Gå til innhold

Grandes omgang i åkeren med 16 åring


Gjest Slettet+3124

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Den seksuelle lavalderen er 16, men det betyr ikke at all sex med en 16-åring er lovlig. Denne gutten var beruset, og har altså blitt skjenket ulovlig, siden det er forbudt å servere alkohol til personer under 18 år. Det er også forbudt å skaffe seg seksuell omgang ved å utnytte en person under 18 år i en spesielt sårbar livssituasjon. Nå er kanskje uttrykket "spesielt sårbar livssituasjon" ment å dekke andre ting enn å bli skjenket full, men hendelsen slik den er beskrevet er i hvert fall i grenseland med tanke på dette straffebudet.

 

Uansett om det er straffbart eller ei, burde en voksen person være ansvarsbevisst nok til å forstå at en 16-åring som er full fordi han har fått alkohol som han ikke er ment å skulle få, er sårbar og at det ikke er klokt å ha tilfeldig sex med ham. Å ikke forstå dette vitner om en betydelig mangel på dømmekraft, noe som absolutt er relevant for Grande, som er aktuell for en statsrådpost og derved vil få innsyn i statshemmeligheter og mulighet til å ta viktige beslutninger for landet.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9

Det var et enkelttilfelle for mange år siden. Ulovlig, urettferdig, smakløst og ekkelt, men la oss komme oss videre.

 

BTW: du kan ikke drive utpressing med bakgrunn i noe som er offentlig kjent. Det blir som å sette ut homserykter om Bent Høie.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124

Det var et enkelttilfelle for mange år siden. Ulovlig, urettferdig, smakløst og ekkelt, men la oss komme oss videre.

 

Interessant. Hva med Sølviknes i sin tid. Det var jo også et enkeltilfelle? Og resultatet av det ble? :)

Lenke til kommentar

Spørs vel om denne 16 åringen følte seg utnyttet eller trakassert. Er vel det som er vesentlig. 

Noe umoralsk grunnet alders forskjell ja, men ulovlig nei.

Trakassering er ulovlig.

 

Og jeg vet at om jeg hadde klart og lande bibliotekaren på videregående som jeg gjorde noen forsøk på. 

Jeg var 16 hun 30. Tviler på jeg hadde verken følt meg brukt eller trakassert. Hadde nok vært ganske så stolt :p

Så det er faktisk litt forskjell på gutt og jenter mentalitet ofte, så er vel opp til hvordan det enkelte menneske følte situasjonen.

 

Om gutten følt seg utnyttet og misbrukt, hadde kanskje saken vært en annen. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Spørs vel om denne 16 åringen følte seg utnyttet eller trakassert. Er vel det som er vesentlig. 

Noe umoralsk grunnet alders forskjell ja, men ulovlig nei.

Trakassering er ulovlig.

 

Og jeg vet at om jeg hadde klart og lande bibliotekaren på videregående som jeg gjorde noen forsøk på. 

Jeg var 16 hun 30. Tviler på jeg hadde verken følt meg brukt eller trakassert. Hadde nok vært ganske så stolt :p

Så det er faktisk litt forskjell på gutt og jenter mentalitet ofte, så er vel opp til hvordan det enkelte menneske følte situasjonen.

 

Om gutten følt seg utnyttet og misbrukt, hadde kanskje saken vært en annen.

 

How are fat girls and mopeds alike?

 

They are fun to ride but you don't want your friends to find out.

Lenke til kommentar

 

Pro-pedofil aktivisme og ufarliggjøring er noe du stort sett kun finner på venstresiden.

Hva har pedofili med 16-åringer å gjøre?

 

Fylla har skylda, tydeligvis.

 

Du leser noe som ikke er der.

 

Så du tyr til stråmenn og ad hominem fordi du.. føler deg truffet av noe som ble sagt ?

Endret av geita_
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124

Hvilke 16 år?  Fyren var da ordfører i Os fra 1999 til 2016.

Beklager, jeg var noe upresis der. Jeg mente rikspolitikken. Vet at han var ordfører i Os.

Lenke til kommentar

Spørs vel om denne 16 åringen følte seg utnyttet eller trakassert. Er vel det som er vesentlig.

Noe umoralsk grunnet alders forskjell ja, men ulovlig nei.

Trakassering er ulovlig.

 

Og jeg vet at om jeg hadde klart og lande bibliotekaren på videregående som jeg gjorde noen forsøk på.

Jeg var 16 hun 30. Tviler på jeg hadde verken følt meg brukt eller trakassert. Hadde nok vært ganske så stolt :p

Så det er faktisk litt forskjell på gutt og jenter mentalitet ofte, så er vel opp til hvordan det enkelte menneske følte situasjonen.

 

Om gutten følt seg utnyttet og misbrukt, hadde kanskje saken vært en annen.

Det står klart i Resetts siste artikkel at de har vært i kontakt med guttens familie, som forteller at han ikke satte pris på hendelsen, og faktisk ble traumatisert av den.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...