Gå til innhold

Svar ærlig


Anbefalte innlegg

Mennesker i seg selv er nokså utilregnelige. Særlig om de får tildelt for stor makt over en lengre periode, uten et kontrollorgan men kun med en begrenset sirkel ja-mennesker. Statlige ledere har ofte en svært patriotisk ideologi som ikke alltid er spesielt rasjonelt. Da får man et tunnelsyn av de sjeldne der man ser konspirasjoner over alt. 

På fredag får jeg penger. Hva skal jeg kjøpe på Kiwi som ligger 6 km unna her jeg bor? 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Milhouse85 skrev (22 timer siden):

Mennesker i seg selv er nokså utilregnelige. Særlig om de får tildelt for stor makt over en lengre periode, uten et kontrollorgan men kun med en begrenset sirkel ja-mennesker. Statlige ledere har ofte en svært patriotisk ideologi som ikke alltid er spesielt rasjonelt. Da får man et tunnelsyn av de sjeldne der man ser konspirasjoner over alt. 

På fredag får jeg penger. Hva skal jeg kjøpe på Kiwi som ligger 6 km unna her jeg bor? 

 

Du skal kjøpe inn en blanding av langvarig og kortvarig mat, og ditt tema for uken er indisk. Neste uke er amerikansk cowboy, med litt lettlagde gryter med bønner, kjøtt, o.l. Det eneste 'usunne' skal være selvpoppet popkorn. Kun noen lette, grove brødskiver med ost til de andre måltidene. 

 

Hvis du hadde fått anledning til å ta hevn på en av de største psykopatene du noensinne har personlig møtt, hadde du gjort det?

Lenke til kommentar

Antageligvis at jeg ikke tar vare på min egen helse godt nok. Jeg er utrolig sliten for tiden, og kjenner at jeg står i fare for å nå et bristepunkt om ikke så altfor lenge. Men likevel sier jeg fortsett ja... ordet nei er vanskelig å ytre.

Kong Harald og Dronning Sonja kommer på besøk til middagsbordet ditt. Hva lager du til dem, og hvorfor?

Lenke til kommentar

Lage middag er jeg neppe særlig god på. Ville satt moren min på saken hvis det gikk an, da vet jeg de ville blitt imponert 🙂
Komla ville være et godt forslag. De er en av mine favoritter, og en poplulær vestlandsrett. Det vil være valget mitt.


Hva er din favoritt middagsrett?

 

Lenke til kommentar

Begge er dessverre ikke lenger i denne verden. Han ene var født og oppvokst i Kristiansund, og jobbet i mye fysiske yrker gjennom livet, blant annet snekker og fisker. Ble 89 år gammel. Han andre var lokal fra her sørpå. Jobbet på en fabrikk gjennom hele arbeidslivet. Typisk sørlending som var glad i å fikse på båt, og ta livet med ro. Ble 82 år gammel.

Dersom du dør i morgen, hvor mange vil du anslå dukker opp i begravelsen?

Lenke til kommentar

Sikkert ganske mange. Men det er bare tull, fordi de fleste bryr seg ingenting om meg i live. Og det er en hel del jeg ikke vil skal komme, fordi de har vært for negative med meg til at det passer, men de kommer nok likevel.
De jeg vil invitere vil være noen andre enn de som kommer. La meg telle.. ja 7 - 8 stykk med halvparten av de nær familie. Men så får vel ca 10 - 20 av ikke fullt så nær familie få komme da.


Hvis det blir til verdenskrig av dette som pågår, og det ble sagt fra etterretningen, at atommisssiler er planlagt å bli sendt mot flere steder i Norge i løpet av få dager,  pga vår strategiske beliggenhet: Hva ville du foretatt deg? 

 

 

Lenke til kommentar

Hadde pakket sekken, kjøpt en flaske whiskey og stukket til fjells - uten mobiltelefon eller noe som helst. Så hadde jeg vandret nedover igjen når behovet tilsier det. For å sjekke ut tingenes tilstand. Hvis jeg fryser i hjel da..... (google "nuclear winter")..

Hvem snakket du med sist og hva snakket dere om?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...