Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Erfaring med autodoc og autodeler?


Cocola

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei.

Jeg bestilte en diesel-høytrykkspumpe som visst nok skulle være refabrikkert fra Autodoc.

Jeg fikk pumpen etter ca. 1 uke, men den virket ikke og det tok over 6 uker før jeg fikk tilbake pengene mine.
(tapte penger på toll og verkstedutgifter)

Skal aldri handle der mer igjen. Kundeservicen er ikke særlig hjelpsom og de bruker falske navn + at de svarer på dårlig norsk.

Betal heller mer for noe som er ordentlig fra et seriøst firma!
Endte med å kjøpe pumpe fra Volvo som kostet 3 ganger mer og det var verdt det!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Man får det man betaler for. Folk må slutte å se seg blind på bare prisen. 

Det koster å ha deler på lager og det koster med norske folk i arbeid som vet hva de driver med. 

Bruk heller norske nettbutikker. 

Det at folk ikke forstår at det kommer moms på toppen av noe man handler fra utlandet er ikke den utenlandske butikken sin feil, men heller godtroende folk som kun ser på prisen og bestiller ukritisk. 

Lenke til kommentar
Opelduude skrev (22 minutter siden):

Man får det man betaler for. Folk må slutte å se seg blind på bare prisen. 

Det koster å ha deler på lager og det koster med norske folk i arbeid som vet hva de driver med. 

Bruk heller norske nettbutikker. 

Det at folk ikke forstår at det kommer moms på toppen av noe man handler fra utlandet er ikke den utenlandske butikken sin feil, men heller godtroende folk som kun ser på prisen og bestiller ukritisk. 

Bruker å anbefale Eurodel siden jeg har bestilt mye derfra og det er en Norsk nettbutikk, men da kommer de bare å sier, jo men delen er jo 100-200,- billigere hos Autodoc, javel sier bare jeg da 😛 

Lenke til kommentar
Opelduude skrev (55 minutter siden):

Man får det man betaler for. Folk må slutte å se seg blind på bare prisen. 

Det koster å ha deler på lager og det koster med norske folk i arbeid som vet hva de driver med. 

Bruk heller norske nettbutikker. 

Det at folk ikke forstår at det kommer moms på toppen av noe man handler fra utlandet er ikke den utenlandske butikken sin feil, men heller godtroende folk som kun ser på prisen og bestiller ukritisk. 

Jeg bestiller stort sett fra norske nettbutikker når jeg kan, men det er ingen av dem som er i nærheten av å ha samme utvalg som Autodoc. Spesielt til litt eldre/obskure biler. Så mer ofte enn sjelden ender jeg opp med å bruke Autodoc/Autodeler, rett for slett fordi norske nettbutikker ikke fører det jeg trenger, og å bestille igjennom merkeforhandler som regel er ekstremt dyrt.

 

Endret av Kajac
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
mobile999 skrev (På 16.3.2021 den 0.07):

Jeg har bestilt diverse fra autodoc i appen for et par timer siden.

5 av 6 kolli av denne bestillingen kom fram mandag 29. mars (før påsken). Den siste kom fram fredag 9. april (etter påsken). Nei, den siste pakken var ikke autodoc sin feil. Alt ble levert av posten på døren inkl. norsk merverdiavgift og uten fortollingsgebyr eller andre gebyrer.

Ja, man må selv sjekke om delene passer og gi dem beskjed om å ikke bytte ut produkter man bestiller med autodoc's eget merke (Stark).

Jeg har totalt handlet for nærmere 40000 kroner på autodoc over flere år og har så godt som ingenting å klage på. Jeg synes det var lang leveringstid her i Norge.

Endret av mobile999
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Har ingen erfaring med butikken, men kan fra et proffesjonelt grunnlag si at man burde være kritisk til .co.no-domener. Dette er et subdomene som ikke administeres av Norid, men som ble kjøpt av et firma på tidlig 2000-tallet og som brukes og misbrukes stadig. Domenet er på svartelisten, men det har ikke tilbakevirkende kraft, altså bestitter nåværende eier rettighetene inntil forholdet avsluttes.

https://www.norid.no/no/aktuelt/co/

Endret av oddeh
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Det er lenge siden denne tråden startet og det har blitt viktige endringer på MVA/toll siden da.

Nå betaler du moms når du bestiller fra AutoDoc, og de fleste utenlandske nettbutikker.

Dermed får man ikke noen ekstra kostnad i ettertid, heller ikke tollgebyr.
Jeg har brukt AutoDoc 3 ganger i 2021 og betalt 25% moms i handlekurven, og da får man heller ikke tollgebyr i ettertid.

Jeg anbefaler å bruke appen på telefon, her gis det høyere rabatt.
Prisene er sinnsykt lavere enn på feks Bildeler.no, Meca og Mekonomen. Jeg har tidligere brukt lokalt verksted for å handle deler men nå er det så mye å spare når det er snakk om større beløp at man må tenke på sin egen lommebok.
Er det en del til 200,- så gidder jeg ikke bestille på Autodoc, da bruker jeg lokalbutikken.

Eksempelet er luftbelg av merket Arnott. Denne identiske varen betalte jeg Kr 2070, mens Mekonomen tar ca 6500,-, Bildeler to 6000,- men har satt ned prisen.
Lemførder stabstag til XC90 koster ca 650,- på Mekonomen, mens Autodoc tok ca 220,- for tilsvarende merke.

Tar man sjansen på lavprismerker som Ridex er prisen veldig lav, men kvaliteten er lavere.

Ekstra kostad fra Autodoc er 220,- på frakt, men kjøper man mer enn ca 2400,- er det fraktfritt.

De bruker ca 3 uker til meg fra jeg har bestilt, men da er det frakta som tar mest tid.

Lenke til kommentar

Fra 1 januar 2021 var mva inkludert i pris, dette vises tydelig på siden. Eneste som nå tilkommer er porto på 220nkr. Om sendingen har verdi på MER enn 2400nkr er det fraktfritt. Tar vanligvis 1-2 uker før sendingen er mottatt. Ang. kvalitet, du velger selv om du vil ha de billigste produktene eller mer kjente merkevarer. Når det gjelder hvem som overtar sendingen i Norge så er det postnord.

Ett godt alternativ til autodoc er eurodel i Sandefjord. Selv sjekker jeg alltid begge steder og i mange tillfeller kommer eurodel best ut. Vanlig leveransetid er under 1 uke fra bestilling og frakten med posten er bare 89nkr 🙂 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Bestilte nettopp en hel haug av greier fra Autodoc for en bremsejobb jeg skal gjøre, og selv om jeg ikke har fått varene enda (bestilte for over 1 uke siden) så var prisen så hinsides god at jeg godt kan vente litt på å få de. Kjører jo knapt bil uansett med hjemmekontor.

Kjøpte Bosch klosser og skiver til både foran og bak, samt luft og kupefilter for 1600,- NOK inkludert frakt. Lokale mekonomen skal ha ca. 9000 for dette inkludert jobben. Det er helt sjukt hvor mye man kan spare på å gjøre litt sjæl.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
On 4/13/2021 at 12:30 AM, mobile999 said:

5 av 6 kolli av denne bestillingen kom fram mandag 29. mars (før påsken). Den siste kom fram fredag 9. april (etter påsken). Nei, den siste pakken var ikke autodoc sin feil. Alt ble levert av posten på døren inkl. norsk merverdiavgift og uten fortollingsgebyr eller andre gebyrer.

Ja, man må selv sjekke om delene passer og gi dem beskjed om å ikke bytte ut produkter man bestiller med autodoc's eget merke (Stark).

Jeg har totalt handlet for nærmere 40000 kroner på autodoc over flere år og har så godt som ingenting å klage på. Jeg synes det var lang leveringstid her i Norge.

Jeg sitter her og skal bestille Brembo skiver og klosser nå. Da får jeg vel Brembo, så lenge jeg har trykket på det? Eller må jeg altså gjøre noe mer for å sørge for at de ikke bytter merke?

Lenke til kommentar
Lars1882 skrev (34 minutter siden):

Jeg sitter her og skal bestille Brembo skiver og klosser nå. Da får jeg vel Brembo, så lenge jeg har trykket på det? Eller må jeg altså gjøre noe mer for å sørge for at de ikke bytter merke?

Jeg har alltid fått merket jeg har bestilt. Så du skal få Brembo hvis du har valgt Brembo.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Lars1882 skrev (1 time siden):

Da får jeg vel Brembo, så lenge jeg har trykket på det?

Da Autodoc byttet ut et oljefilter fra Mann og bærearmer fra NK hadde jeg fått nok og tok kontakt med dem på chat der jeg ba dem om å ikke bytte ut det jeg har bestilt med Stark/andre merker.

Jeg vil tro det er risiko for at de kan finne på å bytte ut Brembo-produkter også, spesielt "standard" bremseskiver og klosser.

Forøvrig er det lurt å bestille bremseskiver som er "belagte". Ubelagte bremseskiver ruster veldig fort (selv om de er laget av Brembo).

Endret av mobile999
Lenke til kommentar
mobile999 skrev (3 minutter siden):

Da Autodoc byttet ut et oljefilter fra Mann og bærearmer fra NK hadde jeg fått nok og tok kontakt med dem på chat der jeg ba dem om å ikke bytte ut det jeg har bestilt med Stark/andre merker.

Jeg vil tro det er risiko for at de kan finne på å bytte ut Brembo-produkter også, spesielt "standard" bremseskiver og klosser.

Forøvrig er det lurt å bestille bremseskiver som er "belagte". Ubelagte bremseskiver ruster veldig fort (selv om de er laget av Brembo).

Dette har de neppe lov til. Antar de var tom for delene du skulle ha, og derfor prøvde seg med en annen variant.  Har ikke inntrykk av at det er vanlig, har i hvert fall ikke opplevd det selv de gangene jeg har bestilt fra dem.

Lenke til kommentar
On 6/14/2021 at 2:49 PM, mobile999 said:

Da Autodoc byttet ut et oljefilter fra Mann og bærearmer fra NK hadde jeg fått nok og tok kontakt med dem på chat der jeg ba dem om å ikke bytte ut det jeg har bestilt med Stark/andre merker.

Jeg vil tro det er risiko for at de kan finne på å bytte ut Brembo-produkter også, spesielt "standard" bremseskiver og klosser.

Forøvrig er det lurt å bestille bremseskiver som er "belagte". Ubelagte bremseskiver ruster veldig fort (selv om de er laget av Brembo).

Det synes jeg også er rimelig spesielt ja! Vi får se hva som dukker opp her.
Takk for svar.

Bestilte belagte skiver ja, thanks🙂👍

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Jeg bestillte en drivaksel fra aurodoc og en tomgangs reguleringsventil fra autodeler til en outlander 2005 modell. Begge delene brukte jeg regnr på bilen. Ingen av delene passet bilen og jeg sendte i retur. Autodoc var ingen problem de sendte returseddel som jeg satte på pakken og sendte i posten. Fikk pengene etter kort tid, alt ok. MEN autodeler skal jeg aldri brule igjen. Du må betale for returen selv og for den bittelille delen betalte jeg nesten 250kr i retur la med papirer de ville ha med og dro på ferie i 14 dager. Vel hjemme ligger det brev om fortolling av varen og den datoen for frist var selvfølgelig gått ut. Jeg visste ikke at den skulle fortolles men nå har jeg den hjemme. Sender den ikke på nytt da det koster mer en den er verdt. Ikke bruk sutodeler...

Lenke til kommentar
mobile999 skrev (På 13.4.2021 den 0.30):

Ja, man må selv sjekke om delene passer og gi dem beskjed om å ikke bytte ut produkter man bestiller med autodoc's eget merke (Stark).

Så de driver med dette fortsatt ja? Det begynner å bli noen år siden nå (2015?), men den første og til nå siste gangen jeg handlet hos de, så hadde jeg bestilt belagte bremseskiver fra anerkjente Textar. Det jeg mottok var ubelagte Stark bremseskiver. Etter at Eurodel dukket opp, så har jeg brukt de istedet. 

Endret av Hollabaloo
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...