Gå til innhold

Den store iPhone 8 / iPhone X tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

De prisene for X-modellene, da. Tragisk, bransjen virker å ha kommet dit at de kan ta hva de vil, folk kjøper det likevel.

 

Og hvor mye av kaka går til de som sitter på fabrikken i Asia og skrur sammen disse dingsene?.. (Apple er sikkert ikke noe verre enn de andre i den sammenhengen).

 

Fin telefon, men, nei.

Lenke til kommentar

Utmerket anledning for kjøp når det er 20% DNB rabatt hos Power dette her :)

 

Men helt ærlig, for min egen del ser jeg ett større behov for en ny Macbook Pro i år kontra en ny iPhone. Er fortsatt kjempenøgd med iPhone 7 i dag. Blir det handel er nok ikke telefon første pri.

Endret av Mala
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-BnKsB4Fg0P

Utmerket anledning for kjøp når det er 20% DNB rabatt hos Power dette her :)

 

Men helt ærlig, for min egen del ser jeg ett større behov for en ny Macbook Pro i år kontra en ny iPhone. Er fortsatt kjempenøgd med iPhone 7 i dag. Blir det handel er nok ikke telefon første pri.

 

iPhone selges kun MED abo når det er 20% hos Power. Dessuten er de stort sett alltid tomme for de interessante tingene akkurat den helga. Power er en svindelbutikk som bare lokker med gode tilbud, men de har aldri det de annonserer.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Utmerket anledning for kjøp når det er 20% DNB rabatt hos Power dette her :)

 

Men helt ærlig, for min egen del ser jeg ett større behov for en ny Macbook Pro i år kontra en ny iPhone. Er fortsatt kjempenøgd med iPhone 7 i dag. Blir det handel er nok ikke telefon første pri.

iPhone selges kun MED abo når det er 20% hos Power. Dessuten er de stort sett alltid tomme for de interessante tingene akkurat den helga. Power er en svindelbutikk som bare lokker med gode tilbud, men de har aldri det de annonserer.

Man kan vel bestille det selvom de ikke har på lager, og få rabatten?

Lenke til kommentar

Jeg gjorde hvertfall det med Apple Watch Sport Series 2 til madammen nå sist. Den var ikke på lager i Rose Gold, men fikk den ca 14 dager etterpå med rabatten naturligvis. Men det er jo mulig Power har en policy hvor de ikke selger iPhone uten abonnement? Da blir det jo veldig vanskelig. Om de normalt selger uten, så kan de vel ikke sånn helt plutselig kreve at du må kjøpe med abonnement når de tilfeldigvis har DNB MasterCard tilbud? Det høres fishy ut.

 

Nå sitter jeg å må avgjøre om jeg skal gidde å returnere madammen sin Apple Watch Series 2 da den enda er innenfor åpent kjøp og bytte med Series 3 da prisen blir mer eller mindre den samme. Men den nye kommer jo tydeligvis ikke i Rose Gold.... 

Lenke til kommentar

Hvis man får DNB-rabatt på alle telefoner solgt med abonnement så er det jo ganske rått... Et eksempel er jo Galaxy S8 som selges til 4999kr denne uken, med ICE. Spent på hva iPhone 8 vil koste med abonnement fra ICE. I går var jeg skuffet over lanseringen, men etter å ha fått fordøyd det litt så har jeg blitt overbevist nok til å kjøpe iPhone X. Gikk så langt som å dra innom biblioteket for å låne biografien til Steve Jobs :)

Lenke til kommentar

De prisene for X-modellene, da. Tragisk, bransjen virker å ha kommet dit at de kan ta hva de vil, folk kjøper det likevel.

 

Og hvor mye av kaka går til de som sitter på fabrikken i Asia og skrur sammen disse dingsene?.. (Apple er sikkert ikke noe verre enn de andre i den sammenhengen).

 

Fin telefon, men, nei.

Enig i at det har vært en markant oppgang i pris. Men vi MÅ ikke glemme av kursforskjellen mellom kronen og dollar. Hva var lanseingsprisen til samsung galaxy note 4 og iPhone 6 pluss? Begge kom ut høsten 2014.

iPhone 6 pluss 16GB kostet 749 usd.

iPhone 8 pluss 64GB koster 799 usd

iPhone X 64 GB koster koster 999 usd.

 

Note 4 kostet ca 700 usd.

Note 8 koster 929 usd..

 

Så hvor er denne enorme prisoppgangen? Mesteparten er jo på grunn av en svak krone og en sterkere dollar.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-BnKsB4Fg0P

Hvis man får DNB-rabatt på alle telefoner solgt med abonnement så er det jo ganske rått... Et eksempel er jo Galaxy S8 som selges til 4999kr denne uken, med ICE. Spent på hva iPhone 8 vil koste med abonnement fra ICE. I går var jeg skuffet over lanseringen, men etter å ha fått fordøyd det litt så har jeg blitt overbevist nok til å kjøpe iPhone X. Gikk så langt som å dra innom biblioteket for å låne biografien til Steve Jobs :)

 

Du vet at jo mindre du betaler for selve telefonen, jo mindre kroner blir det i rabatt?

Lenke til kommentar

 

Hvis man får DNB-rabatt på alle telefoner solgt med abonnement så er det jo ganske rått... Et eksempel er jo Galaxy S8 som selges til 4999kr denne uken, med ICE. Spent på hva iPhone 8 vil koste med abonnement fra ICE. I går var jeg skuffet over lanseringen, men etter å ha fått fordøyd det litt så har jeg blitt overbevist nok til å kjøpe iPhone X. Gikk så langt som å dra innom biblioteket for å låne biografien til Steve Jobs :)

Du vet at jo mindre du betaler for selve telefonen, jo mindre kroner blir det i rabatt?

Du vet at 20% rabatt på 5000kr utgjør en betydelig sum :)

Lenke til kommentar

Har vi ikke hurtigladet på iphone pluss i et par år nå med ipadladeren?

Nei, først nå hopper Apple på allerede etablerte standard spesifikasjoner og levere USB-C teknologi:

 

USB Power Delivery over Lightning, very similar to the iPad Pro 12.9″ and 10.1″ for high voltage charging.

While this means that the phones themselves won’t have USB Type-C ports, with the right C-to-Lightning cable, you’ll be able to use them with the same power sources that charge laptops and other Type-C devices such as Pixel phones.

Samtidig som de leverer QI-wireless charging, samme som Android har satt som standard en god stund nå.
Lenke til kommentar

Nå er ikke jeg noen "rakettforsker", men er det ikke sånn at hurtigladning vil være mer "slitsomt" for batteriet? Spesielt over tid? Batteriet er jo allerede det mest "sensitive" i disse smarttelefonene. Det er den enkeltkomponenten som vil påvirke brukerne mest om det blir merkbar degradering i kapasiteten osv.. Og spesielt for folk som beholder telefonen i 3-4 år så er det nærmest unngåelig at batterikapasiteten ikke blir noe redusert.

 

Om det faktisk er reelt at hurtigladning vil potensielt degradere batteriet ytterligere og ikke minst raskere så er det jo forståelig at dette ikke er noe Apple ønsker å legge opp til, men samtidig så er det jo greit at muligheten eksisterer.

 

 

Men som sagt, dette har jeg null erfaring med så godt mulig dette er en fabrikkert problemstilling som ikke er reell i virkeligheten. Selv så ser jeg ikke noe stort behov for hurtigladning. Batteriet på iPhone X vil vel være fysisk mindre enn batteriet på min iPhone 7 Plus og jeg syntes den lader mer enn raskt nok (bruker dog Apple 12W adapter og ikke 5W) så føler ikke noe behov for raskere og mer effekt lading. Jeg lader enten på kontoret når jeg er på jobb og der har jeg mer enn god nok tid til at den kan lade seg opp fra 0 til 100% og hjemme lader jeg stortsett alltid i løpet av natta (de få gangene  det er behov for lading hjemme) og jeg sover jo i såpass mange timer at ladeeffektiviteten ikke er så fryktelig relevant.

 

Nå er vel også QI trådløsladning på "hele" 15W? Så det vil jo være raskere enn både Apple 5W og 12W strømadapter, men det avhenger vel litt av hvilken ladeplate du kjøper for den må jo kobles til en strømadapter som da faktisk gir 15W.

 

 

EDIT:

 

Ser nå at Apple sier selv at QI "Fast Charge" vil lade med en effekt på 7,5W. Syntes jo det er litt merkelig, standard QI er 5W, og Samsung sin QI Fast Charge er på 9W også har tilsynelatende Belkin vært med på å utvikle en "Boost Fast Charge" på 15W. Litt merkelig om Apple sin Fast Charge legger seg så lavt som 7,5W?

Endret av RamGuy
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...