Gå til innhold

Svar ærlig


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Føler med deg @Pliscin - har selv en tidligere "kompis" som skylder meg rundt 40 løk. Eller, enda mer... siden han "lånte" bilen min og solgte den med falsk underskrift.... Lang historie.

Alt. Men dog regulert. Rus er en viktig del av det å være menneske - og noe vi har hatt kultur for å tusenvis av år. Det har alltid eksistert - i mer eller mindre grad. Det å kriminalisere det bidrar bare til et skjult marked, med alt det medfører av korrupsjon, hvitvasking og mennesketrafikk/slaveri, vold og drap. Helt idiotisk spør du meg. Det blir ikke like "tøft" å sniffe kokain når du får kjøpt det på apoteket. 

Hva er det mest idiotiske/dummeste en i din omgangskrets har gjort/sagt? 

 

Lenke til kommentar

Definisjonsspørsmål det med omgangskrets, men var borti en slektning av en kompis for noen år siden som bla.a hadde stjålet over 100 biler. Og mye annet. Av hva som er sagt er det alt for mye materiale å ta av😛

Tror du det er en høyere mening med livet? Hvis ikke, hva mener du er meningen med livet her på jorden?

Lenke til kommentar
Pliscin skrev (1 time siden):

Fyllekjørt i 3-4 ganger fartsgrensen sikkert. Eller hacket folk, langet hjemmebrent, smuglet narkotika, forsøkt å smugle våpen på fly. Ja det er noen ting.

Hvilken sang ville du hatt spilt i din begravelse om du kunne valgt?

Så klart det går ann å velge selv sang til begravelsen sin. Hvis man er tidlig ute med eller klarer å rekker og planlegge begravelsen sin, da er det fult mulig. :yes::yes:
 

Tilbake til leken:

Pliscin skrev (28 minutter siden):

Definisjonsspørsmål det med omgangskrets, men var borti en slektning av en kompis for noen år siden som bla.a hadde stjålet over 100 biler. Og mye annet. Av hva som er sagt er det alt for mye materiale å ta av😛

Tror du det er en høyere mening med livet? Hvis ikke, hva mener du er meningen med livet her på jorden?

Det finnes ikke noe konkret svar på de to spørsmålene. De spørsmålene har uendelig mange svar på, avhengig av hvem man spør. Det jeg tror er meningen med livet er at man må finne sinn indre balanse og akseptere både sitt live og død. Være ærlig mot med menneskene og seg selv. Og være stolt over den man er.

Er du redd for å dø?

Endret av TheDarkSycamore - SCM
Lenke til kommentar

På en måte ja. Har blitt mye mobbet opp igjennom oppveksten. En gang ble jeg også angrepet, så da måtte jeg forsvare meg etter beste evne.

Hva synes du om at fotballspillere, influensere, skuespillere osv tjener millioner mer enn fks leger, brannmenn, lærere og andre yrker?

Lenke til kommentar

Det kan virke urettvist på en måte, men så er det lite man kan gjøre med det. Med mindre man avvikler markedsøkonomi, men da må man nesten ha et diktatur som forbyr det. Så det er prisen for et fritt samfunn.
Men så er det ikke noe som går på fellesverdiene løs tror jeg? Det kommer vel alt fra inntekter som folk av egen interesse bidrar til.
Litt spesielt for fotballspillere på høyt plan. Det er kanskje ikke så bra alltid,  for så unge menneseker å få sånne emnorme menger penger. Influensere har jeg knapt peiling på hva er for noe, så det har jeg liten formening om. 
Skuespillyrke kan helt sikkert være krevende på mange måter.
Jeg ser ikke det store problemet i det.

Spørsmål til en som ikke opplevde å havne på rett hylle i yrkeslivet: Hva ble du, og hva prøvde/ønsket du istedet å bli?

Lenke til kommentar

Jeg fulførte ikke videregående. Sliter faktisk med å jobbe. Men det gjør ikke noe, jeg har funnet det jeg liker å drive med. Gaming og brettspill laging, tegne og maling mm.

Sørste ønsken er å bli en produsent for alt mulig. Profilbildet sier litt om det. :yes: Den drømmen har blidt en fjern drøm pga det er at den drømmen kan være for stor. Og kanskje umulig og få oppfylt. Jeg satser i det små i alle fall, det er å selge historier og brettspill idéer.

 

Har du oppnådd din største drøm?

Endret av TheDarkSycamore - SCM
Lenke til kommentar

Skal jeg svare helt 100% ærlig på dette, uten det snevste snev av usannhet, så er det at jeg hadde gått til fastlegen med dette hypotetiske problemet.

Du er på sydenferie i en by med mye kriminalitet, og har havnet i en blindveg med bare én veg ut. Du er alene, det er skumring, og en tilsynelatende skummel person med hettegenser og ukjent gjenstand i hånden går sakte mot deg. Hva gjør du?

Lenke til kommentar

Nei, dyrene spiser jo hver andre. Vi mennesker er jo også dyr. Hvorfor skal vi da slutte å spise kjøtt/dyr, når det faktisk ligger i naturen? Vi er jo alteter tross alt. Vil heller si at variert måltid er mer sunnere enn å gå over til bli vegetarianer, og motsatt. Helt ærlig, så syns jeg den der spis mer grønnt har tatt litt vell av.

Det er fint at vi tenker miljøvennlige tanker for jordas del, men vi må heller ikke glemme å ta vare på oss selv også.

 

Har du en balansert tankegang over enkelte ting?

 

Endret av TheDarkSycamore - SCM
Lenke til kommentar

Godt spørsmål Frømann. Ja jeg er alt annet enn svart-hvitt tenkende. Alle saker/problemer/situasjoner har mer enn én side. Man ser verden gjennom sine egne øyne, noe alle gjør, men ofte er det slik at man må løfte blikket for å se det større bildet.  Hva jeg ser og opplever, kan være annerledes enn hva en annen person gjør. Alle har sin bagasje, sine tanker, sin integritet som gjør at man vekter sine meninger annerledes enn andre. Ett stikkord her er åpenhet. Det er lett å enten føle medfølelse, bli sint, eller kjenne urettferdighet i de fleste situasjoner der mennesker eller dyr er involvert. Noen ganger er det ok, fordi vårt moralske kompass til tross ligger til grunn for de fleste lover, regler og hensyn som samfunnet er regulert av. Men hva med Stockholm syndrom, hva med justismord, hva med kultur og religion. Hva med konsekvensetikk, hva hvis målet helliger midlet, men midlet er for sterkt, eller målet for uviktig? Jeg tror på en balanse i alt. Og jeg tror heller ikke på en gyllen middelvei, for det er ingen balanse, derimot er en vektskål mellom det gode og onde det.

 

Hva er det verste bildet du har sett på internett?

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...