Gå til innhold

Slik blir «motorlyden» fra Jaguar i-Pace


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette handler nok ikke om opplevelsen av lyd, men nye direktiver som krever at elektriske biler har gjenkjennelig lyd i hastigheter der motorlyd tradisjonelt er hørbar. Bakgrunnen for dette er eksempelvis at blinde skal kunne identifisere og plassere biler ved hjelp av lyd.

 

Så alle som er blinde og befinner seg i nærheten skal hentes og plasseres inne i bilen?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Dette handler nok ikke om opplevelsen av lyd, men nye direktiver som krever at elektriske biler har gjenkjennelig lyd i hastigheter der motorlyd tradisjonelt er hørbar. Bakgrunnen for dette er eksempelvis at blinde skal kunne identifisere og plassere biler ved hjelp av lyd.

 

Nei, dette er feil. Lyden du hører her spilles av inne i bilen, ikke på utsiden.

Stemmer, I stand corrected. Jeg trodde dette var den lovpålagte, men de har faktisk to lyder, en for sjåføren og en for fotgjengeren.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Dette handler nok ikke om opplevelsen av lyd, men nye direktiver som krever at elektriske biler har gjenkjennelig lyd i hastigheter der motorlyd tradisjonelt er hørbar. Bakgrunnen for dette er eksempelvis at blinde skal kunne identifisere og plassere biler ved hjelp av lyd.

 

Så alle som er blinde og befinner seg i nærheten skal hentes og plasseres inne i bilen?

Ja alle blinde og spedalske skal inn i bilen :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-qfohT7

Nei, nei og atter nei!

 

Hvis du vil ha noe som føles og høres som en bensinbil, ja så kjøper du en bensinbil! Jukse lyder er så feil på så mange nivå at jeg ikke vet hvor jeg skal begynne..

Lenke til kommentar

«Trist» og «feil» og «hat» blir unødvendig all den tid dette er lyd for den som er fører eller passasjer, og den er valgfri. Man kan velge mellom denne, ingen lyd, eller aktiv støydemping. Jeg gleder med veldig til min leveres, og min subjektive opplevelse er at dette nok blir ganske kult.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Den ekte lyden i en elbil er jo de subtile lydene av dekkene mot underlaget og luftmotstanden mot bilen. Kombinert med den rå kraften er dette helt herlig. Det skal være litt romskipfølelse.

 

Romskipfølelse???????

Vi som kjører elbil daglig vet å sette pris på den lydløse kraften som bare kan sammenlignes med et romskip.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...