Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg stusser over at noen sier at han er død med en gang han slipper ut.. Som om alle forventer at noen vil drepe han...

 

Da må jeg ta en liten pause og tenke.. Hvem fanden ønsker å dra i fengsel for å gjøre noe som helst mer for han... Han ønsket jo å dø i utgangspunktet, bli en martyr for det han tror på..

 

Hvorfor drepe noen som ønsker å dø... Om det er faktisk sant at han angrer på handlingene sine er det jo faktisk litt sykt om det er sant, selv om jeg tviler sterkt :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg stusser over at noen sier at han er død med en gang han slipper ut.. Som om alle forventer at noen vil drepe han...

 

Da må jeg ta en liten pause og tenke.. Hvem fanden ønsker å dra i fengsel for å gjøre noe som helst mer for han... Han ønsket jo å dø i utgangspunktet, bli en martyr for det han tror på..

 

Hvorfor drepe noen som ønsker å dø... Om det er faktisk sant at han angrer på handlingene sine er det jo faktisk litt sykt om det er sant, selv om jeg tviler sterkt :p

Det er en vesentlig forskjell på det han gjorde og feks Baneheia, og det er antall offer og antall personer som ønsker han død.

Lenke til kommentar

Han angrer sikkert, men dette lukter av advokateri* - med tanke på minstetiden på 10 år.

 

Han ble dømt i august 2012, med fradrag av ca. 500 dager i varetekt. Jeg vet ikke om et år i forvaring er et kalenderår eller 8 mnd.

 

80 mnd = sånn ca. 2400 dager

                          +     500 dager

 

                           = 2900 dager

 

2900 dager = 8 år

 

August 2012 + 8 år = August 2020.

 

2 år og 8 mnd til!

 

Håper inderlig at jeg tar feil!

 

*Advokateri. Eget privat begrep på advokater som f.eks. prosedyrer på "frifinnelse" på tross av kunnskap om skyld.

 

Edit: "Ikke skyldig" endret til "frifinnelse"

Endret av ChiaroScuro
  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Jeg stusser over at noen sier at han er død med en gang han slipper ut.. Som om alle forventer at noen vil drepe han...

 

Da må jeg ta en liten pause og tenke.. Hvem fanden ønsker å dra i fengsel for å gjøre noe som helst mer for han... Han ønsket jo å dø i utgangspunktet, bli en martyr for det han tror på..

 

Hvorfor drepe noen som ønsker å dø... Om det er faktisk sant at han angrer på handlingene sine er det jo faktisk litt sykt om det er sant, selv om jeg tviler sterkt :p

 

Ikke rart at han er forbannet på Norge stortinget at muslimer ikke følger norsk lov og polygami er forbudt i Norge

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Når det gjelder forvaring og minstetid er et kalenderår et år. Men de 500 dagene i varetekt forskyver det litt da man får 50% mer fratrekk for en dag når man sitter på isolasjon, noe han gjorde og fortsatt gjør.

 

Artig som alltid at noen ikke gidder eller evner å sette seg inn i saker, vikernes prøvde ikke noe som helst, og derfor ble han frikjent for terror.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

 

 

Han ønsket jo å dø i utgangspunktet, bli en martyr for det han tror på..

 

 

 

Gjorde han det? Han ringte jo politiet og overga seg!

 

Nja, han regnet med at de skulle skyte ham og det ubevepnet. Han angrer nok på at han ikke skjøt mot politiet, der han i dag sitter.

Endret av Ove38
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • 2 år senere...
Tåkefyrste skrev (På 16.2.2018 den 17.59):

Han kan aldri slippe ut om norge skal holde seg på samme linje som ved f.eks flyktningepolitikk der vi ikke sender noen til sikker død.

 

Som sagt, om vi skulle være så dumme å slippe han ut etter den grusomme handlingen han gjorde (som uansett burde gi livstid), så er han død innen 1 uke.

 

FrihetensRegn skrev (På 18.2.2018 den 4.37):

 

Han kommer nok aldri ut av fengsel. Forvaringen kommer bare til å bli forlenget gang på gang.

Yepp,men det koster mange skattepenger.Sikkert en hel delegasjon av voktere og psykologer som har han som sitt levebrød..Langt billigere og gi han ett nakkeskudd..Skjønner ikke vitsen med og bruke 10 talls millioner eller mer for og straffe ett menneske som aldri kan slippe ut igjen.   Han får det han er ut etter.. oppmerksomhet..Er i utgangspunktet imot dødsstraff,men ikke for massemordere.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Ole Morten skrev (På 18.5.2021 den 19.48):

Yepp,men det koster mange skattepenger.Sikkert en hel delegasjon av voktere og psykologer som har han som sitt levebrød..Langt billigere og gi han ett nakkeskudd..Skjønner ikke vitsen med og bruke 10 talls millioner eller mer for og straffe ett menneske som aldri kan slippe ut igjen.   Han får det han er ut etter.. oppmerksomhet..Er i utgangspunktet imot dødsstraff,men ikke for massemordere.

Nå er ikke dødsstraff noe billigere. Det man fant ut i USA var at årevis med forvaring med strengeste sikkerhet, mange år med rettssaker og anker førte til at livsvarig fengsel faktisk ble billigere enn dødsstraff ettersom en utføring av dødsstraff krever at man fjerner absolutt all mulighet for feil først.

https://www.thebalance.com/comparing-the-costs-of-death-penalty-vs-life-in-prison-4689874

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...