Gå til innhold

Vin forkorter livet betraktelig


Anbefalte innlegg

Jeg synes ikke alkohol hører hjemme i den kategorien. Når det nå viser seg at en svært vanlig vare faktisk ikke er sunn i det hele tatt, ikke engang i små mengder slik mange har trodd, er det fullstendig på sin plass å opplyse om dette. Ikke for å nekte folk å drikke, men for å gi dem muligheten til å ta informerte valg knyttet til egen helse. Ikke minst er det viktig at folk forstår grunnlaget for avgiftspolitikken.

 

Det er jo interessant at Italienere er blant de som har lengst gjennomsnittlig levealder. Sist jeg sjekket, så drikker de gjerne et glass vin om dagen knyttet til et måltid. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Jeg synes ikke alkohol hører hjemme i den kategorien. Når det nå viser seg at en svært vanlig vare faktisk ikke er sunn i det hele tatt, ikke engang i små mengder slik mange har trodd, er det fullstendig på sin plass å opplyse om dette. Ikke for å nekte folk å drikke, men for å gi dem muligheten til å ta informerte valg knyttet til egen helse. Ikke minst er det viktig at folk forstår grunnlaget for avgiftspolitikken.

 

Det er jo interessant at Italienere er blant de som har lengst gjennomsnittlig levealder. Sist jeg sjekket, så drikker de gjerne et glass vin om dagen knyttet til et måltid. 

 

Vin tynner ut blodet om ikke annet. Men nå er det jo også en sannhet at det å leve lenge ikke alltid er ensbetydende med god helse. Det er noe som heter å dø en langsom og seig død, noe man kan anta at den nevnte Winston Churchill slet med. Dårlig helse betyr ikke nødvendigivs at man dør en rask død. Og det var W.C et eksempel på.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...