Gå til innhold

Svar ærlig


Anbefalte innlegg

Kjøleskapspære 150 lm E14 Til kjøleskapet
Spotpære 450 lm GU10 til utebelysning
Nattlampe 470 lm E27 Til lesing/streaming/pukking
X antall taklamper/bodlamper 470 lm E27 til å belyse oppholdsrom og boder
Taklamper/utelamper 807 lm E27 til å belyse stue samt utebelysning
Lysrør kjøkkenbenk 1250 lm G5 til belysning på kjøkkenbenk
Lysrør kjøkken 3350 lm G13 til kjøkkenbelysning

Har du gjort noe for å hjelpe Ukraina siden krigen startet?

Endret av Pliscin
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har donert litt penger. I tillegg til å ha sendt en mengde meldinger til mine Ukrainske venner, samt hatt telefonkontakt og forsøkt å være så støttende jeg kan ovenfor dem. Det er ikke så mye mer man får gjort her jeg er i skrivende stund. 

Ble du like imponert over Pliscin sin belysningsliste som det jeg ble? Fortell hva du følte. 

Lenke til kommentar

Jeg fikser det meste selv. Trenger jeg håndverkere ordner jeg det via bekjente. Så jeg har aldri hatt en dårlig opplevelse. Vel, kanskje det nærmeste jeg kommer noe slikt - er en fyr som skulle borre to hull i grunnmuren. Til to ventilasjonskanaler (en for innsug og en for utsug). Disse måtte stå i vanter med hverandre. Men han bommet med kanskje 30. Vi fikk aldri faktura på jobben. 😜 

Hva er den største feilen du har gjort i livet ditt?

Lenke til kommentar

Det kommer aldri til å skje at han blir arrestert. Han er alt for mektig til at det er tenkelig. Med tanke på straff - er dette allerede i prosess, i form av de mange sanksjonene som skal og er i ferd med å skje. Samtidig som Europa forbereder seg på å gjøre seg mindre avhengig av Russland mtp olje og gass. Så dette er bare begynnelsen - på slutten for Putin. Det "vanlige" justisvesenet er for vanlige folk. Ikke diktatorer og korrupte presidenter.  Putin er ingen "vanlig" person. 

Nå drikker jeg en Hansa Mango IPA. Den har strekkodenummer 7030019535685. 
Hva er dine tanker rundt såkalte plu-koder/strekkoder og tilsvarende?

Lenke til kommentar

Det første jeg tenker er at det er noe som er satt i system, for å på en enkel og universell måte identifisere et produkt. Produktet har et navn som er rettet til forbrukerne, og en "ID" som brukes i forsyningskjeden. Kolli har RFID og enkeltprodukter har strekkode. Det gjør det også lettere for inventering, innkjøp, integrering i ERP-systemer, lagring i databaser for bruk i statistiske beregninger bla.a. PLU-koder "må" butikkmedarbeiderne kunne for å effektivt scanne inn varer i løsvekt. Tall er også matematikk, og et universelt språk som kan kommuniseres på tvers av språklige barrierer. Det er også enkelt å forholde seg til, og en ID bestående av tall er ikke mulig å misforstå. Fra starten i prosessen av produksjon av et produkt så er det masse prosedyrer, tall, maskiner, prosessering, og automasjon, og til slutt kommer et produkt ut i enden, som har farge, logo, lukt, smak og dekker ett eller flere behov hos forbrukeren. Det er en prosess som er fascinerende. Logistikk er tilstede overalt.

Har du noen gang fått en drøm/et stort ønske oppfylt? Fortell.

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar

Tja. Hva so mer en drøm og et ønske er et nokså flytende begrep. Men alle lever vel et liv der de etterstreber et mål av mer eller mindre grad. Uten slike mål (drømmer/ønsker) - blir livet nokså meningsløst. Så jeg tar et mål om gangen. Det har vært alt fra å få seg venner, til utdannelse, kjæreste, bilsertifikatet, bil, ymse reiser, ymse ekspedisjoner. Nå er mitt neste mål å kjøpe et eget hus/eiendom. Det kommer til å skje. Men når. Tja, om noen år? :)

Hva er den mest ubetydelige tingen som gjør deg sur i hverdagen?

Lenke til kommentar

Vil ikke si at jeg blir sur, men finner det av og til litt irriterende å måtte vente lenge på at vannet i kranen skal bli varmt, når jeg fks skal vaske hendene.

Hvis en tilfeldig fremmed skulle sette karakter (fra 1-10) på din personlige hygiene, hva ville du antageligvis ha fått?

Lenke til kommentar

For mange år siden mistet jeg et nært familiemedlem, og en gang jeg var hos en kompis spurte han om hvor vedkommende var, om hen bodde i X etc. Da sa jeg ja og at det gikk bra. Det var en blank løgn jeg tok, fordi jeg ikke orket å snakke om det. Jeg klarer fortsatt ikke prate om det. Det er for sårt.

Hva var den beste og dårligste karakteren du fikk på videregående/høgskole, og i hvilket fag?

Lenke til kommentar

Gå turer i fjellet. Det er risikabelt, samt at det er egoistisk. Synd at det er noe jeg elsker å gjøre aller mest, og gjør det uansett.

Hvis du skulle hatt en kjæreste som var fra et annet land enn Norge, hvilket land hadde det vært? Gitt at personen kan engelsk uansett.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har faktisk ei kjæreste fra Colombia. Hun snakker både engelsk og tysk - og kjenner til vår kultur. Et multikulturelt forhold er veldig berikende på mange områder. Men det forutsetter en gjensidig forståelse og respekt for hverandres kultur. Samt en likevekt i balansen. 

Hva ser du på nå?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...