Gå til innhold

Svar ærlig


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Helt enig. Der er det en vei å gå enda, men det kommer seg litt og litt. Er også introvert og har asperger.
I dag er det blitt mer kjent og på et vis akseptert. Da jeg vokste opp, visst ingen vanlige folk noe om sånt, du var bare "tulling" liksom og dett var dett. 😏

 Hva syns du er den største feilen eller det verste med de vestlige demokratier?

 

Lenke til kommentar

Ting tar tid med et demokratisk styresett. Dessuten er det dyrere. Det er blant annet derfor Kina har vært så fremadstormende økonomisk og sosialt de siste tiårene. De bare bestemmer seg - "nå gjør vi det". 
Mens her i Norge der alle har rett i å uttale seg før noe skjer. Der ting skal utredes, diskuteres, sendes på anbud, revideres, budsjetteres, tjas & fjas. Så kan det fort ta 10 år før man bygger en ny motorvei (uten å overdrive). Noe Kina fikser på 6 måneder. 

Alle disse utredningene, spørretimene - og alle de sosialdemokratiske prinsippene om anbudsrunde, rapporter og annet papirfjas koster et hav av kroner i form av byråkrati og ymse lobbyvirksomhet. 

En annen utfordring er at folk er veldig enkle å påvirke. Med en stadig mer polarisert samfunn, med falske nyheter og sosiale medier der hvem som helst kan skrive hva som helst - uten særlig kontroll og etterprøvelse. Det mye går "viralt" og skaper blest og ståhei. Folk er generelt sett alt for naive og alt for godtroende. Ta f.eks. når Trump ble valgt som President i USA. Demokratisk valgt. Det ble laget latterlig mye falske nyheter og ymse i favør Trump rettet mot amerikanske velgere. Kampanjer.... uhhhh, ingen leser dette uansett. Nå skal jeg ta meg en runk å legge meg til å sove. Mons (pus) sover inne i natt, siden det er litt for kaldt ute. Og sånn er det med den saken. Takk for meg, og over til neste spørsmål. Som ikke handler om Trump, Putin, krig, demokrati eller stigmatisering. 

Hvis man setter en magnet mellom et polarisert politisk syn. Får man da uendelig med kraft? 

Lenke til kommentar

Lenge siden jeg sluttet feire dem, om jeg noengang har gjort det.
Var vel bare i barndommen, med brus og bløtkake. I voksen alder har jeg aldri brydd meg.
Sånne med rundt tall hater jeg egentlig, for da er det alltid noen som skal lage noe styr utav det.

Hva er ditt dårligste minne fra en handel på butikk e.l?

 

Endret av Delvis
Lenke til kommentar

Hva anses som tidlig? Må vel være samme dag jeg ble født. Sent i 1985 en gang.  Men siden du skriver nåværende alder, så er jeg jo aldri eldre enn det er jeg er i dag. Så da er vel svaret 01.00.

Fortell om ditt forhold til kaffe. Gjerne i detalj. 
Drikker du ikke kaffe - kan du fortelle om ditt forhold til det å ikke ha et forhold til kaffe.

Lenke til kommentar

Liker ikke kaffe, pga jeg syns det smaker gruggvann, som å drikke gjørme. Eksen min prøvde å få meg til å drikke det gørret der 3 til 4 ganger. Ikke snakk om jeg klarer å venne meg til den dritten der. Æsj sier nå jeg. 🤢🤮

 

Hvor ofte har du vært piss full, husker du alt i detalj hva du gjorde når du var drit full?

Hvis nei på begge: Hva gjorde din venn når han var piss full?

Hvis ja på den første, og ikke husker i detalj: Rams opp de merkeligste steder du har våknet oppi dagen etter?

Endret av TheDarkSycamore - SCM
Lenke til kommentar

Antageligvis noe som får meg til å stoppe opp, tenke, lytte og føle. Det kan være et bilde jeg kommer over, en vakker soloppgang, fuglekvitter tidlig på morgenen eller god musikk. Jeg vil si øyeblikkene jeg av og til opplever i hverdagen kan beskrives som kunst eller balsam for sjelen.

Hva kunne du bidratt med dersom du skulle hjelpe til i en verdenskrise?

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...