Gå til innhold

ICE har lansert 4G-tale


Gjest Slettet-376f9

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det var vel likegreit for det virker som de tilbyr VOLTE hele veien der de har dekning.

Jeg har sendt dem en e-post:

 

Hei,
 
jeg ser at dere har fjernet listen over steder der dere tilbyr VOLTE. Betyr dette at dere har VOLTE over alt der hvor dere hr egen 4G-dekning?
 
Dessuten, er det lenge til iPhones støtter VOLTE?
 
Mvh
Lenke til kommentar

Gladmelding:

 

Hei, Tom

Takk for henvendelsen din. Det skal nå være mulig å benytte 4G Tale der 4G er tilgjengelig i vårt eget nettverk under forutsetning av at du har telefon som støtter tjenesten. Når tjenesten blir tilgjengelig for iPhone, har vi ingen informasjon om foreløpig. Det arbeides med å få dette på plass, men tidspunkt er altså ennå ikke fastsatt. Jeg håper dette var litt til hjelp.


Ha en god dag.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Men det hjelper lite med Volte, når telefonen bare henger på Telia's nett. Jeg må søke nett manuelt, da finner den ICE og blir der ei lita stund med Volte, og det virker fint. Men så er det ikke lange stunda, så er den tilbake på Telia...

Jeg fikk tips om å slå av roaming i en annen tråd. Har ikke testet ut selv fordi jeg ikke har ICE for øyeblikket.

Lenke til kommentar

Noen som vet om mobilen bruker mer strøm med ICE abonnement siden det veksler mellom ICE og Telia sitt nett?

 

 

Det kommer an på hvilke parametre som benyttes i SIM-en for bytte av nettverk.  NetworkNorway (og OneCall som da var på deres nett) hadde en lite optimal innstilling dersom du var i et område med dårlig dekning av eget nett.  

 

Deres oppsett var i grunnen slik:

1) Telefonen søker opp best mulig nett og kobler seg til.

2) Hvert 6. minutt sjekket telefonen om den var på NN sitt nettverk.

3) Hvis den ikke er på NN sitt nettverk vil SIM initiere et nettverkssøk i bakgrunnen.

4) Finner den en NN sender som kan benyttes så byttet den fra Telenor til NN selv om dette var svakere.

5) Dersom NN er mye svakere så vil telefonen bytte tilbake til Telenor basert på at sterkeste sender alltid skal benyttes (styrt av firmware i telefonen og ikke SIM kortet).

6) Gå tilbake til steg 2 og du har en runddans.

 

Fruen hadde i den tiden en Nokia telefon med OneCall abonnement.  Dersom jeg låste den til Telenor så varte telefonen i 5-6 dager med normalt bruk før den måtte lades.  Med "auto" måtte den lades etter 48 timer selv uten bruk.

 

Så dersom ICE har tilsvarende oppsett på sitt SIM kort, så vil det absolutt bruke mere strøm.  Men i dag så har telefonene bedre muligheter for profilstyring (via SIM kortet og OTA) slik at den type runddanser som en hadde i NN sin tid forhåpentligvis skal minimaliseres.

Endret av Øystein H
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hvis du ikke har gjort det enda kan du be ICE om å oppgradere sim med en OTA. Det virket for meg.

Nå har jeg fått oppdatert simkortet, og henger stort sett på ice.

 

Men den veksler mellom tre varianer: "ice-telia", "ice" og "ice pluss".

 

"ice-telia" sier seg selv, men hva er forskjellen mellom "ice" og "ice pluss"? Begge har Volte.

 

Det har ingenting med 4G+ å gjøre, for det kan stå 4G+ selv om det kun står "ice"...

Endret av Loppa75
Lenke til kommentar

Nå har jeg fått oppdatert simkortet, og henger stort sett på ice.

Men den veksler mellom tre varianer: "ice-telia", "ice" og "ice pluss".

"ice-telia" sier seg selv, men hva er forskjellen mellom "ice" og "ice pluss"? Begge har Volte.

Det har ingenting med 4G+ å gjøre, for det kan stå 4G+ selv om det kun står "ice"...

Ice-telia er en blanding av ice sitt eget nett og telia fikk jeg forklart av en kundebehandler fra ice.

 

Ice er telia sitt nett.

 

Ice pluss er ice sitt nett.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...