Gå til innhold

Hvorfor finnes det ikke en eneste "no go zones" i Norge?


Anbefalte innlegg

Hvorfor later du først som om du ikke er ute etter å spre fordommer, for å så briljere med en påstand som dette? Det er bare uærlig.

Og hva hvis jeg sier at menn står bak flere voldsepisoder enn kvinner? Mener du det er galt av meg? Det er sant. Mener du eventuelt at det er galt å fortelle en sannhet hvis det kan føre til kjønnsdiskriminering?

 

Det er åpenbart at Vest-Europa har problemer med visse innvandrergrupper. Jeg klarer ikke å se hvorfor det skal være moralsk galt å påpeke dette.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så du har fordommer mot både menn og muslimske innvandrere. Jeg ber deg bare om å ta av masken din, slik at vi kan ha en skikkelig debatt uten denne tåkeleggingen.

 

Det er moralsk galt å påstå at en muslim er mer voldelig enn deg selv, fordi muslimer i konflikter bruker vold, eller å si at en tredjegenerasjons muslimsk innvandrer har en statistisk korrelasjon til en fersk innvandrer som flyktet fra krigsherjede Somalia for noen knappe måneder siden. Denne generaliseringen som du gjør viser en manglende evne til å kunne nyansere situasjonen, og at du velger å ty til fordommer viser bare at det ikke er mulig å holde en objektiv debatt der man kan finne konstruktive løsninger på innvandrergrupper som slår ut negativt på statistiske målinger.

Endret av Gavekort
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Når man stiller rare spørsmål, da er det helt innafor å stille flere rare spørsmål.

 

Det er forøvrig flere som påstår at det finnes i Oslo, spesielt blant de som har rasistiske motiv og mener vi har Svenske tilstander.

Man trenger ikke å være rasistisk for å anerkjenne at vi har problemer med innvandring, eller for å anerkjenne problemer innvandring har skapt i andre land, ved f.eks totalt ødelagte bydeler, slummer osv.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er moralsk galt å påstå at en muslim er mer voldelig enn deg selv, fordi muslimer i konflikter bruker vold, eller å si at en tredjegenerasjons muslimsk innvandrer har en statistisk korrelasjon til en fersk innvandrer som flyktet fra krigsherjede Somalia for noen knappe måneder siden.

Vel, nå er det faktisk ikke det.

 

Muslimer kommer fra land med langt mer krig, langt flere konflikter og langt mer vold enn det som var i Europa før store bølger mentalt krigsskadde kom til Europa, og selv etter denne bølgen.

 

Å si at folk som kommer fra kaotiske samfunn og har vokst opp med krig, hvorav mange har pådratt seg livsvarige sinnsykdommer, er mer utsatt for å drive voldelige forbrytelser eller gi blaffen i lover og regler, er bare en logisk og statistisk sannsynlighet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er moralsk galt å påstå at en muslim er mer voldelig enn deg selv, fordi muslimer i konflikter bruker vold, eller å si at en tredjegenerasjons muslimsk innvandrer har en statistisk korrelasjon til en fersk innvandrer som flyktet fra krigsherjede Somalia for noen knappe måneder siden

 

Det er moralsk galt å være muslim, og/eller på noen måte støtte denne grusomme ideologien.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det som bør vurderes er jo om de som idag støtter masseinnvandring bør betegnes av rettssystemet som landsforrædere. De gir jo villig bort vårt land og vårt lands fremtid til uberettigede utlendinger.

 

Angående dette kan man jo like godt invitere 20 millioner unge Kinesere og Russere til Europa, betale for oppholdet deres, håpe på det beste og se hva som skjer. Så kan vi ta imot dem med velkomstbannere. Men neida, da hadde nok de samme idiotene reagert, for de er jo totalt paranoide hva angår Russland. Alt skal skyldes på Russland. Og de er rimelig paranoide hva angår Kina også.

Lenke til kommentar

Vel, nå er det faktisk ikke det.

 

Muslimer kommer fra land med langt mer krig, langt flere konflikter og langt mer vold enn det som var i Europa før store bølger mentalt krigsskadde kom til Europa, og selv etter denne bølgen.

 

Å si at folk som kommer fra kaotiske samfunn og har vokst opp med krig, hvorav mange har pådratt seg livsvarige sinnsykdommer, er mer utsatt for å drive voldelige forbrytelser eller gi blaffen i lover og regler, er bare en logisk og statistisk sannsynlighet.

 

Men det var ikke muslimer med livsvarige sinnsykdommer Vaniman snakket om. På lik linje med at menn ikke er en trussel fordi menn er statistisk overrepresentert i drap, vold og masseskytinger.

 

Det er moralsk galt å være muslim, og/eller på noen måte støtte denne grusomme ideologien.

 

Ikke spesielt konstruktivt. Jeg synes det er moralsk galt å være fundamentalistisk kristen også, men jeg driver ikke å dedikerer livet mitt til å irritere meg over de.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Men det var ikke muslimer med livsvarige sinnsykdommer Vaniman snakket om. På lik linje med at menn ikke er en trussel fordi menn er statistisk overrepresentert i drap, vold og masseskytinger.

 

 

 

Ikke spesielt konstruktivt. Jeg synes det er moralsk galt å være fundamentalistisk kristen også, men jeg driver ikke å dedikerer livet mitt til å irritere meg over de.

Jeg forstår at du har gode intensjoner. Men å nekte for problemer knyttet til innvandring -som mange på venstresiden synes å gjøre- blir urimelig. Folk kan tross alt se disse problemene med egne øyne i nesten alle store byer i Vest-Europa. Jeg sier ikke at det er galt å ta imot flyktninger fra Midtøsten eller Nord-Afrika. Det kan være moralsk riktig. Men det finnes problemer knyttet til det.

Lenke til kommentar

Jeg vil si at dette er forårsaket av bedre integrering og assimilering. Sverige skaper mikrosamfunn ved å dumpe innvandrere i strøk på utkanten av byene, uten spesielt god oppfølging.

 

Jeg er takknemmelig for alle svar jeg har fått, men dette er svaret jeg mener er nærmest sannheten.

 

Det er forresten ikke tilfeldig at innvandre ble plassert i utkanten av byene, det er et resultat av Sveriges boligpolitikk. I Norge kan innvandre leie som alle, og det betyr at asylsøkere kan få leien betalt av NAV. Men i Sverige har de leiekontroll, og hvis man vil ha en leiebolig må man stå i kø i mange år og ha høy nok inntekt. Om myndighetene bare ga dem penger så ville de sovet på gata.

 

Det betyr at myndighetene må la dem gå foran i køen, men om de ga dem eksisterende boliger, så hadde hele leiemarkedet kollapset fordi det ville blitt tomt for leieboliger. De valgte derfor å bygge boliger i utkantområdene og gi dem til asylsøkere. Dette skjer fortsatt i stor skala. f.eks. ta en titt på befolkningsveksten i Sigtuna, et lite tettsted utenfor Stockholm.

Endret av Camlon
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...