Dette, og en haug av andre fornuftige ting.

Lenke til kommentar

De hinter om over 30FPS.. HALLO om det skal komme en ny generasjon konsoller så MÅ de støtte 60FPS 4K og 120FPS i 1440p.

 

Jeg har alltid hatt konsoller men spiller mest på PC og det er uheldigvis begredelig å sette meg foran tv'n og putre i vei i 30FPS og under noen ganger. Det holder helt enkelt ikke lenger i dag.

Lenke til kommentar

har vært konsoll fan siden super nintendo men når xbox one og PS4 kom så gikk jeg over til PC

 

mest pga av at sony og microsoft sluttet å støtte alt spillutstyret jeg hadde på ps3 og 360 som funker perfekt på PC den dag i dag

 

og nå som jeg har blitt vant til mye bedre HW(1080ti) hvor 60FPS er blitt minimums krav er det ingen vei tilbake

jeg kommer ikke til å aksepterer 30FPS på kommende konsoller

da er det bare å skippe de også for min del

Lenke til kommentar

Må si jeg blir overrasket over hvor bra grafikken faktisk har blitt på dagens generasjon konsoller i forhold til PC. Har aldri vært noe sær på Hz selv, greier meg fint på PC med penere grafikk og fra 30fps og opp.

 

Har en Xbox One S, for Netflix med Atmos og BD sone B filmer, og kjøpte Forza 7 forrige uke. Meget bra grafikk (Mulig det også kjører i 60fps), men la faktisk merke til at det noen få ganger hakket litt, altså ett supertkort stopp i ca 0,1 sekund eller noe slikt. Hadde ikke forventet det fra en konsoll.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Må si jeg blir overrasket over hvor bra grafikken faktisk har blitt på dagens generasjon konsoller i forhold til PC. Har aldri vært noe sær på Hz selv, greier meg fint på PC med penere grafikk og fra 30fps og opp.

 

Har en Xbox One S, for Netflix med Atmos og BD sone B filmer, og kjøpte Forza 7 forrige uke. Meget bra grafikk (Mulig det også kjører i 60fps), men la faktisk merke til at det noen få ganger hakket litt, altså ett supertkort stopp i ca 0,1 sekund eller noe slikt. Hadde ikke forventet det fra en konsoll.

 

Den hakkingen du meeket kan være et sync-problem ved at rammene som xboxen sender ut ikke matcher med rammene tv'en viser. Da føles det som hakking og det skjer lettere ved lavere fps.AMD freesync skal løse det.

 

Andre grunner er rett og slett for lav fps, men det merkes lengre enn 0.1s ville jeg tro.

 

Siste grunn er at konsoll ikke lengre er konsoll. Det er blitt en forhåndsspekka PC.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Gjest Slettet+132

Forza er 60fps. 30 fps går greit helt til du vender deg til 60 eller høyere. Da er det vanskelig å gå tilbake.

 

Horizon 4 er 30 fps i 4K og 60fps i 1080p. Har man dog en TV med bevegelsesutgjevning så vil 30 fps oppleves like jevnt som 60fps.

Lenke til kommentar

Forza er 60fps. 30 fps går greit helt til du vender deg til 60 eller høyere. Da er det vanskelig å gå tilbake.

 

Spørs om man kjører 4K UHD eller 2K FHD det... Forza Motorsport 6 og 7 og Forza Horizon 4 (og 3?) er 30fps i 4K og 60fps i 2K. På Xbox One X. Og forsåvidt delvis samme på One S men der får man ikke velge. Der er f.eks Motorsport 6 60fps i 2K mens Horizon er 30fps i 4K.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...