Gå til innhold

Hva bør USA gjøre med barn av ulovlige innvandrere?


  

30 stemmer

  1. 1. Hva bør USA gjøre med barn som er med ulovlig innvandrere over grensen?

    • De bør skyte barna (og foreldrene) når de ser dem kommer over grensen.
      1
    • De bør sette barna i fengsel sammen med foreldrene.
      1
    • De bør overlate barna til sosiale myndigheter i USA som skal ta seg av dem. (Dagens praksis)
      2
    • De bør sette barn på gaten i USA og la dem klare seg selv.
      0
    • De bør overlate barna til sosiale myndigheter på den andre siden av grensen.
      5
    • De bør sende barna tilbake over grensen og la dem klare seg selv der.
      0
    • Jeg har egentlig ikke noe bedre forslag enn dagens praksis, men synes det likevel er viktig å alltid klage på Trump.
      1
    • Alle burde helt fritt kunne krysse grensene og flytte til USA, da vil det ikke lengere være noen ulovlige innvandrere.
      8
    • Man returnerer straks barn sammen med foreldre over grensen. Det betyr at man fjerner dagens straff(eramme) for å ta seg ulovlig inn i USA.
      12


Anbefalte innlegg

Lykkesøkende folk er ikke kriminelle. 

 

Enig.

 

Folk som oppholder seg i et land ulovlig er kriminelle.

 

 

Nei, det er de faktisk ikke, hverken i Norge eller i de fleste land "vi liker å sammenligne oss med". Ikke i USA heller, inntil Jeff Sessions og co. fant ut at det var en passende metode å skremme folk fra å komme.

 

Innvandring, også av det ulovlige slaget, håndteres vanligvis av egne innvandringslover, ikke av straffeloven. Det gjør derimot vinningskriminalitet.

 

Du får det til å høres ut som vinningskriminalitet også bare er lykkesøkende mennesker.

 

 

Hvordan du oppfatter det får stå for din regning.

 

Geir :)

Endret av tom waits for alice
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er alternativ 3.

 

Nå snakker vi vel grundig forbi hverandre. Ditt alternativ 3 er "De bør overlate barna til sosiale myndigheter i USA som skal ta seg av dem." Hvordan er det å la foreldre og barn være sammen?

 

Men kanskje du mente alternativ 2, å sette dem i fengsel sammen. I så fall, nei igjen. Å få bli betyr å få bli, ikke å bli fengslet i påvente av utvisning.

 

Geir :)

Lenke til kommentar

Så fordi det håndteres av en annen lov så er det ikke kriminelt? Tynn argumentasjon.

 

 

Kanskje, men slik er det nå en gang. Hvis den angjeldende loven ikke straffer, så er det ikke kriminelt. Det finnes ingen straffebestemmelser i utlendingsloven, ergo ingen grunn til å sette folk i fengsel. Man kan stanse dem, internere dem, utvise dem, men ikke straffe dem. Med mindre de gjør noe straffbart mens de er her.

 

Det er slik kriminalitet er definert: "Kriminalitet er en betegnelse på handlinger som er straffbare i henhold til straffelovgivninger." Wikipedia.

 

Geir :)

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Nå snakker vi vel grundig forbi hverandre. Ditt alternativ 3 er "De bør overlate barna til sosiale myndigheter i USA som skal ta seg av dem." Hvordan er det å la foreldre og barn være sammen?

 

Men kanskje du mente alternativ 2, å sette dem i fengsel sammen. I så fall, nei igjen. Å få bli betyr å få bli, ikke å bli fengslet i påvente av utvisning.

Beklager, der telte jeg feil.

 

Om man ikke skal stoppe ulovelige innvandrere betyr det jo i praksis at man har åpne grenser.

 

Det er fullt mulig å være lykkejeger og komme seg fullt lovlig inn i et annet land. Det er ikke nødvendigvis enkelt, men det er altså mulig.

Lenke til kommentar

Kanskje, men slik er det nå en gang. Hvis den angjeldende loven ikke straffer, så er det ikke kriminelt. Det finnes ingen straffebestemmelser i utlendingsloven, ergo ingen grunn til å sette folk i fengsel. Man kan stanse dem, internere dem, utvise dem, men ikke straffe dem. Med mindre de gjør noe straffbart mens de er her.

 

Det er slik kriminalitet er definert: "Kriminalitet er en betegnelse på handlinger som er straffbare i henhold til straffelovgivninger." Wikipedia.

I USA er “Improper Entry of Alien” en kriminell handling med 6 måneders strafferamme. Ved gjentagelse kan man bruke opptil 2 år fengsel.

Lenke til kommentar

Bare hvis de settes i fengsel, fordi man som regel mener at barn ikke skal i fengsel. Du tar ikke barna fra noen som har kjørt for fort eller som glemmer å betale skatten i tide, siden det er å straffe barna, og det er en tilleggsstraff for lovbryteren.

 

Geir :)

Folk som har kjørt for fort ol., blir vel ikke anholdt?

Lenke til kommentar

 

Gjelder det alle lovbrudd?

Rart spørsmål. Nei, selvsagt ikke. Bare de lovene jeg mener er feil.

 

Så når foreldre bryter lover du er enig i, så er det greit å arrestere foreldre og skille dem fra barna?

Jeg annerkjenner ikke nasjoners krav på land. Hvor jeg har lyst til å bevege meg på denne planeten er min business, og ingen burde ha lov til å hindre meg.

Annerkjenner du arbeidet bonden har lagt ned i åkeren?
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er vel vanlig at lovbrytere skilles fra barn?

Nei, det er det ikke. Det er svært uvanlig, og gjelder stort sett kun dersom det er fare mot barnet fra lovbryteren, eller dersom lovbryteren får en fengselstraff. Men selv dersom lovbryteren dømmes til fengsel vil de jevnlig få møte sine barn - hvertfall i mer siviliserte land.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...