Gå til innhold

AMD Vega RX 56/64 prising: Komplett vs alle andre?


bshagen

Anbefalte innlegg

Har forespurt en del av våre leverandører angående Vega, her er svar fra den ene:

 

 

Det er kun Komplett som av en eller annen grunn har blitt vega partner så det er kun de som får lov til å selge disse pakkene dessverre.

 

 

Ja det er ikke god stemming på AMD GPU fra vår side heller for å si det slik. Komplett har for mye markedsmakt i Norge på nåværende tidspunkt som gjør at alle andre forhandlere kommer i andre rekke. 

 

AMD har vel ikke råd til å gi alle sammen rabatt for å holde MSRP på lovte $499, så da ble det kun Vega-partnere. Good guys AMD  :hm:

 

Ser sarkasmen din og høyner med : Skuffende Amd!

Forstår at det kan være vanskelig for Amd å få dette til ordentlig, men da forventer jeg jaggu meg at når de får opp produksjonen at de kan dele ut kortene til langt flere til en slik pris, det er jo tross alt den prisen kundene forventer når de handler og da bør også butikkene ha sine marginer inkludert i denne prisen og kunne leve av det.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Har forespurt en del av våre leverandører angående Vega, her er svar fra den ene:

 

 

Det er kun Komplett som av en eller annen grunn har blitt vega partner så det er kun de som får lov til å selge disse pakkene dessverre.

 

 

Ja det er ikke god stemming på AMD GPU fra vår side heller for å si det slik. Komplett har for mye markedsmakt i Norge på nåværende tidspunkt som gjør at alle andre forhandlere kommer i andre rekke. 

 

AMD har vel ikke råd til å gi alle sammen rabatt for å holde MSRP på lovte $499, så da ble det kun Vega-partnere. Good guys AMD  :hm:

 

Ser sarkasmen din og høyner med : Skuffende Amd!

Forstår at det kan være vanskelig for Amd å få dette til ordentlig, men da forventer jeg jaggu meg at når de får opp produksjonen at de kan dele ut kortene til langt flere til en slik pris, det er jo tross alt den prisen kundene forventer når de handler og da bør også butikkene ha sine marginer inkludert i denne prisen og kunne leve av det.

 

Ryktene sier at AMD taper penger på Vega med $399 og $499 MSRP. Det har jeg dessverre ingen mulighet for å verifisere, men med tanke på hvordan denne launchen har vært kan jeg strekke meg til å tro det stemmer.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Alt for høy pris. Man kan lure på om komplett ikke lenger har en prisavtale eller om Amd rett og slett har økt prisene fordi det ikke lenger er holdbart med lave priser og gå i minus (? ).

 

Til 3999-4300 mener jeg det var et ok kjøp, men nå er det ikke akkurat aktuelt, spesielt siden kortene ikke har vært tilgjengelig med så mange alternative kjøleløsninger. Ser ut som summen jeg har tilgode blir brukt på noe annet hos komplett så får jeg greie meg med det jeg har inntil videre.

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...