Gå til innhold

Vin forkorter livet betraktelig


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Alt som brukes for mye er skadelig.

Anbefalingen for mat og drikke har hvert den samme i 70 år. Et normalt og variert kosthold. Holder du deg til det. Er det ikke matvaner som tar livet av deg. Da er det opp til gener og tilfeldigheter.

 

 

Og W.C må ha hatt helt fantastiske gener. Overvekt, alkoholisme og tobakkmisbruk. Og han ble over 90.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Alt forkorter livet, noen år tilbake var det en artikkel som sa man fikk kreft av å spise gulerøtter. 

 

 

Seriøst? Må ha kommet fra engelske Daily Mail det. De mener jo at man får kreft av alt.

 

https://www.nettavisen.no/nyheter/gulrot-kan-gi-kreft/312521.html

 

Var et hett tema på den tiden, vg var ikke enig https://www.vg.no/forbruker/helse/helse-og-medisin/hele-gulroetter-best-mot-kreft/a/565795/

Endret av depaderp
Lenke til kommentar

 

Alt som brukes for mye er skadelig.

Anbefalingen for mat og drikke har hvert den samme i 70 år. Et normalt og variert kosthold. Holder du deg til det. Er det ikke matvaner som tar livet av deg. Da er det opp til gener og tilfeldigheter.

 

 

 

Og W.C må ha hatt helt fantastiske gener. Overvekt, alkoholisme og tobakkmisbruk. Og han ble over 90.

Eller tilfeldigheter. Han hadde vel masse helseproblemer lenge før han døde.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Alt som brukes for mye er skadelig.

Anbefalingen for mat og drikke har hvert den samme i 70 år. Et normalt og variert kosthold. Holder du deg til det. Er det ikke matvaner som tar livet av deg. Da er det opp til gener og tilfeldigheter.

 

 

Og W.C må ha hatt helt fantastiske gener. Overvekt, alkoholisme og tobakkmisbruk. Og han ble over 90.

Eller tilfeldigheter. Han hadde vel masse helseproblemer lenge før han døde.

 

 

Kanskje hjertet var det eneste som virkelig funket. Og har man et sterkt hjerte kan man leve lenge selv om resten av kroppen er i en elendig forfatning.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Artikler som forteller at 'x gir deg kreft' eller at 'y gjør at du dør fortere' o.l. virker som om de bare henter det mest "sjokkerende" fra en artikkel, og oversimplifiserer det. Folk flest leser bare overskriften og reagerer på den alene. I artikkelen om gulrøtter står det blant annet: "Du skal imidlertid spise en betydelig mengde gulrøtter for å havne i risikosonen." og "Hundre gram gulrot inneholder 1,6 milligram betakaroten. Du må derfor spise rundt to kilo gulrøtter om dagen for å tilføre kroppen de samme mengdene som testpersonene i undersøkelsen fikk."

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg synes ikke alkohol hører hjemme i den kategorien. Når det nå viser seg at en svært vanlig vare faktisk ikke er sunn i det hele tatt, ikke engang i små mengder slik mange har trodd, er det fullstendig på sin plass å opplyse om dette. Ikke for å nekte folk å drikke, men for å gi dem muligheten til å ta informerte valg knyttet til egen helse. Ikke minst er det viktig at folk forstår grunnlaget for avgiftspolitikken.

Endret av Isbilen
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Dersom du ønsker å forlenge livet ved hjelp av jogging i 30 min hver dag vil du bruke mer tid på joggingen enn den tiden du forlenger livet med.....

Men i gjengjeld lever du et friskere liv med mindre sjanse for plager

Nuvel.... Jeg ser nok for meg at det er andre aktiviteter som er mer helsebringende. For de som befinner seg i husholdninger med passende selskap tror jeg heller jeg vil anbefale å tilbringe den tiden uten joggesko. I halmen. Mye sunnere og mer inspirerende.

Endret av 1J7HHBGW
Lenke til kommentar

Leser vi i nye undersøkelser som presenteres i avisene for tiden. Jepp, hadde ikke Winston Chruchill pimpet så mye whisky som han hadde ville han sannsynligvis levd til han ble 115 år.

Kan du referer til desse artiklane? Og kva legg du i "betraktelig"? Har du rekna på det og kan legge fram tal?
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

 

Alt forkorter livet, noen år tilbake var det en artikkel som sa man fikk kreft av å spise gulerøtter. 

 

 

Seriøst? Må ha kommet fra engelske Daily Mail det. De mener jo at man får kreft av alt.

 

A vitaminer som gullerøtter har mye av blir lagret i kroppsfettet og er faktiskt skadelig ved for stort inntak, om dette fremkaller kreft vet jeg ikke noe om. Men det er forskjell på C vitamin som er vannløslig og A vitamin som er fettløslig.

 

PS. Det er selvfølgelig overdrivelser som er skadelig

Endret av DjSlayer
Lenke til kommentar

 

 

Alt forkorter livet, noen år tilbake var det en artikkel som sa man fikk kreft av å spise gulerøtter. 

 

 

Seriøst? Må ha kommet fra engelske Daily Mail det. De mener jo at man får kreft av alt.

 

A vitaminer som gullerøtter har mye av blir lagret i kroppsfettet og er faktiskt skadelig ved for stort inntak, om dette fremkaller kreft vet jeg ikke noe om. Men det er forskjell på C vitamin som er vannløslig og A vitamin som er fettløslig.

 

PS. Det er selvfølgelig overdrivelser som er skadelig

 

 

Overdrivelser fører til kreft. Så vær forsiktig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...