Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Noen som kan gi råd om vaksiner?


IntelAmdAti

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

https://forskning.no/sykdommer-vaksiner/hpv-vaksiner-imponerer-i-nye-studier/1322821 HPV-vaksina gir enda bedre beskyttelse enn hva man tidligere har trodd.

Den tar for seg utviklingen av en type kreft som ligger i livmorhalsen, legg merke til at forskningen sier "alvorlige celleforandringer" og at forskningen også sier dette om "alvorlige celleforandringer" : 

 

 

 

Sannheten er at celleforandringer ikke er kreft – hos noen kan det være et forstadium. I de aller fleste tilfellene utvikler ikke celleforandringene seg til noe alvorlig. Ifølge Kreftregisteret får 25 000 norske kvinner konstatert unormale celler eller forstadier til kreft i livmorhalsen per år, mens bare 300 av disse får diagnosen livmorhalskreft.

https://nhi.no/forskning-og-intervju/celleforandringer-skaper-store-bekymringer/

 

Det som er viktige i studien er at den ser ut til å gjøre jobben sin, altså hindrer en god del HPV fra å spre seg, så får vi se over tid om det vil være en god vaksine å ha for 99% av befolkningen eller ikke.

Lenke til kommentar

Vi har allerede tvang ved noen sykdommer, herunder tvang om det du kaller "helse-produkt". Denne tvangen reguleres av Lov om vern mot smittsomme sykdommer. https://lovdata.no/dokument/NL/lov/1994-08-05-55

 

Jeg må spørre deg helt konkret: Er du motstander eller tilhenger av en slik lov?

Du bør heller spørre deg selv, hvorfor har vaksine-produsenter blitt unntatt fra å følge diverse lover.

Spesielt mtp. at ved flere tillfeller av sk. epidemier er det nettopp disse som har vært årsak til spredning av sykdommen.

Lenke til kommentar

Du bør heller spørre deg selv, hvorfor har vaksine-produsenter blitt unntatt fra å følge diverse lover.

 

Hvilke unntak fra hvilke lover? Kilder takk.

 

Spesielt mtp. at ved flere tillfeller av sk. epidemier er det nettopp disse som har vært årsak til spredning av sykdommen.

Hvilke da? Kilder takk.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Hehe, du kødder nå, ikke sant?

 

Sist jeg sjekket, bor vi i Norge og forholder oss til norske lover.

 

Riksavisen er på sitt beste ikke verdt pikslene den er laget med. Forfatteren Atle J. Løvaas er jo alt annet enn stuerein. Du kunne like gjerne ha brukt Donald som kilde for dyr absolutt kan snakke med hverandre.

 

Men du har enda ikke svart på om du er enig i at vi har smittevernloven i Norge.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Kan da ikke ta slike kilder seriøst

 

Med et slikt åpningsbilde blir det noe vanskelig ja  :rofl:

 

 

Hehe, du kødder nå, ikke sant?

 

Sist jeg sjekket, bor vi i Norge og forholder oss til norske lover.

 

Riksavisen er på sitt beste ikke verdt pikslene den er laget med. Forfatteren Atle J. Løvaas er jo alt annet enn stuerein. Du kunne like gjerne ha brukt Donald som kilde for dyr absolutt kan snakke med hverandre.

 

Men du har enda ikke svart på om du er enig i at vi har smittevernloven i Norge.

Bortsett fra inkompetansen humoren deres viser; hva var årsaken til de mange tusen dødsfallene det sto om i kilden?  

 

Her er ett par linker til fra norske folk som tar utdannelsen sin seriøst.  https://tidsskriftet.no/2006/10/tema-vaksinasjon/vaksinering-er-det-verdt-pengene

https://morgenbladet.no/debatt/2011/desinformasjon_i_morgenbladet

Lenke til kommentar

Bortsett fra inkompetansen humoren deres viser; hva var årsaken til de mange tusen dødsfallene det sto om i kilden?  

 

Her er ett par linker til fra norske folk som tar utdannelsen sin seriøst.  https://tidsskriftet.no/2006/10/tema-vaksinasjon/vaksinering-er-det-verdt-pengene

https://morgenbladet.no/debatt/2011/desinformasjon_i_morgenbladet

 

Herregud menneske, når skal du slutte å bruke medieoppslag som kilde? I tillegg er Wakefield-saken ikke bare død, den er steindød.

 

Jeg skjønner ikke hva du vil med artikkelen fra DNL, kan du utdype hvorfor du mener denne er relevant i denne sammenhengen. Har du overhode lest den, hvis ja, forstår du virkelig hva de skriver og hva som er konklusjonen Kan du neste rekke sette dette i en større sammenheng?

 

Og, for tredje gang spør jeg deg om du er enig i at vi har smittevernloven i Norge. Kan du endelig svare på det spørsmålet?

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Hva hvis vaksiner er årsaken til at uskyldige dør eller får alvorlig skade?

Det vil alltid være noen individer som reagerer uheldig på ting. Peanøtter, epler, bier, husmidd og appelsiner er ting de fleste anser som normalt, ikke skadelig og i noen tilfeller viktig for liv og helse i verden. Men for enkelte individer medfører 4 av de 5 tingene jeg listet opp dødelig utfall. Husmidd er etter hva jeg har skjønt ikke dødelig, men kan forårsake kraftig allergi. 

Lenke til kommentar

Herregud menneske, når skal du slutte å bruke medieoppslag som kilde? I tillegg er Wakefield-saken ikke bare død, den er steindød.

 

Jeg skjønner ikke hva du vil med artikkelen fra DNL, kan du utdype hvorfor du mener denne er relevant i denne sammenhengen. Har du overhode lest den, hvis ja, forstår du virkelig hva de skriver og hva som er konklusjonen Kan du neste rekke sette dette i en større sammenheng?

 

Og, for tredje gang spør jeg deg om du er enig i at vi har smittevernloven i Norge. Kan du endelig svare på det spørsmålet?

Hadde vi hatt en fungerende straffelov i Norge ville ikke vaksineprodusenter tillates å selge sine produkter her. 

 Noe som også burde gjelde å drive propaganda av disse. 

Hva helsemyndighetene driver med tviler jeg på at de selv skjønner konsekvensene av.

Lenke til kommentar

Da hadde nok vaksiner vært forbudt på linje med andre skadelige stoffer - heldigvis er jo vaksiner det motsatte av skade/død.

Akkurat motsatt som at det er forbudt å plukke visse typer sopp som ikke er skadelig,

men påbudt å injiser folk med aliminium,kvikksølv,skvalen,formaldehyd,osv. osv.?

Er ikke det mildt sagt litt merkelig? 

Får det deg ikke til å tenke...

Lenke til kommentar

Hadde vi hatt en fungerende straffelov i Norge ville ikke vaksineprodusenter tillates å selge sine produkter her. 

 Noe som også burde gjelde å drive propaganda av disse. 

Hva helsemyndighetene driver med tviler jeg på at de selv skjønner konsekvensene av.

 

Tre ganger har jeg bedt deg om svare på et enkelt spørsmål. Du har ikke en gang prestert å si at du ikke kan ta stilling til spørsmålet.

Det er slik adferd som du fremviser, som gir vaksinemotstandere ytterligere dårlig rykte.

 

Det er helt enkelt ikke mulig å ta deg seriøst.

 

Helt oppriktig lurer jeg på om du ikke bare troller denne tråden og at du i utgangspunktet er ansatt i et av landets største vaksinasjonskontor med en hobby som ligner på dramatiserende personlighetsforstyrrelse.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Tre ganger har jeg bedt deg om svare på et enkelt spørsmål. Du har ikke en gang prestert å si at du ikke kan ta stilling til spørsmålet.

Det er slik adferd som du fremviser, som gir vaksinemotstandere ytterligere dårlig rykte.

 

Det er helt enkelt ikke mulig å ta deg seriøst.

 

Helt oppriktig lurer jeg på om du ikke bare troller denne tråden og at du i utgangspunktet er ansatt i et av landets største vaksinasjonskontor med en hobby som ligner på dramatiserende personlighetsforstyrrelse.

Hvorfor spør du når du allerede tror du vet?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...