Gå til innhold

Er Hadia Tajik den nye Liv Ullmann?


Gjest Slettet-376f9

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-376f9

Jeg sitter og hører på henne nå. Hun høres ut som om hun skulle ha kommet rett fra teaterskolen: dramatisk, følelsesladet og rett fra manus. Energisk og innstudert men likevel følelsesløs under overflaten. Når hun snakker om solidaritet får hun det til å virke som en smittsom sykdom. Også var det dialekta, da.

 

Flytt meg gjerne til OT-baren.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Klart det er mer "ekte" med en sexovergriper som Olje- og energiminister, og en tidligere helseminister i fedmeklassen "morbid", som går på bordell. Eller en rasistisk og homofiendtlig innvandrings og "integrerings" minister..

 

Myye bedre det, enn en kvinne med feil dialekt! Som attpåtil høres "følelsesløs" ut i OT's ører..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9

Helt OK. Disse trådene sporer som regel av i første sving. Det jeg ville frem til er at hun virker så slitsom og masete. Kan ikke politikere bruke et normalt tonefall og snakke tydelig med en behagelig stemme?

Lenke til kommentar

Kan ikke politikere bruke et normalt tonefall og snakke tydelig med en behagelig stemme?

 

 

Jeg har ikke truffet henne privat, så jeg kan ikke si om hun bruker sitt normale tonefall. Men om hun foretrekker å være seg selv istedet for å være behagelig, så er vel det hennes privilegium. Hun er politiker, ikke resepsjonsdame...

 

Så får hver og en av oss vurdere om det diskvalifiserer i våre ører.

 

Geir :)

Lenke til kommentar

Tajik er en av de politikerne jeg liker. Hun er klar og tydelig, og fremstår ærlig og real. Synes ikke hun er slitsom eller masete. Dessuten er vel ikke stemme, dialekt og tonefall noe hun eventuelt kan så mye for selv?

 

 

Man kan jo ikke forlange at alle skal høres ut som Morgan Freeman eller David Attenborough når de snakker.

 

(Har forresten truffet henne en gang da hun var kulturminister, veldig hyggelig og hun viste genuin interesse for "anledningen").

Lenke til kommentar

Blir Jonas noen god statsminister?

 

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/stortingsvalget-2017/ap-hyret-advokat-for-aa-stoppe-nrk-sak-om-stoeres-vennetjenester/a/24136381/

 

 

I brevet, som Støre selv har sett og godkjent, protesterer advokaten kraftig mot at NRK skal publisere disse uttalelsene fra en av Norges mest kjente jusprofessorer, Hans Petter Graver:

 
«Etter mitt syn har ikke Støre brutt loven, men han har beveget seg inn i et felt hvor varsellampene for korrupsjon bør blinke, og det bør ikke en mann i hans posisjon gjøre».
 
Og:
 
«Som sagt er han her inne på et felt hvor det bør blinke varsellamper for korrupsjon, og hvis ikke han ser dem så har han en radar som er feil innstilt etter mitt syn».

 

 

Og man bør ikke glemme helikopterstuntet hans i valgkampinnspurten  :confused:

Endret av G
Lenke til kommentar

På generelt grunnlag burde skarring vært forbudt.

Det er en uting som kom med hanseatene. Skarret vikingene? Skarrer islendingene?

Nei. Skarring er for folk som har talefeil.

 

 

"Dust"

 

Norsklæreren fortalte oss at skarre-R vil ta over for rulle-R når som helst  :D

Endret av G
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...