Gå til innhold

Flere tusen fildelere i Sverige har fått kravbrev i posten


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Slike mafia-taktikker er lavmål spør du meg. Dette er ren utpressing og de forsøker å skremme folk til å betale. Hvis du bestrider kravet så hører du som regel ikke fra dem, det koster en del å ta slikt til retten og de har ingen garanti for å vinne. Her i Norge ville de garantert tapt.

Vell er jo minst et norsk advokat firma som samler inn IPer av norske fil delere så ikke si aldri

Lenke til kommentar

 

Slike mafia-taktikker er lavmål spør du meg. Dette er ren utpressing og de forsøker å skremme folk til å betale. Hvis du bestrider kravet så hører du som regel ikke fra dem, det koster en del å ta slikt til retten og de har ingen garanti for å vinne. Her i Norge ville de garantert tapt.

Vell er jo minst et norsk advokat firma som samler inn IPer av norske fil delere så ikke si aldri

Hjelper lite da en IP ikke forteller deg hvem som faktisk har lastet ned en film. Det kan være mange personer bak en å samme IP. Normalt sett, en hel familie. Og det er vel fortsatt slik at du må vite hvem du skal "ta" om du skal gå videre med en sak.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

 

 

Slike mafia-taktikker er lavmål spør du meg. Dette er ren utpressing og de forsøker å skremme folk til å betale. Hvis du bestrider kravet så hører du som regel ikke fra dem, det koster en del å ta slikt til retten og de har ingen garanti for å vinne. Her i Norge ville de garantert tapt.

Vell er jo minst et norsk advokat firma som samler inn IPer av norske fil delere så ikke si aldri

Hjelper lite da en IP ikke forteller deg hvem som faktisk har lastet ned en film. Det kan være mange personer bak en å samme IP. Normalt sett, en hel familie. Og det er vel fortsatt slik at du må vite hvem du skal "ta" om du skal gå videre med en sak.

Man er fremdeles "juridisk ansvarlig" for sitt eget abonnement og kan bli stilt til ansvar, om dog ikke direkte for fildeling, men for delaktighet

Lenke til kommentar

Man kommer ikke i fengsel når man får bot eller erstatningskrav, man må betale penger.

nja, en kan bli idømt fengselstraff når man ikke har råd til å betale boten, med mindre det også er endret

 

Da kommer man i fengsel fordi man ikke har penger, ikke fordi man delte litt filer. Men noen skal vel ha det til at det henger sammen :p

Lenke til kommentar

Skjønner ikke greia med nedlastning idag, om det isåfall ikke er ting som er utilgjengelig, som teks obskur sjelden musikk eller ting som er vanskelig å få kjøpt.

 

Før når det ikke var ulovlig så lastet jeg ned litt, fordi det ikke var tilgjengelig i butikk, eller i lånesjappa.

 

Men idag har vi Netflix, Spotify, diverse annet lignende, og sider det er lett og billig å kjøpe fysisk i.

 

Da ser jeg ikke greia med torrents.

Endret av Gouldfan
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Man kommer ikke i fengsel når man får bot eller erstatningskrav, man må betale penger.

nja, en kan bli idømt fengselstraff når man ikke har råd til å betale boten, med mindre det også er endret

 

Da kommer man i fengsel fordi man ikke har penger, ikke fordi man delte litt filer. Men noen skal vel ha det til at det henger sammen :p

 

Sant det! Eller at man nekter å betale, eller kaster boten hver gang den kommer :laugh:

Endret av Soles
Lenke til kommentar

Hm - på lista mi ligger jo flere Linux-distroer hvis navn kan minne om diverse b-filmer (uten at jeg har noen konkrete eksempler å vise til), så da lurer jeg på nårtid jeg får et slikt brev i posten ?

 

Det er bare å sende brevet i retur med spørsmål om de heller kan sende mykere dasspapir neste gang.

 

Husk å få inkludert en "vare-prøve" :green:

 

[edit]

prøvde å sitere Allostasis, men det var tydeligvis ikke mulig ved redigering av innlegg.

Endret av geir__hk
Lenke til kommentar

Skjønner ikke greia med nedlastning idag, om det isåfall ikke er ting som er utilgjengelig, som teks obskur sjelden musikk eller ting som er vanskelig å få kjøpt.

 

Før når det ikke var ulovlig så lastet jeg ned litt, fordi det ikke var tilgjengelig i butikk, eller i lånesjappa.

 

Men idag har vi Netflix, Spotify, diverse annet lignende, og sider det er lett og billig å kjøpe fysisk i.

 

Da ser jeg ikke greia med torrents.

Er fremdeles sånn at vi ikke får flere serier før sesongen er ferdig i USA eller hvor de nå er fra og med kulturen på nette, så skal det godt gjøres å unngå spoilers til serien er tilgjengelig i Norge. Så da er torrents eller VPN eneste måte å holde følge med resten.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...