Gå til innhold

Svar ærlig


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ja. Når jeg var liten. Måtte ha mat, klær og diverse nødvendigheter. Når jeg ikke fikk det fra foreldrene mine - tok jeg saken i egne hender, bokstavelig talt. En gang ble jeg fersket med en pakke sikringer til lyspærerør (!) og en cola.... jaja.

Hva har du gjort som du aldri trodde du skulle gjøre?

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar

Opplever koselige ting rett som det er, men hvis jeg skal tenke personlig...

jo det var noen kolleger av meg på jobb overrasket meg på bursdagen for noen år siden med både kake, klemmer og gode ord. Jeg har ikke for vane å markere denne på noe spesielt vis, så jeg ble veldig glad, rørt og overrasket over at noe sånt kunne skje med meg. Veldig hyggelig.

Per dags dato, hvis jeg hadde gitt deg 30 minutter til å skrive ned samtlige av verdens selvstendige nasjoner, uten internett som hjelpemiddel selvsagt, sånn hvor mange hadde du antageligvis notert ned?

Lenke til kommentar

Det er veldig mye jeg husker, både på godt og vondt. Jeg sitter igjen med en følelse av en veldig god barndom. Mor som steker pannekaker etter skoletid, ute i skogen og leker, sitter inne på en regnværsdag og spiller playstation, sykler rundt i nabolaget i solen og leter etter noen man kan leke med, bading i elva, sitter i en sval kjeller hos en kompis og leser gamle tegneserier mens solen skinner ute, fotball, sykkelløyper, leker krig, softgun, utflukt med skolen, i det hele tatt en frihetsfølelse av å bo usentralt. Vi lekte i pakt med skog, elv og fjell, som i grunn er naturens lekeplass. Men jeg hadde også dårlige perioder med sykdom, angst, dødsfall i familien, etc. Tenker fortsatt veldig mye og føler mye fra barndommen, både i form av nostalgi, flashbacks, mimring etc. Det er ingenting i voksen alder som slår det å være barn og få kjenne på frihet.

Hvem var din favorittlærer på skolen?

Lenke til kommentar

Reidar het han til fornavn. Hadde han i flere fag, blant annet musikk. Husker alltid han startet timene med å synge "Where have all the flowers gone", av Pete Seeger. Gode minner.  Husker jeg ble oppriktig trist når han døde tidlig i 2020. Hvil i fred ❤️ 

Hva er noe du alltid har hatt lyst til å gjøre, men enda ikke gjort?

Lenke til kommentar
WeirdFace skrev (7 minutter siden):

wikipedia.

aftenposten

nettsiden til en lokal avis.

youtube.

quora.

CDON

nettbanken min.

sjekket e-post.

nettavisen.

diskusjon.no :fun:

hva ville du gjort først, hvis du hadde vunnet 10 millioner kroner? 

Om jeg fikk bestemme, kjøpt et billig hus eller leilighet, betalt ned smågjelden min og delt med venner og familie. Resten ville jeg gitt til veldedighet.

Hus i min standard er 1-2 mill, ca det samme på venner og familie, og kanskje 4 Mill til de fattige og flyktninger etc da har jeg fortsatt 1 Mill på konto. Har ikke bruk for mer, selvom jeg ikke lever så rimelig..

Har du noen planer for sommeren, og det må ikke akkurat være noe dyrt, jeg skal på en båttur til Sandefjord med Fjordline og overnatte på hotell med kona, besøke venner og feire bryllupsdagen. Håper det blir tid til 1 musikk-festival i sommer også. Det er litt tradisjon for meg.

 

 

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...