Gå til innhold

Luksusproblem: Skal flytte fra USA, har masse ekstra plass i containeren


Anbefalte innlegg

Jeg skal flytte fra USA tilbake til Norge. Med meg skal jeg ta med families flyttelass med møbler, klær, pcer, tv, kjøkkenutstyr osv. Alt skal pakkes i en 20 fots container. Jeg får masse ledig plass til andre ting.

 

Spørsmålet er hva jeg burde kjøpe i USA for å frakte til Norge?

 

Forslag mottas med takk.

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Funker amerikanske tver i Norge? Jeg har tre stykk

 

 

De går på 110V, du trenger en AC-AC omformer fra 220V til 110V

 

 

De fleste moderne TV støtter da 100-240V? uansett så ville jeg lest bak alle elektriske dingser du tar med deg og vær sikker på at de faktisk støtter 240V. ellers er det bare pappirvekt.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Prisnivåene i USA og Norge har jeg forstått er faktisk temmelig likt.

 

Jeg regner vel med at vekt er en faktor. Så ville siktet meg inn på noe som veide minst mulig, men har mest mulig salgeffekt, om du er ute etter å selge og tjene penger her i Norge.

 

Du må vel ha noen interesser, noe du kunne tenke deg å drive med, og trenge noe utstyr av noe slag? Vil i det minste tro at det er mer utvalg i USA når det kommer til hobby og generell næringsvirksomhet. Det bor jo tross alt 300 millioner mennesker der og 7 millioner her.

Endret av Taurean
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Bedre å vite enn å tro:

  • The current population of Norway is 5,334,173 as of Tuesday, February 6, 2018, based on the latest United Nations estimates.
  • The current population of the United States of America is 325,845,247 as of Tuesday, February 6, 2018, based on the latest United Nations estimates.

Uansett: Poenget med innlegget var neppe å oppgi nøyaktig antall beboere i hvert land.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg skal flytte fra USA tilbake til Norge. Med meg skal jeg ta med families flyttelass med møbler, klær, pcer, tv, kjøkkenutstyr osv. Alt skal pakkes i en 20 fots container. Jeg får masse ledig plass til andre ting.

 

Spørsmålet er hva jeg burde kjøpe i USA for å frakte til Norge?

 

Forslag mottas med takk.

Før var det vel sånn at hvis man hadde bodd der lenge kunne man ta med en bil skattefritt

Dette tror jeg dessverre ikke gjelder lenger, ref:

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1448209

 

Men mulig å importere riktig amerikansk bil likevel kan være gunstig?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...