Jump to content
steinjarle

Her er Porsches nye luksus-elbil

Recommended Posts

Noen pris er heller ikke antydet, men Porsche har tidligere varslet at Mission E vil koste fra 85 000 dollar i USA, omtrent 50 000 kroner mer enn en Tesla Model S.

 

Her snakker dere om Model 3 prismessig, mens bilen fra Porsche ser ut til å være en model s konkurent, hvor prisene ligger på ca 70000-140000 usd

Share this post


Link to post
Annonse

Noen pris er heller ikke antydet, men Porsche har tidligere varslet at Mission E vil koste fra 85 000 dollar i USA, omtrent 50 000 kroner mer enn en Tesla Model S.

 

Her snakker dere om Model 3 prismessig, mens bilen fra Porsche ser ut til å være en model s konkurent, hvor prisene ligger på ca 70000-140000 usd

 

Hvor får du det fra at Model 3 starter på 85000 USD? Startprisen er 35000`USD og de som leveres nå ligger på ca 49000 USD. Eller er artikkelen korrigert allerede?

Share this post


Link to post

"Og med 350 kW lading vil bilen kunne lade nok til å kjøre 400 kilometer på bare 15 minutter" Ikke verst. Det betyr 1600 km/t det. Imponerende.

 

Dette er bare meningsløst fra Porsche! Selv ikke 1/10 av hastigheten er lovlig på omtrent noen veier i Europa, og selv på Autobahn vil det være praktisk umulig å kjøre så fort!

  • Like 1

Share this post


Link to post

 

"Og med 350 kW lading vil bilen kunne lade nok til å kjøre 400 kilometer på bare 15 minutter" Ikke verst. Det betyr 1600 km/t det. Imponerende.

 

Dette er bare meningsløst fra Porsche! Selv ikke 1/10 av hastigheten er lovlig på omtrent noen veier i Europa, og selv på Autobahn vil det være praktisk umulig å kjøre så fort!

Jeg er ikke sikker på om du er seriøs, men svarer som om du er det.

 

1600 km/t referer til hvor mange kilometer rekkevidde det er mulig å lade opp batteriet i løpet av en time, ikke hastigheten bilen kan kjøre.

  • Like 4

Share this post


Link to post

 

"Og med 350 kW lading vil bilen kunne lade nok til å kjøre 400 kilometer på bare 15 minutter" Ikke verst. Det betyr 1600 km/t det. Imponerende.

 

Dette er bare meningsløst fra Porsche! Selv ikke 1/10 av hastigheten er lovlig på omtrent noen veier i Europa, og selv på Autobahn vil det være praktisk umulig å kjøre så fort!

Her har nok artikkelforfatteren tenkt riktig, men formulert seg klønete ...

Share this post


Link to post

 

"Og med 350 kW lading vil bilen kunne lade nok til å kjøre 400 kilometer på bare 15 minutter" Ikke verst. Det betyr 1600 km/t det. Imponerende.

 

Dette er bare meningsløst fra Porsche! Selv ikke 1/10 av hastigheten er lovlig på omtrent noen veier i Europa, og selv på Autobahn vil det være praktisk umulig å kjøre så fort!

Tullprat. Jeg har mange ganger kjørt over tusen kilometer i timen på Autobahn. Du kan umulig ha mye kjøreerfaring.

  • Like 7

Share this post


Link to post

Noen pris er heller ikke antydet, men Porsche har tidligere varslet at Mission E vil koste fra 85 000 dollar i USA, omtrent 50 000 kroner mer enn en Tesla Model S.

 

Her snakker dere om Model 3 prismessig, mens bilen fra Porsche ser ut til å være en model s konkurent, hvor prisene ligger på ca 70000-140000 usd

 

Model S i Norge koster fra 618000NOK

Share this post


Link to post

Til Ola Smeplas og chickendinner .....er dere 2 så dumme av naturen eller øver dere hjemme regelmessig ?

 

Den dumme her er dessverre deg. Du skjønner ikke ironien og humoren. Når en nettside som Tek skal begi seg ut på bil reportasjer, bør de ta følgene når slike elementære feil skrives.

  • Like 1

Share this post


Link to post

BKK blir sikker kjempeglad hvis du installerer en 800V 350kW ladestasjon hjemme hos deg.

 

Hint; de blir ikke det.

Hvorfor skulle noen være interesserte i å ha så mye ladekapasitet hjemme? 

 

Hint: En gjennomsnittsnormann kjører ca 12000 km i året. Fordelt på rundt 280 dager i bil i året så blir det ca 40 km per dag. En elbil bruker vanligvis rundt 2kWh per mil, så den trenger å lades i 1,5 minutter ved 350.000 watt. Meningsløst? Ja. Disse 350kW/800V laderne plasseres som Teslas SuperChargere på sentrale knutepunkter for kjapp lading mens man er på lengre reiser. Stoppet blir dermed ikke stort lengre enn tanking og pølse som på en fossilbil. 

 

Hjemme derimot lader man helt fint gjennom natta på en vanlig stikkontakt begrenset til 8-10 ampere.

  • Like 1

Share this post


Link to post

 

 

"Og med 350 kW lading vil bilen kunne lade nok til å kjøre 400 kilometer på bare 15 minutter" Ikke verst. Det betyr 1600 km/t det. Imponerende.

 

Dette er bare meningsløst fra Porsche! Selv ikke 1/10 av hastigheten er lovlig på omtrent noen veier i Europa, og selv på Autobahn vil det være praktisk umulig å kjøre så fort!

Her har nok artikkelforfatteren tenkt riktig, men formulert seg klønete ...

Vi andre skjønte det.

Share this post


Link to post

 

BKK blir sikker kjempeglad hvis du installerer en 800V 350kW ladestasjon hjemme hos deg.

 

Hint; de blir ikke det.

Hvorfor skulle noen være interesserte i å ha så mye ladekapasitet hjemme? 

 

Hint: En gjennomsnittsnormann kjører ca 12000 km i året. Fordelt på rundt 280 dager i bil i året så blir det ca 40 km per dag. En elbil bruker vanligvis rundt 2kWh per mil, så den trenger å lades i 1,5 minutter ved 350.000 watt. Meningsløst? Ja. Disse 350kW/800V laderne plasseres som Teslas SuperChargere på sentrale knutepunkter for kjapp lading mens man er på lengre reiser. Stoppet blir dermed ikke stort lengre enn tanking og pølse som på en fossilbil. 

 

Hjemme derimot lader man helt fint gjennom natta på en vanlig stikkontakt begrenset til 8-10 ampere.

Med min erfaring med 8 A ladekapasitet hjemme vil jeg si at jeg ville leve bra med 6-7 kW lading. 11 ville være luksus. 8 A er alt for lite, da kan jeg ikke parkere på kvelden og fremdeles ha nok kapasitet til en tur til Oslo og tilbake uten lading dagen etter. Jeg kommer nok til å sette inn en 230-400 V trafo på 12 kW, og i utgangspunktet starte med en 6-7 kW ladestasjon.

Share this post


Link to post

Jeg kan tanke på 2 minutter og få nok drivstoff til å kjøre rundt 1000 km. Altså 30000 km/t

Du kan faktisk ikke det, men vi skjønner poenget ditt. Men om ladingen tar 15 minutter istedet for å tanke i 9 min så er det av mindre betydning.

Share this post


Link to post

"Og med 350 kW lading vil bilen kunne lade nok til å kjøre 400 kilometer på bare 15 minutter." Dette er sensasjonelt. På 1 time gir dette en kjørelengde på 1.200 kilometer, som er langt raskere enn noe rutefly er i stand til å oppnå, selv under gunstige værforhold.

Share this post


Link to post

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...