Gå til innhold

TEST: Intel Core i5-8600K


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Våre testspill er Deus Ex: Mankind Divided, Dragon Age: Inquisition, Rise of the Tomb Raider og The Witcher 3: Wild Hunt. Disse ble kjørt med krevende grafikkinnstillinger i Full HD- og 4K-oppløsning, altså 1920 x 1080 og 3840 x 2160 piksler.

 

Ser nesten ut som dere kunne droppet test av spill, da gtx 1080 blir flaskehalsen.

Endret av Knutgrus
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Jaja, er vel fortsatt "paper launch" :p

Med tanke på at industrien (selv spillindustrien) tvinges til å gå i retning av flere og flere kjerner, så spørs det om ikke for eksempel Ryzen 5 vil bli enda bedre vs Intels i5 serie.

Endret av SamHam
  • Liker 7
Lenke til kommentar

 

Når ble i5 en entusiastprosessor?

 

 

 

- Mulig tanke bak...

Topp-modellen i "i7-serien" er ansett som entusiast modell, samme med topp-modellen i "i5-serien" og topp-modellen i "i3-serien".

 

Jeg sier ikke at dette er tilfellet, men snarere bare en mulig tanke bak.

 

 

Nå er vel i5 på socket 2066 som er heller en toppmodell, og i7 på 2066 en entusiast modell dog også i9....

 

i5 og i7 på socket 1151 er mainstream.

Endret av BenTus_XL
Lenke til kommentar

"og «ekte» kjerner viser seg i mange tilfeller å være vel så bra som fire kjerner med parallellprosessering (Hyper-threading), som altså Core i7-modellene har."

Parallellprosessering er ikke lik hyper-threading. Det går utmerket å kjøre parallellprosessering uten hyper-threading, og det går også å bruke hyper-threading uten parallellprosessering, selv om det ikke er like effektivt.

Dere vet hva det betyr, og denne typen av feilaktige forenklinger bidrar ikke til bedre kunnskap.

Lenke til kommentar

Og jeg ser at min 4790k kjøpt på weekend-salg for kr 2290 ikke trenger å skiftes enda.. Når de fleste på forumet her er gamere er vi tilbake til ting som har vært sagt før - for spilling er det svært lite å hente på å kjøpe de dyreste CPU'ene sammenlignet med mer mainstream core i7/i5. Du må betale veldig mye mer for å få bittelitt mer ytelse ;)

Lenke til kommentar

Jeg skal oppgradere riggen min for de neste 4-5 årene i disse dager, og har startet med å bruke ett 1080Ti kort i eksisterende maskin. Selvsagt ett enormt løft fra 2 stk. GTX 780 kort, men i spill som BF1 merker jeg at i5 4670K svetter ganske greit :p

 

Jeg vurderer å hoppe på cofee lake toget i løpet av de neste mnd. Bruken er vel utelukkende spilling som det mest krevende. Men jeg vil gjerne holde ann litt til forbrukerene har fått litt driftstid med disse, og det kan vel bli en stund til siden dette virker som en ganske grusom papirlansering ;)

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...