Gå til innhold

Svar ærlig


Anbefalte innlegg

Ja ofte, både på grunn av min AD/HD-hjerne, og litt på grunn av at jeg elsker morsomheter. Jeg tenker ofte også på Jerry Seinfeld sin kommentar på sitt nyeste show der han nevner noe om hva som er det morsomste svaret. Man får som regel mange spørsmål i løpet av dagen, noen må man svare kjedelig på, og noen kan man svare morsomt på, noen ganger midt i mellom. Et godt svar med et glimt i øyet er som regel det beste.

Har du noen gang hatt en interessant diskusjon med en fremmed, for så å aldri treffe personen igjen?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hundrevis av ganger, om ikke tusenvis. Jeg har reist ganske mye rundt i verden - og bodd hos lokale, møtt folk på buss/tog/trikk/fly/taxi/bar/pub/hostel/hotell/airbnb/couchsurfing + + + Alltid spennende å snakke med folk som er ulike deg. 
En av de mer minnerike diskusjonene, må være da jeg delte en smoothie med en erkekonservativ muslim i Marokko. 

Nevn så mange transportmåter du har brukt/tatt/gjort i løpet av din levetid.

Lenke til kommentar

Det aller siste jeg ervervet meg igjennom handel var nok Biffsnadder, Kebab i pita og pommes frites med pølse på en lokal pizzasjappe. 450,- NOK inkl. tips. Kebab var god, fin balanse, godt brød og frisk salat, ok+ dressing. Dette skjedde i går kl. 18. Denne Fast-Food restauranten er plassert i landskapet av tertiærnæringer, hvor kokker, servitører og øvrig kjøkken/butikkpersonal tilbereder og serverer matvarer til kunder mot en gitt valuta. Sauen blir avlet gjennom en norsk sauebonde, sendt til slakteri, muligens Furuseth AS eller Gilde som igjen distribuerer kjøttet til restauranten. 

Hva er det dyreste du har kjøpt hittil i 2022?

Lenke til kommentar

Har generelt et lavt forbruk. Kjøpte nylig en flybillett til Madeira i september for 2300 kr,-. Tror det topper kaka så langt. Ny mobiltelefon til hele 1000 kr,- når også høyt på forbrukslisten min. Ja, og en rekke bildeler til et prosjekt jeg har. Men der snakker vi mange små beløp som totalt sett når høyt opp. Men enkeltvis er det nok flybilletten til 2300 kr,- som slår alt. 

Du kan permanent stenge fem nettsider - alt innhold og det som sidene innehar; vil og har dermed aldri eksistert. 
Hvilken nettsider stenger du?

Lenke til kommentar

Soleklart mobil..... Jeg hater i grunn hvor avhengige folk flest er av mobilen. Kunne skrevet en lang avhandling av det. Men da blir jeg bare provosert. 😜 Så jeg klarer meg med å si følgende: Mobiltelefonen er dette århundrets verste dingz! Noe vi sannsynligvis vil se tilbake på om noen generasjoner fra nå for å forstå.

Drepe eller bli drept?

Lenke til kommentar

Jeg liker all type mat. Så lenge den er tilberedt bra og består av skikkelige råvarer. Så rangering av matretter blir nokså fjernt i min verden. Men noe av det verste jeg vet er ultraprosessert mat. Type ferdigmat. Der smaken forsvinner litt en en kunstig udefinerbar bane.

Hva er din spesialkompetanse?

Lenke til kommentar
Milhouse85 skrev (59 minutter siden):

Jeg liker all type mat. Så lenge den er tilberedt bra og består av skikkelige råvarer. Så rangering av matretter blir nokså fjernt i min verden. Men noe av det verste jeg vet er ultraprosessert mat. Type ferdigmat. Der smaken forsvinner litt en en kunstig udefinerbar bane.

Hva er din spesialkompetanse?

Vet jo at du er ærlig, men du følger ikke akkurat det jeg faktisk sa; hvis du måtte rangere. Da betyr det jo at du må rangere uavhengig om det er fjernet eller ikke. 😐😐😐

 

Uansett, tilbake til leken:

Min spesialkimpetanse, er egentlig ikke helt sikker på den. 😐 La meg tenke...

...kanskje det må være en spirituell healer. Vet at jeg har en spirituell evne av en eller anna slag. Vet bare ikke helt hvordan jeg bruker den. Og hva det er. 🙄

Jeg tar min forrige på nytt, siden den ikke ble ordentlig besvart. 😶

Hvis du måtte rangere fra verste til beste matretter, hvordan ville din top-10 liste sett ut? Gi gjerne terningkast på hver av dem også. 😋😋

Endret av TheDarkSycamore - SCM
Lenke til kommentar

@Milhouse85 sin "topp 10" verste mat.
Grandiosa Original - terningkast 2
Grandiosa Kjøttdeig & Løk - terningkast 2
Grandiosa Pepperoni - terningkast 2
Grandiosa Pølse & Tomat - terningkast 1
Grandiosa Pølseproff (1998) - terningkast 1
Grandiosa Mild Taco (2000) - terningkast 2
Grandiosa Taco (2004) - terningkast 2
Grandiosa Porsjon - terningkast 1 
Grandiosa Lørdagspizza - terningkast 2
Grandiosa Full pakke - terningkast 2
Grandiosa Speltpizza - 2

Hva er det mest villedende rådet noen har gitt deg?

Lenke til kommentar

Når noen bokstavelig talt ødela livet mitt. 

 

Hvis du strandet på en øde øy sammen med en mann. Du besvimte, og mens du var svimeslått så samlet han all mat på øya. Du våkner og er skrubbsulten, og ber om maten han hadde samlet for seg selv. Han svarer ja, men bare hvis du tilfredsstiller ham på alle hans tenkelige måter. Ville du ha gjort det, og tenkt det var en rettferdig deal?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...