Gå til innhold

ICE har lansert 4G-tale


Gjest Slettet-376f9

Anbefalte innlegg

  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Fire nye telefoner er lagt til, og da ser lista slik ut:

  1. Huawei Mate 20 Lite
  2. Huawei Mate 20 Pro
  3. Huawei P20 Pro
  4. Huawei P20 
  5. Samsung Galaxy S7
  6. Samsung Galaxy S7 edge
  7. Samsung Galaxy Note9
  8. Samsung Galaxy A8
  9. Samsung Galaxy S8
  10. Samsung Galaxy S8+
  11. Samsung Galaxy S9
  12. Samsung Galaxy S9+ 
  13. Nokia 6.1 
  14. Nokia 7 Plus

Link til ICE: https://www.ice.no/produkt/4g-tale/

 

Edit 1: hvor ble det av Galaxy A9?

Edit 2: venter fortsatt på iPhone

Endret av beladinka
Lenke til kommentar

Gøy og se det stadig kommer nye telefoner til. Tar nok litt tid og komme inn i iPhone systemet, tok jo lang tid før de fikk automatisk mms/nett innstillinger også. Tror iPhone er rett og slett litt sære, hørte noe tidligere at ICE måtte selge så og så mange iPhone før de kunne legge inn innstillingene sine.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvis der sånn, så er det sært gjort av Apple, men Apple er Apple.

 

Er det for resten noen som har bruk 4G tale utenfor de stedene som er listet? Jeg har 4G-tale i Sandvika, Lørenskog, Skedsmo og Rælingen. Hva med Asker og Gardermoen flyplass?

Hadde VoLTE med Ice på OSL senest på søndag.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Listen over støttede telefoner har blitt utøket med noen Sony og Samsung telefoner:

  1. Huawei Mate 20 Lite
  2. Huawei Mate 20 Pro
  3. Huawei P20 Pro
  4. Huawei P20 
  5. Samsung Galaxy S7
  6. Samsung Galaxy S7 edge
  7. Samsung Galaxy Note9
  8. Samsung Galaxy A7
  9. Samsung Galaxy A9
  10. Samsung Galaxy A8
  11. Samsung Galaxy S8
  12. Samsung Galaxy S8+
  13. Samsung Galaxy S9
  14. Samsung Galaxy S9+ 
  15. Sony Xperia XZ2
  16. Sony Xperia XZ2 Compact
  17. Sony Xperia XZ2 Premium
  18. Sony Xperia XZ3
  19. Nokia 6.1 
  20. Nokia 7 Plus

Listen over steder med VOLTE er den samme, men VOLTE virker på langt flere steder enn angitt. Link: https://www.ice.no/produkt/4g-tale/

Endret av beladinka
  • Liker 1
Lenke til kommentar

VoLTE er genialt. Samtalekvaliteten kan ikke sammenlignes selv om kvaliteten på samtalene forblir den samme. ;)

 

Jeg merker dog at wifi tale og 4G tale starter samtalene mye raskere og gir meg mulighet til å ringe mange steder der jeg før kun klarte såvidt å sende en skarve sms. Dette gjelder telias nett. I morgen er jeg tilbake hos telenors nett da jeg ikke har behov for Chilis fri data lenger. Happybytes har heldigvis volte og vowifi de også. :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Ny liste over områder med VOLTE, noe som bare var å forvente etter oppgraderingen i helga:

 

Alta, Aukra, Bergen, Bodø, Saltstraumen, Brønnøysund, Bruhagen, Bud, Drammen, Drøbak, Farstad, Fosnavåg, Fredrikstad / Sarpsborg, Halden, Hareid, Jessheim, Kristiansund, Larvik / Porsgrunn / Skien, Midsund, Mo i Rana & Hemnesberget, Moen, Molde, Mosjøen, Narvik & Harstad, Nedre Frei, Oslo, Roald, Sandnessjøen, Kvalnes & Leland (Leirfjord), Sortland, Gjerstad, Stokmarknes & Melbu, Spjelkavik, Stavanger / Sandnes, Straumen, Fauske, Rognan, Tingvollvågen, Tromsø , Trondheim, Ulsteinvik, Volda, Ålesund

 

Edit:

 

Roald ligger NØ på Vigra, v(Ålesund)

Bud ligger i Fræna kommune

 

Da venter vi bare på Moss, og oppdatert utgave av finnsenderen.no

Endret av beladinka
  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Fikk en mail fra Telenor forleden, at de skulle gå over til dette såkalte "4G tale" med hendvisning til denne infosiden, der det er listet opp forskjellige telefoner som kan/kan ikke dette. 

Hvis jeg skjønner dette rett, er eneste forskjellen at det tar 15 sek lenger før det ringer i andre enden hvis du ikke har kan-tlf. Er det det hele, ellers blir alt likt? I såfall gjelder det ikke livet å anskaffe ny mobil mener jeg. 

Lenke til kommentar

Fikk en mail fra Telenor forleden, at de skulle gå over til dette såkalte "4G tale" med hendvisning til denne infosiden, der det er listet opp forskjellige telefoner som kan/kan ikke dette. 

 

Hvis jeg skjønner dette rett, er eneste forskjellen at det tar 15 sek lenger før det ringer i andre enden hvis du ikke har kan-tlf. Er det det hele, ellers blir alt likt? I såfall gjelder det ikke livet å anskaffe ny mobil mener jeg. 

Det skal jo også være bedre talekvalitet, samt at du får mulighet for WiFi tale samtidig, og du kan bruke mobildata mens du prater i tlf.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...