Gå til innhold

Red Dead Redemption 2s spesialutgaver er avduket


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette er egentlig noe jeg har hatt en mening om en stund..

 

Synes dere spill virkelig er så dyre? Synes de egentlig er relativt veldig så billig jeg..

 

Eksempelsvis: 700 kr / 100 timer spilletid.. Ca 7 kr per underholdningstime..

 

700/60 =  11,6 kr per underholdningstime.

 

LEGO spill: 499 / 40 = 12,5 per underholdningstime..

 

 

Om folk skal kaste bort penger (les: kjøpe hvert eneste hypa spill), ved å kjøpe alle spill fordi man absolutt bare MÅ prøve de, ja da blir det en veldig dyr hobby. Men, hvis man spiller spillet og fullfører spillene slik de er designet, så er de jo egentlig veldig billig!

 

Føler ikke at det er riktig at man skal sette ned prisen fra hva det er verdt, fordi en del spillere "bare vil ha det billig".

 

Det er nå min mening.

 

700,- er veldig lite i forhold til hva jeg får ut av et slikt spill. Synes nå jeg..

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ja, det er forutsetningen..

 

Men, hvis du kjøper en 400g burger, og bare spiser halvparten, så blir det ikke riktig å si at burgeren med 400g kjøtt ikke er verdt den fulle prisen, bare fordi noen kunder bare spiste halvparten. En 400g burger er fortsatt verdt sin pris for hva det er.

Lenke til kommentar

Spill burde ikkje koste meir enn maks 500,- kr. Verdien i spillet er det markedet som til slutt bestemmer. Dvs at eit spill som selger godt kan være verdt sine 500,- kr og eit spill som selger dårlig muligens ikkje var verdt meir enn 100,- kr. Kor langt spillet er eller kva man får med osv bestemmer ikkje spillets verdi sjølv om mange lar seg lure til å tru det. Å samanligne hummer og kanari er såleis totalt bak mål.

 

Når det kommer til RDR2 kan dette spillet fort vise seg å ikkje innfri på mange fleire punkt og dermed muligens ikkje være verdt meir enn 100,- kr for meg. Det betyr at eg kan finne på å kjøpe spillet til 100,- kr men det kan og bety at eg ikkje bruker tid på spillet fordi det er nok av spill som er meir verdt å støtte opp om. Bare det at man kan betale seg til fordeler er god nok grunn til å styre unna spillet.

Lenke til kommentar

Ganske sikker på at prisen i butikk blir maks 549. Jeg kjøper det ikke før det er på 500-ish. Så bra er det nok ikke.

Edit: forhåndsbestiller man det får man det jo til den prisen. Bare PSN og XBOX-WHATEVER prisen som er fucka.

Endret av DKC
Lenke til kommentar

Ganske sikker på at prisen i butikk blir maks 549. Jeg kjøper det ikke før det er på 500-ish. Så bra er det nok ikke.

 

Edit: forhåndsbestiller man det får man det jo til den prisen. Bare PSN og XBOX-WHATEVER prisen som er fucka.

Men det er da di som bestemmer den prisen på PSN og Xbox Live også, forstatt uakseptabelt. Personligt kjøper eg alt som eg ikkje skal ha collectors edition av digital.

 

Når eg ikkje dette et spill eg hadde planlagt eg skulle kjøpe uansett, men fortsatt ganske shitty.

Endret av Noiz
Lenke til kommentar

700 kroner? Håper da det er en skiveleif...

Skjekka PSN nettopp, er det som står der nå.

 

EDIT: ser at det er samme pris som på detroit become human på den amerikanske butikken, så satser på det er feil på den norske. 

Endret av Noiz
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Jeg er mer opptatt av den dritt en med betalt progresjon. Jeg kun frem til nivå 25, men allikevel. Her tar jeg et forbehold om at jeg ikke vet hvordan progresjonen i multiplayer fungerer, men går ut fra det gir noen fordeler.

Som vanlig når det betalt boost av progresjon, så er som regel spillet bygget rundt til at ting tar latterlig lang tid uten, du blir frustrert og så spytter penger i spillet. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...