Gå til innhold

PlayStation 4 knuser Xbox One på konsollmarkedet, ifølge EA


Anbefalte innlegg

Ikke bombe det da. PS4 er best

Fanboy much?

 

Du vet at Xboxen er bedre håper jeg?

 

Når det gjelder ekslusive titler så ligger dog playstation godt i teten.

 

 

Skulle mye heller spilt God of War på X, da maskinvaren der ville gitt meg en mye bedre ytelse!

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om det stemmer så er det jo langt ifra dårlig for Microsoft med rundt 30 millioner solgte konsoller tatt i betraktning katastrofe lanseringen til Xbox One og deres manko på AAA eksklusive spill denne generasjonen.

 

PlayStation knuser Xbox på statistikken over solgte enheter. Men det kunne jeg ikke brydd meg mindre om nå som Xbox One X er her. Maken til fantastisk konsoll skal det bli spennende å se både Microsoft og Sony overgå når dem neste fullverdige konsollene kommer. Og da tenker jeg ikke bare på at den leverer ekstremt mange spill i 4K uten CB etc. Men også at den er så liten og så ekstremt stille!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Mye bra med Xbox One X, men Microsoft med sitt fokus på "multimedia" så er det bisart at de fremdeles ikke har fått på plass HDMI CEC og det er litt besynderlig at de på denne konsollen som markedsføres såpass kraftig mot 4K/UHD/HDR at den ikke støtter verken 4K/UHD eller HDR på HDMI-inngangen som konsollen fremdeles leveres med.

Lenke til kommentar

Ifølge folk på Resetera så er 35+ millioner en plass mer riktig. EA sine estimater gir ikke mening sammenlignet med estimatene de hadde i fjor siden det vil si at Xbox kun har solgt 3.8 mill i hele verden i 2017, men Xbox solgte mer enn det alene i USA i fjor.

 

Men hvem bryr seg egentlig om salgene? Den totale pakken i Xbox er så mye bedre enn PS4 på nesten alle punkter og PS4 er bare et frustrerende unødvendig stykke hardware man er tvunget til å kjøpe hvis man vil spille en liten håndfull must-play eksklusiver med dårligere ytelse og opplevelse enn man ville fått på Xbox eller PC.

Lenke til kommentar

Mye bra med Xbox One X, men Microsoft med sitt fokus på "multimedia" så er det bisart at de fremdeles ikke har fått på plass HDMI CEC og det er litt besynderlig at de på denne konsollen som markedsføres såpass kraftig mot 4K/UHD/HDR at den ikke støtter verken 4K/UHD eller HDR på HDMI-inngangen som konsollen fremdeles leveres med.

 

Hæh? Hvilken vei da? HDMI CEC ut? Inn? Jeg kan skru på Xbox One X'en min via HDMI CEC fra TVen min.

​Og hva skal du med 4K/UHD eller HDR inn? Er du der hvor du bruker slikt og det er viktig for deg så bør konsollen i utgangspunktet være koblet inn i en 4K/UHD og HDR kompatibel surround reciever. Just saying...

Lenke til kommentar

Hadde vi ikke kjøpt PS så hadde vi vært "uttafor" siden alle i klassen utenom 2 kjøpte dette og kan spille i sammen. De 2 med xbox føler ikke at de "er med", 

Så kan man bare ta dette og sette inn i salgstatistikkene versågod. 

 

Ja, skikkelig utenfor å ha verdens kraftigste spillkonsoll. Er det noen som burde føle seg utenfor så er det de med PS4.  :rofl: 

​Men, men.. Det er vel sånn det er. All den tid Sony ikke er spesielt interessert i å åpne for crossplay sammen med Xbox. Da hadde en sluppet dette greiene. Da kunne folk kjøpt det de foretrakk, ikke hva de følte seg tvunget til.

Eventuelt kan de ta seg en sommerjobb og kjøpe begge. :p

Lenke til kommentar

Microsoft har seg selv å takke for hvordan det gikk med Xbox One denne generasjonen. De valgte heller å fokusere på "gimmicks" som kinect, enn å betale for gode eksklusive spilltitler og timed exclusives. Som gamer er det til syvende og sist spillene som betyr noe.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Mye bra med Xbox One X, men Microsoft med sitt fokus på "multimedia" så er det bisart at de fremdeles ikke har fått på plass HDMI CEC og det er litt besynderlig at de på denne konsollen som markedsføres såpass kraftig mot 4K/UHD/HDR at den ikke støtter verken 4K/UHD eller HDR på HDMI-inngangen som konsollen fremdeles leveres med.

 

Hæh? Hvilken vei da? HDMI CEC ut? Inn? Jeg kan skru på Xbox One X'en min via HDMI CEC fra TVen min.

​Og hva skal du med 4K/UHD eller HDR inn? Er du der hvor du bruker slikt og det er viktig for deg så bør konsollen i utgangspunktet være koblet inn i en 4K/UHD og HDR kompatibel surround reciever. Just saying...

 

 

Lurer på hvordan du har fått til dette i all den tid Xbox One / Xbox One S / Xbox One X ikke støtter HDMI CEC. Da må nok fjernkontrollen din kommunisere direkte med IR-mottakeren på Xbox One X eller noe lignende vil jeg tro.

 

Dette med støtte for 4K/HDR på HDMI-inngangen er relevant for min egen del da jeg har kuttet ut dedikert AV-receiver og jeg har bare 4 HDMI-innganger på TV-en og jeg har for mange enheter jeg ønsker å koble til. Muligheten for å koble til ting som Apple TV 4K via Xbox One X hadde vært gull men det kan man da altså ikke uten å måtte ofre både UHD/4K og HDR. Er jo også bare et spørsmål om tid før UHD/4K og HDR blir relevant for DVR/TV-bokser også som jo er det hele inngangen er myntet på. Vi har faktisk allerede begynt med 4K/UHD sendinger i Norge via Viasat. Det er bare en utrolig merkelig ting å ikke inkludere på en såpass 4K/UHD rettet konsoll.

Lenke til kommentar

 

 

Mye bra med Xbox One X, men Microsoft med sitt fokus på "multimedia" så er det bisart at de fremdeles ikke har fått på plass HDMI CEC og det er litt besynderlig at de på denne konsollen som markedsføres såpass kraftig mot 4K/UHD/HDR at den ikke støtter verken 4K/UHD eller HDR på HDMI-inngangen som konsollen fremdeles leveres med.

 

Hæh? Hvilken vei da? HDMI CEC ut? Inn? Jeg kan skru på Xbox One X'en min via HDMI CEC fra TVen min.

​Og hva skal du med 4K/UHD eller HDR inn? Er du der hvor du bruker slikt og det er viktig for deg så bør konsollen i utgangspunktet være koblet inn i en 4K/UHD og HDR kompatibel surround reciever. Just saying...

 

 

Lurer på hvordan du har fått til dette i all den tid Xbox One / Xbox One S / Xbox One X ikke støtter HDMI CEC. Da må nok fjernkontrollen din kommunisere direkte med IR-mottakeren på Xbox One X eller noe lignende vil jeg tro.

 

Dette med støtte for 4K/HDR på HDMI-inngangen er relevant for min egen del da jeg har kuttet ut dedikert AV-receiver og jeg har bare 4 HDMI-innganger på TV-en og jeg har for mange enheter jeg ønsker å koble til. Muligheten for å koble til ting som Apple TV 4K via Xbox One X hadde vært gull men det kan man da altså ikke uten å måtte ofre både UHD/4K og HDR. Er jo også bare et spørsmål om tid før UHD/4K og HDR blir relevant for DVR/TV-bokser også som jo er det hele inngangen er myntet på. Vi har faktisk allerede begynt med 4K/UHD sendinger i Norge via Viasat. Det er bare en utrolig merkelig ting å ikke inkludere på en såpass 4K/UHD rettet konsoll.

 

 

Nei, tror ikke det er fjernkontrollen. Det er en helt standard fjernkontroll som kom med TVen min. TVen er en Samsung UE55KS9005.

Alt jeg gjør er å velge HDMI porten som Xboxen er på, så skrur den seg på, akkurat som alle andre HDMI CEC enheter gjør.

 

Vel, det kan hende de rett og slett har glemt dette med 4K/UHD og HDR inn. At de ikke har sett på det som en funksjonen mange ville ha hatt bruk for. Du skal for øvrig være glad de i det hele tatt har HDMI inn, for Sony har jo ikke en gang tatt seg bryet med det.

​Du syns altså det er merkelig? Det er derimot laaaaaangt i fra like merkelig som Sony sitt valg å droppe 4K Blu-Ray-spiller fullstendig.

Da snakker vi om merkelige valg. Men det er tydeligvis ikke mange som snakker om det.

Lenke til kommentar

Hjelper lite med "beste konsoll" når det er null spill som ikke også finnes på Playstation.

 

Nå brukte du anførselstegn litt feil. XB1X er objektivt sett den beste konsollen. Men du kunne godt brukt anførselstegn rund "null" spill. For du vet Gears, Halo, Forza, Titanfall, ReCore, Quantom Break, Sunset Overdrive, Sea of Thieves, State of Decay, Cuphead, PUBG.. Alt sammen er spill "som ikke også finnes på Playstation", selv om du ikke liker dem..

 

Og nå med XBOX back compatibility må vi nesten legge til RDR også, for det er jo nesten et helt nytt spill på XB1X. :p

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Vel, hvis man vil være litt pedantisk på det så er det vel heller bedre å si at X er den kraftigste konsollen, da beste blir en litt mer subjektiv beskrivelse avhengig av hva man legger vekt på som "bra" (det være seg at den har de spillene man har interesse av eller andre ting) :p

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Syns både MS og Sony skuffa stort når di ikkje kunne greie å legge lista på 1080/60. Uannsett er det imponerande at PS4 forsatt selger såpass bra. Nå er det bare å håpe at XO får eit par knallgode eksklusive spill som kan dra opp salgstempoet. Vil heller ha 2 ca jevnsterke og gode konsoller som levere mange gode spillopplevelser enn sjansen for at ein av di forsvinner. Ender jo opp med begge uannsett liksom.

Lenke til kommentar

Vel, hvis man vil være litt pedantisk på det så er det vel heller bedre å si at X er den kraftigste konsollen, da beste blir en litt mer subjektiv beskrivelse avhengig av hva man legger vekt på som "bra" (det være seg at den har de spillene man har interesse av eller andre ting) :p

 

Joda, jeg tenkte faktisk også litt på om jeg kunne skrive det slik med mitt ord i behold. Og kom da frem til at "beste konsoll" beskriver konsollen. Og da er det jo ikke noen tvil om at XB1X er den beste. Om man skal være pedantisk, så må man nesten si: "OK, XB1X er kanskje best, men jeg foretrekker spillene på PS4 som jeg ellers ikke får spilt..".

 

Personlig synes jeg det uansett er et veldig godt argument. Så godt faktisk, at jeg har selv nettopp kjøpt en PS4 pro for å spille HZD og God of War. Men rett skal være rett! :p

 

Ellers beskrev brukeren "Nyidag" et av argumentene mine veldig godt: "Hadde vi ikke kjøpt PS så hadde vi vært "uttafor" siden alle i klassen utenom 2 kjøpte dette og kan spille i sammen."..

Endret av Gabri3L
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...