Gå til innhold

ICE har lansert 4G-tale


Gjest Slettet-376f9

Anbefalte innlegg

ICE’ liste over steder med VOLTE er mildt sagt et grovt understatement... Har noen opplevd VOLTE her?

 

Akershus: Asker, Ski, Ås, Oppegård, Vestby, Enebakk

Kristiansand og andre byer i Agder

Hamar

Gjøvik

Lillehammer

Moss

Har ikke prøvd noen av disse stedende, men fikk VOLTE i Drangedal nå i jula.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...
Gjest Slettet+6132

Jeg vet ICE-abonnenter har slitt med å motta samtaler og sms ved at de som ringer får beskjed om at telefonen er avslått. Noen som vet om dette problemet har blitt bedre etter at VoLTE i eget nett er innført?

Lenke til kommentar

Det virker meget sannsynlig, fordi ICE uttaler at de ønsker at kundene velger telefoner med VOLTE-støtte.

De ønsker at kundene velger volte-tilkoblede telefoner for å spare penger. Å bruke Telia-nettet til å koble opp samtaler er svindyrt visstnok.

 

Feil i paging blir ikke nødvendigvis bedre med volte og forekommer fortsatt fra tid til annen i blant annet Telenor-nettet (egen erfaring).

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

De ønsker at kundene velger volte-tilkoblede telefoner for å spare penger. Å bruke Telia-nettet til å koble opp samtaler er svindyrt visstnok.

 

Feil i paging blir ikke nødvendigvis bedre med volte og forekommer fortsatt fra tid til annen i blant annet Telenor-nettet (egen erfaring).

Har aldri opplevd problemer i Telenors nett, men når jeg hadde abonnement hos ICE var jeg uten forbindelse veldig ofte, og over et lengre tidsrom hver gang. Problemene så aldri ut til å bli løst. Kundeservice forsøkte å låse meg til Telia uten at det hjalp, nytt sim og foreslo til slutt at jeg byttet ut den nye mobilen min da de påsto dekningsproblemer. Jeg ble så irritert at jeg byttet abonnement for å slippe mer problemer og funket knirkefritt hos annen Telia-operatør og også hos Telenor. Jeg håper virkelig ICE for ordner opp i problemene fordi jeg ønsker støtte opp under de som leverandør.

 

Nå står ikke Xiaomi oppført med VoLTE på listene til ICE så vet ikke hva jeg skal tro.

Lenke til kommentar

Har aldri opplevd problemer i Telenors nett, men når jeg hadde abonnement hos ICE var jeg uten forbindelse veldig ofte, og over et lengre tidsrom hver gang.

OK, det er likefullt ikke en ukjent problemstilling, hverken for Telenor eller Telia, ting går i dass av og til, noe som tydeligvis gjorde for deg med ice.

 

Ice er forøvrig litt spesielle med tanke på at de som eneste nettoperatør i Norge ikke kjører Huawei på radionett, men bruker Nokia i stedet (i følge media, f.eks. https://e24.no/boers-og-finans/teknologi/regjeringen-vurderer-tiltak-som-kan-ramme-huawei/24518264 ).

Endret av mandela
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

OK, det er likefullt ikke en ukjent problemstilling, hverken for Telenor eller Telia, ting går i dass av og til, noe som tydeligvis gjorde for deg med ice.

 

Ice er forøvrig litt spesielle med tanke på at de som eneste nettoperatør i Norge ikke kjører Huawei på radionett, men bruker Nokia i stedet (i følge media, f.eks. https://e24.no/boers-og-finans/teknologi/regjeringen-vurderer-tiltak-som-kan-ramme-huawei/24518264 ).

Jeg håper da at Huawei ikke blir svartelistet fordi jeg synes kvaliteten er upåklagelig om dagen.

 

Forøvrig vet jeg ikke hva paging er, eller hvor feilen da sitter. Men tydligvis var den paging feilen påklistret meg og mitt abonnement - sukk!

Lenke til kommentar

Jeg håper da at Huawei ikke blir svartelistet fordi jeg synes kvaliteten er upåklagelig om dagen.

 

Forøvrig vet jeg ikke hva paging er, eller hvor feilen da sitter. Men tydligvis var den paging feilen påklistret meg og mitt abonnement - sukk!

Spørs om ikke kvaliteten hadde gått opp, huawei brukes vel i stor grad, da de er billigst, samt hadde den mest moderne løsningen når de solgte seg inn
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Hvis man er på ICE med 4G tale, får man da HD-Voice til Telia og Telenor?

Noen som vet?

Dette lurer jeg også på, men tror man har HD-voice til Telia og ikke Telenor.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...