Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Hva kan jeg vente meg i straff når jeg dyttet kjæresten min sånn han måtte på legevakten?


Leonteon

Anbefalte innlegg

Hva kan jeg vente meg i straff når jeg dyttet kjæresten min sånn han måtte på legevakten. Ingenting mer alvorlig enn en hjernerystelse. Men jeg var så dom og sa til politiet som tilfeldigvis var på legevakten at jeg dyttet henne, når jeg sa jeg hadde dyttet fortalte politiet meg at de skulle anmelde meg for vold. Mens han sa han datt ned trappene. Etterpå trakk jeg tilbake det jeg hadde sakt og la meg direkte inn på psykriatisk. Nå nylig etterpå så fortalte kjæresten min at noen fra den plassen jeg hadde dyttet han hadde sitt alt og hadde

Gått til hans mor for og vise videoopptak av hendelsen. Direkte etter anmeldte moren hans meg. Nå sitter jeg her og lurer på hva jeg kan vente meg i straff med 2 anmeldelser, 1 fra politiet og 1fra moren hans. Har noen vært borti noe sånn før? Får jeg redusert straff fordi jeg har psykiske problemer og bor på psykriatisk?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

En kamerat av meg fikk et ølglass i trynet på byen engang. Han ville ikke anmelde, men politiet dro saken til retten. 

 

Tenker de gjør dette av almennpreventive hensyn.

 

Enten dét, eller hvis fornærmede ikke tør å anmelde på grunn av frykt for skrudde, dopede kriminelle eller ektemenn/kvinner. I sånne tilfeller er det jo greit. Men litt trist at politiet kan overkjøre sunn fornuft og fritt valg i et fritt samfunn. Hva om det var et slagsmål mellom venner og begge skværet opp? Må gå an for polisen å bruke skjønn. Men kan jo misbrukes dét også. Vrient. Kanskje det er greit at polisen har noen regler å følge. "Vi" får bare slutte å kaste ølglass i ansiktet på hverandre ^^

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...