Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Erfaring med autodoc og autodeler?


Cocola

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 2 år senere...

For deler som koster ca 2000kr måtte jeg betale toll gebyr ca 800 kr. På nettside er ikke informasjon om det. De bør skrive: !!!Vær forsiktig der du har bestilt, hos oss må du vente på ordren i 3 uker, og i tillegg koster tollgebyret mer enn du sparer på å kjøpe gjennom andre nettsteder!!! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har handlet mye derfra. Det har også pappa. Det har skjedd i hvertfall én gang at vi fikk feil del, men ellers bra. En gang ble også en pakke sendt til Alta selv om det skulle til Bergen. Men det var posten sin skyld; AutoDoc hadde skrevet riktig adresse på pakken.

Husk at AutoDoc og Autodeler er et tysk selskap, og moms og toll må betales når pakken hentes ut. Så prisen du betaler i nettbutikken er uten moms. Leveringstidene er vanligvis ca. en uke.

Jeg har aldri sendt noe i retur eller reklamert på noe, så aner ikke hvor bra de håndterer slikt.

Lenke til kommentar
  • 6 måneder senere...

Autodoc refunderer ikke returfrakt, selv om det er de som har sent feil del, og at det er feil del for bilmodellen på deres side med søk etter reg.nr.
De prøver å legge ansvaret på kunden med å si at de ikke har ansvar for å legge ut feil del iht reg.nr., men at kunden må dobbel sjekke mot chassis nr. og dele.nr på delen.
Mao. er det et selskap som ikke følger norsk reklamasjonslov.

Lenke til kommentar
Stephen P. skrev (27 minutter siden):

Mao. er det et selskap som ikke følger norsk reklamasjonslov.

Autodoc IKKE er et norsk selskap. De er tysk. De har mange lokale varianter rundtom i europa, slik som Autodeler.co.no, men den nettsiden, selv om den er på norsk, er likevel en tysk nettbutikk. Autodoc har ingenting i Norge. Er en grunn til at de heter Autodeler.co.no og ikke Autodeler.no.

Med andre ord er de ikke forpliktet til å følge norsk reklamasjonslov.

Når det er sagt, så stoler jeg aldri helt på Autodoc sitt skilt-søk. Jeg sjekker alltid opp mot andre delekataloger, og delenummeret på bilen hvis jeg har det tilgjengelig. Har funnet mange avvik der. Alle nettbutikker skriver vel noe slikt som at det er kundens ansvar å sjekke at delenummer stemmer.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Steinarg skrev (29 minutter siden):

Bestilte dempere til bakluka. De har enda ikke kommet, og i tillegg forstår jeg nå at det kommer både toll og moms i tillegg til oppgitt pris fra Autodoc. Dette ble ikke opplyst når jeg bestilte. 

Det er siste gangen jeg bestiller noe derfra!

Det ser ut som prisene nå er oppgitt inkl. mva. Så da slipper du nok å tenke på moms og fortollingsgebyr. Tidligere var dette ikke inkludert, men det var også oppgitt.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Svein M skrev (På 11.3.2021 den 13.09):

Har bestilt på autodoc nå så få krysse fingrene på at delene som kommer er det som er bestilt. 

Det pleier å komme akkurat det man har bestilt.

Hvor langt har bestillingen din kommet?

Jeg har bestilt diverse fra autodoc i appen for et par timer siden.

Endret av mobile999
Lenke til kommentar

Interessant, gls hånderes vel av Schenker i Norge.

Dersom det skulle bli noe trøbbel med merverdiavgift så er denne informasjonen relevant:

Sitat

Organisasjonsnummer: 926 132 075

Navn/foretaksnavn: AUTODOC GMBH

Organisasjonsform: Norskregistrert utenlandsk foretak

Forretningsadresse:

Josef-Orlopp-Straße 55
DE-10365 Berlin
Tyskland

Registrert i Enhetsregisteret: 06.01.2021

Særlige opplysninger: Registrert i Merverdiavgiftsregisteret

https://w2.brreg.no/enhet/sok/detalj.jsp?orgnr=926132075

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...