Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det har slått meg at det er veldig få personer med innovertiss som har nok hjernemasse til å forstå at gardiner faktisk eksisterer for å blokkere lys og innsyn inn i ens bolig. Gardiner som ikke blokkerer lys og innsyn er derfor like bortkastet som hulrom i en Kvinneguiden-brukers hodeskalle.

  • Liker 7
Lenke til kommentar

Det har slått meg at det er veldig få personer med innovertiss som har nok hjernemasse til å forstå at gardiner faktisk eksisterer for å blokkere lys og innsyn inn i ens bolig. Gardiner som ikke blokkerer lys og innsyn er derfor like bortkastet som hulrom i en Kvinneguiden-brukers hodeskalle.

Hehe. Ja. Vi har ofte samme diskusjon hjemme. Jeg hadde bare lystette gardiner i mitt hus og de ble ikke godkjent når jeg solgte og flyttet inn.

 

På soverommet har vi nå en rad med gjennomsiktige hvite blondegardiner og kan trekke for en ekstra rad med gjennomsiktige brune blondegardiner.

 

Resultatet er at vi legger oss i fullt opplyst soverom eller at jeg klarer å snike meg til å henge opp et teppe over gardinene uten at hun ser :p

 

#pointless

Lenke til kommentar

Hei dere!

 

Hvordan få dette ut uten at det blir stigmatiserende og bastant.. vi får prøve.

 

Jeg observerer at flere av mennene i rekkehusleilighetene jeg selv eier en leilighet i, er halvgamle innestengte eneboere. Det jeg vil med dette er at jeg blir bekymret for hva de holder på med der inne når de gjeldene mennene stenger seg så innmari inn i sin egen tilværelse.

Uten barn. Uten kjæreste/samboer/kone. Uten å sitte litt utenfor å nyte sola ellet spise ute på terrassene. Uten liv. 

 

Er dette livet? Høres jævlig standard og kjedelig ut. Selv sitter jeg inne og gjør kreative ting som å lage musikk, programmere osv. Jeg er riktignok mer ute enn inne, men når jeg virkelig har perioder inne så er jeg inne en ukes tid. Da har jeg hjemmekontor osv. Du vet aldri hva folk gjør inne, men i mange tilfeller er det mer kreativt og produktivt enn du tror. Men jeg driter i hva folk tenker, driter i om det er rotete på kjøkkenet mitt når folk gløtter inn. JEG bestemmer.

Lenke til kommentar

Haha. Beste tråden jeg har sett på en stund. Og alle beit. Hardt.

Nå er det veldig mange sære meninger rundt om kring og mange tråder som slår meg som falske men allikevel er det enkelte av disse som representerer hva noen faktisk går rundt å tenker.

 

Jeg er sikker på at det er mange som tenker akkurat slik ts fremstiller det, så tema anser jeg som relevant, uavhengig av om dette skulle være nok et troll.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Om det er trolling eller ikke er vanskelig å si, og uvesentlig så lenge temaet er troverdig/sannsynlig og blir diskutert sakelig.

 

Det er helt sikkert mange som tenker slik som TS har skrevet i førsteposten.

 

Så, tilbake til temaet, evt ikke diskuter mer å la tråden dø en naturlig død.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

Haha. Beste tråden jeg har sett på en stund. Og alle beit. Hardt.

Nå er det veldig mange sære meninger rundt om kring og mange tråder som slår meg som falske men allikevel er det enkelte av disse som representerer hva noen faktisk går rundt å tenker.

 

Jeg er sikker på at det er mange som tenker akkurat slik ts fremstiller det, så tema anser jeg som relevant, uavhengig av om dette skulle være nok et troll.

 

Altså, jeg baserer det ikke på meningen for jeg vet disse menneskene finnes. Jeg barer det på kombinasjonen av meningen, formuleringen av den, og den åpenbare fiskingen om at det er "åpenbart at andre også mener det".

Lenke til kommentar

Det er nok et naturlig spørsmål å stille, når man ikke har særlig  forståelse rundt psykologi, både individual- eller massepsykologi.

 

Her er en livsregel jeg trygt kan be deg prente inn i hodet ditt, som bør være en fundamentál kjernetanke for alle andre tanker:

 

Det er alltid en grunn til alt.

Endret av Taurean
Lenke til kommentar

Hei dere!

 

Hvordan få dette ut uten at det blir stigmatiserende og bastant.. vi får prøve.

 

Jeg observerer at flere av mennene i rekkehusleilighetene jeg selv eier en leilighet i, er halvgamle innestengte eneboere. Det jeg vil med dette er at jeg blir bekymret for hva de holder på med der inne når de gjeldene mennene stenger seg så innmari inn i sin egen tilværelse.

Uten barn. Uten kjæreste/samboer/kone. Uten å sitte litt utenfor å nyte sola ellet spise ute på terrassene. Uten liv. Men med en klassisk ytre ungkarsbolig der tunge gardiner stenger lyset ute og det ser konstant mørkt og dystert ut. Ikke at jeg glaner etter det!, men observerer dette når jeg selv er utenfor med barn samboer og hund. Min samboer som også er en mann i voksen alder har også gjennomskuet dette som merkelig. Hva er det med single halvgamle menn og dette fenomenet? Ser for meg at de bare sitter der å runker hele døgnet til alle de stakkars som må betale prisen for menns tafatthet. Hvorfor bretter de ikke opp armene steller seg og heller går ut i samfunnet og finner seg et levelig liv mere samvittighetsfullt? Som voksne stolte menn. Ingen trenger da å rettferdiggjøre sine innestengte synder i sympati for eget lavmål. Eller?

Hva mener dere?

Tenk deg at ingen av motsatt kjønn viser noen interesse for deg.

Det er alltid noen andre.

Som oftest noen med rike foreldre, når du er ungdom.

Noen som har fått muligheten til å få en god utdannelse fordi de interesserer seg for andre ting enn deg, når du blir litt eldre.

Det handler ikke om ferdigheter engang -- bare interesser.

 

Du ser at alle jentene er interessert i nøyaktig de samme guttene.

Guttene har mye mer varierte preferanser. Noen jenter faller utenfor -- men de har i det minste sjanse til å få seg et ligg, om ikke noen vil være kjæresten deres.

Men absolutt ingen jenter liker deg.

Ikke fordi du er stygg, men fordi du ikke er blant de peneste guttene:

Null interesse.

 

Multipliser over mange mange mange år, uten berøring, uten en klem, uten et kyss, mens venninene dine forteller deg om alle guttene de ligger rundt med, og om fuckbuddiene sine -- gutter som ikke er interessert i forhold med dem, men som ligger med dem fordi de ikke ønsker å ha kjærester, fordi de kan ligge med mange jenter samtidig.

 

Og du vil bare ha en kjæreste. Noen som liker deg bedre enn de like halvparten av de andre guttene i verden.

Men det finnes ikke.

 

Tenk deg at kjærlighet var alt du ønsket i livet:

Foran alt.

Foran karriere. Foran å bo i et stort hus. Foran å tjene en haug med penger.

Fordi du ønsker en kjæreste som elsker DEG for HVEM DU ER -- og ikke materielle verdier.

 

Men det finnes bare ikke.

Alle jenter dømmer deg etter utdannelse, jobb og status -- etter å ha vurdert om du er kjekk nok.

 

Nei.

Alle jenter jeg har møtt så langt i livet kan bare kollektivt dra til helvete.

 

Anonymous poster hash: 5f4e8...ed9

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Trådstarter er nok et troll både her på diskusjon.no  og når han/hun ser seg i speilet. 

 

Om ikke et troll, så definitivt et bygdedyr, kanskje begge deler. Nabokjerringer som deg ber indirekte om innsynstette gardiner og tilbaketrekking fra beskuelse i uteområdet. 

 

Du har et problem hvis du ikke kan akseptere at andre velger å leve litt annerledes enn du ville ha gjort selv, så lenge du ikke vet at de gjør noen andre fortred.  Bare skaff deg andre barnevakter hvis du finner disse mennene med tilbaketrukken livsstil så tvilsomme. La de være i fred, hva som skjer i deres private hjem, får du sikkert aldri vite, og det er nok også hensikten med de tunge gardinene.

 

Ta tak i ditt eget liv i stedet. Du, som de fleste andre av oss, har sikkert noe du kan forbedre.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Da jeg/vi kom hjem i går kveld var det en politibil utenfor disse leilighetene, ble skikkelig bekymret men lot være å forhøre oss så vi dro bare inn å tok kveld. Nå har jeg fått info vedrørende en av disse snodige mennene,faktisk ifra en av disse mennene som stenger seg inn. Mere vil jeg selvfølgelig ikke utgi, men her orker vi ikke lenger å bo iallefall. Konklusjonene består. Og vi hører ikke hjemme blandt disse tvilsomme mannfolkenes levesett. Takk til alle som lyttet til tråden og ga den et sidesyn.

Lenke til kommentar

Da jeg/vi kom hjem i går kveld var det en politibil utenfor disse leilighetene, ble skikkelig bekymret men lot være å forhøre oss så vi dro bare inn å tok kveld. Nå har jeg fått info vedrørende en av disse snodige mennene,faktisk ifra en av disse mennene som stenger seg inn. Mere vil jeg selvfølgelig ikke utgi, men her orker vi ikke lenger å bo iallefall. Konklusjonene består. Og vi hører ikke hjemme blandt disse tvilsomme mannfolkenes levesett. Takk til alle som lyttet til tråden og ga den et sidesyn.

Høres ut som om neste steg for dere er å kjøpe ett hus ett sted hvor dere er så isolert at dere slutter å plage naboer med tøvet deres.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...