Gå til innhold

Dette er de beste mobilabonnementene nå


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Eg har Ice sin pakke til 129 kr måneden. Eg må si at det er verdt et 4 kr dyrere abonnement at eg kan dele datamengde med de andre i familien. Det gjør at en får max utnyttelse og en trenger ikke å bestille noe ekstra datapakke. Så inntil de kommer med noe bedre i komplett så mener eg Ice sin skulle vært på første.

Endret av riConCio
Lenke til kommentar

6gb:

 

Komplett er 20kr dyrere enn telipol - 240kr i året.

 

Du skal reise til usa to ganger i året for at det skal lønne seg med komplett, i og med at du enkelt kan kjøpe turistabb. i usa med fri data til 30$

 

Alternativer i Thailand og andre land vet jeg ikke, men poenget er at disse testene nå har blitt vel kompliserte. Det er svært individuelt hvilket abb som er "best i test"...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

6gb:

 

Komplett er 20kr dyrere enn telipol - 240kr i året.

 

Du skal reise til usa to ganger i året for at det skal lønne seg med komplett, i og med at du enkelt kan kjøpe turistabb. i usa med fri data til 30$

 

Alternativer i Thailand og andre land vet jeg ikke, men poenget er at disse testene nå har blitt vel kompliserte. Det er svært individuelt hvilket abb som er "best i test"...

 

Jeg er enig i at det blir feil å kalle noe "best" i denne sammenhengen fordi alt vil variere etter om du reiser mye eller lite, tilgang på tilleggstjenester med mer. 

 

En ting jeg ser på som en stor verdi når det gjelder å kunne bruke mobilen i USA o.l. som om du er i Norge er at folk kan nå deg akkurat som normalt med ringing og meldinger uten at det koster skjorten å holde kontakten, ett lokalt datasim hjelper ikke på den biten. Så fri roaming rundtom i verden utover EU er en veldig velkommen løsning for min del da jeg slipper å flytte rundt på simkort i utlandet. Så prisen du nevner på "turistabonnement" á 30$ blir ikke helt korrekt for min del siden det hjelper null og niks på å holde kontakt med omverdenen utover databruk. Vi er fortsatt noen som bruker ringing og sms/mms.  :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Blir jo ikke påpekt i testen som jeg ser, i hvert fall veldig dårlig skrevet om hvilket nettverk de bruker. Komplett bruker Telenor, som jeg vil regne med er dyrere enn Netcom sitt. Det er veldig mange steder i Norge hvor Netcom nettet ikke fungerer og må derfor ta i bruk Telenor. Selv er jeg en av disse. Det jeg merker at jo at alle de "billige" mobilabonnentene bruker Netcom sitt, mens ytterst få av de som tilbyr Telenor sitt, er i samme prisklasse. Testen burde ha tatt for seg nettverk som blir tatt i bruk og hvilken som er billigst innen de forskjellige. (Netcom=Telia)

Lenke til kommentar

Du skal reise til usa to ganger i året for at det skal lønne seg med komplett, i og med at du enkelt kan kjøpe turistabb. i usa med fri data til 30$

Er det denne du mener?

https://prepaid-phones.t-mobile.com/prepaid-international-tourist-plan

 

Kun 2GB den, etter det strupes hastighet så mye at det blir ubrukelig.

Mobildata er relativt dyrt i USA (mobilabonnement generelt egentlig), så kompletts løsning er definitivt velkommen for min del. Jeg bytta rett tilbake til dem når jeg hørte om nyheten her, da jeg reiser til USA ganske ofte.

Lenke til kommentar

Eg har Ice sin pakke til 129 kr måneden. Eg må si at det er verdt et 4 kr dyrere abonnement at eg kan dele datamengde med de andre i familien. Det gjør at en får max utnyttelse og en trenger ikke å bestille noe ekstra datapakke. Så inntil de kommer med noe bedre i komplett så mener eg Ice sin skulle vært på første.

 

Ice har en funksjon som sikkert er veldig flott for deg men ville vært helt ubruklig for meg og mange andre som ikke har behov for å dele data, har Komplett, hatt siden de startet opp, de kommer stadig med noe nytt, så tenker hvis de ser at mye kunder velger ice i stede pga de har en slik funksjon vil de nok legge det til uten kostnad.

 

Men nå er dette er jo hva Tek mener er "best" generelt, Ice er nok best for deg =)

Lenke til kommentar

Blir jo ikke påpekt i testen som jeg ser, i hvert fall veldig dårlig skrevet om hvilket nettverk de bruker. Komplett bruker Telenor, som jeg vil regne med er dyrere enn Netcom sitt. Det er veldig mange steder i Norge hvor Netcom nettet ikke fungerer og må derfor ta i bruk Telenor. Selv er jeg en av disse. Det jeg merker at jo at alle de "billige" mobilabonnentene bruker Netcom sitt, mens ytterst få av de som tilbyr Telenor sitt, er i samme prisklasse. Testen burde ha tatt for seg nettverk som blir tatt i bruk og hvilken som er billigst innen de forskjellige. (Netcom=Telia)

 

De aller fleste bruker telenor, kun chilli og ice som bruker telia sitt, ice bruker også sitt egen så antagelig noe bedre, men Komplett som er "best i test" i de fleste klasser bruker telenor.

 

https://www.tek.no/mobilabonnement - oversikt over de fleste av landests abonnement med nett.

Lenke til kommentar

 

Du skal reise til usa to ganger i året for at det skal lønne seg med komplett, i og med at du enkelt kan kjøpe turistabb. i usa med fri data til 30$

Er det denne du mener?

https://prepaid-phones.t-mobile.com/prepaid-international-tourist-plan

 

Kun 2GB den, etter det strupes hastighet så mye at det blir ubrukelig.

Mobildata er relativt dyrt i USA (mobilabonnement generelt egentlig), så kompletts løsning er definitivt velkommen for min del. Jeg bytta rett tilbake til dem når jeg hørte om nyheten her, da jeg reiser til USA ganske ofte.

 

 

Ja, ser nå at kun 2gb kan brukes på 4g-nettet, og at databruk etter det går på 2g! Men uansett synes jeg testen til tek.no blir vanskelig å forholde seg til uten å faktisk lese begrunnelsen... Mange vil nok bytte bare fordi de er best i test, selv om de aldri er i hverken USA eller Thailand. 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Hva med superduper brukeren? For oss som sprenger 30GB grensa? Her er det vel bare telenor sitt abonoment som funker. Har selv 60GB hos de men vurderer å gå over til flex i tilfelle jeg klarer å komme meg under 30GB en måned. Noen som har erfaring med det abonomentet? Med telenor basestasjon og antenner i alle etasjene på jobben er det også kun Telenor nett som er aktuelt ? De med Telia på jobb må gå til vinduet for å ta en samtale?

Lenke til kommentar

Eg har Ice sin pakke til 129 kr måneden. Eg må si at det er verdt et 4 kr dyrere abonnement at eg kan dele datamengde med de andre i familien. Det gjør at en får max utnyttelse og en trenger ikke å bestille noe ekstra datapakke. Så inntil de kommer med noe bedre i komplett så mener eg Ice sin skulle vært på første.

 

Enig her. Er godt fornøyd med Ice.

Lenke til kommentar

De som nevner at ice fungerer bedre for sitt bruk etc. har selvfølgelig helt rett, det kommer helt an på bruken som alt annet.

 

Syns det er helt greit at tek lager en slik oversikt, men det er alltid ditt eget ansvar å sjekke opp hva som passer akkurat deg og din situasjon.

 

For meg ble det Flexi på meg og fruen fra Telenor, etter å vært borte fra dem i 7 år. Kjører et 99,- abo til sønnen på 9 og flytter familiebonus data over til ham slik at han har 2,6 GB totalt "for 99,-"

 

Fruen har i tillegg familie i Sverige og har derfor Skandinavia tjenesten til 9,- aktivert på henne.

 

Totalt 1006,- for 22,6GB. Tilsvarende datamengde blir 1056,- hos komplett med Skandinavia pakke. Jeg vet at de kun tilbyr 12GB så det er dette jeg må sammenligne med. Vi bruker stort sett rundt 8-9GB i måneden hver. Ved bortfall av Music Freedom ville dette ha blitt betydelig mer, slik at selv 12GB hos Komplett kanskje ville ha vært i grenseland.

Lenke til kommentar

Eg har Ice sin pakke til 129 kr måneden. Eg må si at det er verdt et 4 kr dyrere abonnement at eg kan dele datamengde med de andre i familien. Det gjør at en får max utnyttelse og en trenger ikke å bestille noe ekstra datapakke. Så inntil de kommer med noe bedre i komplett så mener eg Ice sin skulle vært på første.

 

rollover

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...