Gå til innhold

Thor: Ragnarok lekket på nettet en måned før lansering


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kino for 1 person koster like mye eller mer enn hva filmen vil koste på blu-ray

Spørs. Med en gang filmen kommer ut for salgs koster den omtrent 200kr. Hvis man vil ha UHD så koster den 400kr. HD BD tar en stund før dem daler ned i pris til 150-100kr. For UHD BD vil det ikke skje så fort (der har prisene vært 400kr lenge etter lansering).

Endret av DJViking
Lenke til kommentar

Jeg hadde også kjøpt filmen nå, om jeg kunne.

Kino får aldri penger av meg uansett, alt for mye folk for min del.

 

Haha helt enig liker ikke folk som tygger og smasker i seg popcorn osv rundt meg på en Kino, har ikke vært på kino på 20 år så best å se det hjemme på Oled 4 k 65 tv'n :p

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kino prisene her til lands er da overhode ikke ille, betaler 110 kroner for å se en film på min lokale kino, en pris jeg er mer enn villig til å betale for å få opprettholde et godt kinotilbud til tross for at jeg ikke bor i en storby. En må jo huske på at filmprodusentene ska ha sin del av kaka på de intektenne, samt kinoen skal betale for ansatte, vedlikehold av utstyr, og ofte leige av lokale. Bygde kinoer forsvinner bare mer og mer ettersom det ikke er lønnsomt å drive lenger.

 

Bygde kinoer bør komunene sponse kan da ikke koste så mye for dette siden det ikke er så mange som går på kino i distriktene!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Bygde kinoer bør komunene sponse kan da ikke koste så mye for dette siden det ikke er så mange som går på kino i distriktene!

your logic is flawed. Færre folk går på kino derfor koster det mindre å drifte kinoen? Nå bor jeg i en liten kystby med knappe 3500 innbyggere men et mangfold kino/film interessen samt villige private investorer i nærmiljøet gjør det mulig for oss å ha en toppmoderne kino. Mine beste filmopplevelser har vertfall jeg i kinosalen ettersom jeg ikke har penger eller plassen til å bygge dedikerte kino rom hvor en kan guffe på med så mye lyd som en vil uten å plage noen rundt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Kino for 1 person koster like mye eller mer enn hva filmen vil koste på blu-ray

Spørs. Med en gang filmen kommer ut for salgs koster den omtrent 200kr. Hvis man vil ha UHD så koster den 400kr. HD BD tar en stund før dem daler ned i pris til 150-100kr. For UHD BD vil det ikke skje så fort (der har prisene vært 400kr lenge etter lansering).

 

Thor Ragnarok Blu-ray (ikke UHD) koster 150,- på platekompaniet, samme som det koster å se den på kino

UHD koster 300, så ser 2 personer filmen så blir det fortsatt billigere og disse filmene bruker jeg/en å se flere ganger

Endret av Dubious
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Kino for 1 person koster like mye eller mer enn hva filmen vil koste på blu-ray

Spørs. Med en gang filmen kommer ut for salgs koster den omtrent 200kr. Hvis man vil ha UHD så koster den 400kr. HD BD tar en stund før dem daler ned i pris til 150-100kr. For UHD BD vil det ikke skje så fort (der har prisene vært 400kr lenge etter lansering).

 

Thor Ragnarok Blu-ray (ikke UHD) koster 150,- på platekompaniet, samme som det koster å se den på kino

UHD koster 300, så ser 2 personer filmen så blir det fortsatt billigere og disse filmene bruker jeg/en å se flere ganger

 

Stemmer, det koster stort sett 299kr for en UHD. Noen få selges med rabatt, men ellers har UHD holdt prisen oppe. Det er UHD import hos Platekompaniet som bruker å ligge mellom 3-400kr. Synes 300kr er alt for mye å betale for en film.

Når det gjelder HD BD så varierer prisene hos platekompaniet mellom 179kr og 200kr (Thor Ragnarok er på tilbud til 149kr).

Endret av DJViking
Lenke til kommentar

Er noen år siden jeg var på kino også nå, men kan ikke huske at prisene var så ille og mener det var rundt en hundrings eller noe. Setene i kinoen i hjembygda derimot var så vonde og dårlige at rundt 30 minutter ut i filmen så sitter man bare vrir seg i smerte og vil hjem. Bare tanken på de setene der gir meg nesten ryggprolaps.

Lenke til kommentar

 

I Trondheim så koster det fra 115,- til 160,- per voksen

De fleste store filmene, som Thor, starter på 130,-

Det er ikke dyrt. Det kostet 100kr for en storfilm for 20 år siden i Stavanger. Tatt inflasjon i betraktning er ikke 130kr noe å klage over i det hele tatt.

 

Må være dyrt i Stavanger, 20 år siden i Trondheim så mener jeg at det kostet 40,-

Lenke til kommentar

 

 

I Trondheim så koster det fra 115,- til 160,- per voksen

De fleste store filmene, som Thor, starter på 130,-

Det er ikke dyrt. Det kostet 100kr for en storfilm for 20 år siden i Stavanger. Tatt inflasjon i betraktning er ikke 130kr noe å klage over i det hele tatt.

 

Må være dyrt i Stavanger, 20 år siden i Trondheim så mener jeg at det kostet 40,-

 

 

Det kostet ikke 100 i stavanger heller for 20 år siden. Rundt 60 kr mener jeg var normalpris for voksne i helga.

Billettprisene økte i år 2000 (18 år siden) til 50/75 (ukedag/helg). Barnefilmer var tilsvarende 35/50.

 

https://www.aftenbladet.no/lokalt/i/gz9KJ/Kinobillettene-blir-dyrere

 

Selv for 12 år siden, da Stavanger var blant norges dyreste kinoer, var billettprisen under hundrelappen. Snittpris 80 kr i 2006:

 

https://www.dagsavisen.no/rogalandsavis/slik-far-du-billigere-kino-1.501661

Endret av gravypressure
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...