Gå til innhold

Hvorfor finnes det ikke en eneste "no go zones" i Norge?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fordi vi har vært gode på integreringen til nå. Men nå vil vi snart få de første zonene hvis vi ikke handler.

Siden det er stort sett de som 

 

A. Ikke bor i disse områder

B. Ikke liker innvandring

 

klager på dette, kanskje det er dere som er det egentlig problemet med å bygge under på at dette finnes eller virker som noe dere ønsker i framtida?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Dere som undergraver de dokumenterte, åpenbare effektene av muslimsk masseinnvandring bor vel enten i hvite nabolag eller lever med skylapper?

 

Jeg som andregenerasjonsinnvandrer av et utsatt strøk på Oslos østkant føler meg ikke lenger trygg om kveldene. Mine jevnaldrende priser sharialoven over norske lover, og selger hasj for a living.

 

Det er faktisk ikke ekstremt å si at nok er nok. Det er ikke høyreekstremisme å bekjempe islamiseringen vi står ovenfor i Norge. No-go zones kommer ikke over natta. Alle utsatte strøk i Oslo og Norge er allerede i noen grad eller vil bli til no-go zones. Dette er ikke synsing - det er realiteten som FINNES for hele verden å se og ta på. Wake up.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Fordi Norge henger bak i utviklingen sammenlignet med flerkulturelle utopier som Sverige, England, Frankrike og Tyskland.

 

Gi det noen år, og husk at det er den norske befolkingen sin feil når det skjer. Det er i det minste hva de anti-hvite som importerte problemet vil si om saken og vil da komme med "løsninger" til problemet de selv skapte, ofte på bekostning av det norske folk.

Endret av geita_
  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Dette er egentlig et ganske interesant spørsmål. I Sverige finnes det mange områder som politet ikke går inn alene, i Norge finnes det ikke et eneste. Det handler ikke bare om antall innvandre, fordi Sverige hadde alvorlige problemer for 10 år siden også.

 

Er det noen som kan forklare hvorfor integreringen har gått bedre i Norge enn i Sverige?

Endret av Camlon
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Svergie har tatt imot flere innvandrere enn Norge (men ikke i forhold til folketall). Det er også viktig hvor innvandrere kommer fra. Innvandrere fra Øst-Europa og Sør-Øst Asia er stort sett en ressurs, i tillegg til alle innvandrere fra vestlige land. Innvandrere fra Midtøsten derimot er stort sett en byrde. (Forenklet, som du forstår. Det trenger naturligvis ikke være slik). Men det kan likevel være moralsk riktig å ta imot innvandrere fra Midtøsten. Jeg sier ikke at det er galt.

 

Jeg har ofte lurt på hvorfor muslimer er innblandet i så mange kriger og konflikter. Det virker som muslimer har vært involvert i nesten alle kriger siden den kalde krigen tok slutt. I Europa, Midtøsten, Afrika og Asia. I tillegg står de bak mange terrorangrep og gateopptøyer i Vest-Europeiske byer. Muslimer er også overrepresentert på kriminalstatistikker. Bare menn, aldri kvinner. Det er nok dette som er den egentlige forklaringen på "no-go" soner i Svergie, selv om det ikke er politisk korrekt å si det. I Svergie finnes det muslimske bydeler.

 

En forklaring på problemet med muslimske innvandrere, kan være at muslimer skiller så sterkt mellom troende og ikke-troende. Litt på samme måte som vestlige, kristne mennesker for hundre år siden. Når de reiste utenfor Vesten, oppfattet de seg som fremmede blant hedninger. Samer, sigøynere og jøder er eksempler på folkeslag som i over tusen år ikke lot seg assimilere eller integrere i Europa, men holdt på sin kultur. Det samme kommer til å skje med muslimene, tror jeg. De kommer aldri til å bli integrert. De kommer aldri til å tilpasse seg.

Endret av Vaniman
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Er det noen som kan forklare hvorfor integreringen har gått bedre i Norge enn i Sverige?

 

Jeg vil si at dette er forårsaket av bedre integrering og assimilering. Sverige skaper mikrosamfunn ved å dumpe innvandrere i strøk på utkanten av byene, uten spesielt god oppfølging.

 

 

Jeg har ofte lurt på hvorfor muslimer er innblandet i så mange kriger og konflikter. Det virker som muslimer har vært involvert i nesten alle kriger siden den kalde krigen tok slutt. I Europa, Midtøsten, Afrika og Asia. I tillegg står de bak mange terrorangrep og gateopptøyer i Vest-Europeiske byer. Muslimer er også overrepresentert på kriminalstatistikker. Bare menn, aldri kvinner. Det er nok dette som er den egentlige forklaringen på "no-go" soner i Svergie, selv om det ikke er politisk korrekt å si det. I Svergie finnes det muslimske bydeler.

 

Ærlig talt. Om du i det minste hadde giddet å sjekke opp i ting før du skaper deg en mening så kunne du spart oss for mye hodeverk. Hvem var muslimer i Vietnamkrigen, Koreakrigen, Falklandskrigen, The Troubles, Tjetsjeniakrigen eller Kosovokrigen? Jeg kan sikkert nevne titalls flere borgerkriger som har andre motiver enn religion.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg vil si at dette er forårsaket av bedre integrering og assimilering. Sverige skaper mikrosamfunn ved å dumpe innvandrere i strøk på utkanten av byene, uten spesielt god oppfølging.

 

 

 

 

Ærlig talt. Om du i det minste hadde giddet å sjekke opp i ting før du skaper deg en mening så kunne du spart oss for mye hodeverk. Hvem var muslimer i Vietnamkrigen, Koreakrigen, Falklandskrigen, The Troubles, Tjetsjeniakrigen eller Kosovokrigen? Jeg kan sikkert nevne titalls flere borgerkriger som har andre motiver enn religion.

Korea og Vietnam var under den kalde krigen, og jeg skrev etter den kalde krigen. Muslimer var innblandet i Tsjetsjenia og Kosovo. Både nasjonalisme og religion bidro til å utløse disse konfliktene. Hvis du lister opp kriger og konflikter siden 1990, vil du se at muslimer er innblandet i de fleste av dem.

 

Jeg ønsker ikke å spre hat eller fordommer, men dette er fakta. Det finnes aggresjon i Islam.

Lenke til kommentar

Dette er egentlig et ganske interesant spørsmål. I Sverige finnes det mange områder som politet ikke går inn alene, i Norge finnes det ikke et eneste. Det handler ikke bare om antall innvandre, fordi Sverige hadde alvorlige problemer for 10 år siden også.

Er det noen som kan forklare hvorfor integreringen har gått bedre i Norge enn i Sverige?

Jeg tror «alt» er litt mindre i Norge. Bortsett fra i Oslo, og kanskje Drammen, er det «ingen» steder det blir mange nok «probleminnvandrere» på ett sted til at det kan bli ett problem. Du må ikke bare være uintegrert, arbeidsløs innvandrerungdom for å lage «no-go-zones», du må også ha mange nok rundt deg i samme situasjon og «alle» de andre i bydelen må enten ha sympati med deg og/eller ikke tørre å si deg i mot og/eller hate politiet så mye at de aldri vil «tyste». Innvandrerungdom i f,eks Trondheim eller Sandefjord kan ha så mye problemer og være så kriminelle og farlige de bare vil, de er uansett ikke mange nok og en homogen nok gruppe i samme nabolag til å skape ett område politi og brannvesen ikke tør gripe inn
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg ønsker ikke å spre hat eller fordommer, men dette er fakta. Det finnes aggresjon i Islam.

 

Det er jo fordommer som insinuerer hat når du kommer med en påstand som ikke har rot i sannheten. Å velge den kalde krigen er et grusomt arbitrært tidspunkt for å begynne å telle kriger som involverer islam. Det virker nokså rart da sovietunionen sitt fall fikk utslag i mange borgerkriger og frigjøringskriger i de tidligere sovietstatene, og selv om noen av disse krigene innebar muslimer, slik som den yugoslaviske krigen, så var det aldri Islam som var årsaken til disse krigene.

 

Ditt forsøk på å måle muslimer basert på en feilaktig moralsk målestokk er definitivt fordommer, og de er definitivt grunnet i hat, da du påstår at muslimer har en korrelasjon med voldelige kriger.

Lenke til kommentar

Det er jo fordommer som insinuerer hat når du kommer med en påstand som ikke har rot i sannheten. Å velge den kalde krigen er et grusomt arbitrært tidspunkt for å begynne å telle kriger som involverer islam. Det virker nokså rart da sovietunionen sitt fall fikk utslag i mange borgerkriger og frigjøringskriger i de tidligere sovietstatene, og selv om noen av disse krigene innebar muslimer, slik som den yugoslaviske krigen, så var det aldri Islam som var årsaken til disse krigene.

 

Ditt forsøk på å måle muslimer basert på en feilaktig moralsk målestokk er definitivt fordommer, og de er definitivt grunnet i hat, da du påstår at muslimer har en korrelasjon med voldelige kriger.

Jeg mener ikke at en muslim er mindre verdt enn en nordmann. Slapp av.

 

Men jeg synes det er merkelig at muslimer er innblandet i så mange kriger og konflikter, -i Europa, Midtøsten, Afrika og Asia.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg mener ikke at en muslim er mindre verdt enn en nordmann. Slapp av.

 

Men jeg synes det er merkelig at muslimer er innblandet i så mange kriger og konflikter, -i Europa, Midtøsten, Afrika og Asia.

 

Jeg har aldri sagt at du påstår det. Men du insinuerer når vitterlig at en muslim er mer voldelig enn en nordmann, og det er like ræva å påstå det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...