Gå til innhold

Forfaller Komplett.no ?


Anbefalte innlegg

Jeg er sikkert ikke den eneste som har reagert på hvordan Komplett har forandret seg i det siste.

 

Nå har dem apotek,bank,mobil abonnement og selger alt ifra data utstyr til maskara. Ser også nå at dem lar andre selge via deres nettside. Du ser det ved at det står "selges av" på produkter.

 

Et tegn på en bedrift som går bra eller desperasjon og siste sprell før krakket kommer? 

Endret av LarZen
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Var litt tregheter i systemet for type 2mnd siden når man bestillte demo varer, men nå virker det helt greit  for meg ihvertfall. Jeg har bestillt 3-4 pakker siden da.

Har hatt en hickup med kundeservice der de har sendt meg en annens persons returlapp for gratis returfakt, men det er første gang jeg har opplevd og de var veldig tålmodig og sendte meg en ny.  (den første forsvant men det var nok fra min side, andre var feil fra dems side, men tredje var riktig.)

 

Men har registert at man ikke kan velge betaling ved mottak lengre, og man må velge varer fra kun en "butikk" avgangen(hadde ihvertfall problemet med elektroimportøren +komplett varer) ellers blir det krøll slik at handevognen henger seg opp når man skal velge betaling.

Endret av Blåbjørn
Lenke til kommentar

Nå har dem apotek,bank,mobil abonnement og selger alt ifra data utstyr til maskara. Ser også nå at dem lar andre selge via deres nettside. Du ser det ved at det står "selges av" på produkter.

 

Et tegn på en bedrift som går bra eller desperasjon og siste sprell før krakket kommer? 

 

De har aksjonærer som mange andre selskaper som ønsker at fortjenesten/inntjeningen stiger år etter år. Så de tester nok ut å bygge opp en nordisk Amazon modell, slik som også CDON har gjort. Ikke noe fare med det så lenge de som selger via dem er gode selskaper. Det kan bli en verre overgangs periode hvis de starter å la normale folk eller "bakgårdsbedrifter" selge via nettsidene dems.

 

Hos CDON syntes jeg det funker bra, har fått ting billigere via dem enn ifra dem som selger via dem direkte (sparte en del på frakt).

 

Det er jo lenge siden Komplett var av de billigste, men de er trygge å handle ifra. At de også har åpent kjøp i 45-dager er jo en fordel. Noe de kan gjøre siden de har vokst seg store, og kan tape litt på å selge det som blir returnert som B-varer. Samme som Elkjøp gjør.

Det er noe av grunnen til at jeg velger å handle hos Elkjøp, når det er noenting som jeg er litt usikker på funker. Er veldig enkelt å få byttet inn uten noen spørsmål (Men utnytter det heller ikke for å teste ting for moroskyld som det virker som enkelte gjør)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Har hatt et problem med å få refundert penger fra komplett, skal holde saken gående i tråden her tenkte jeg.

 

Kjøpte en Zotac 1080 ti som jeg leverte tilbake på åpent kjøp og fikk kreditnotaen den 3/8. (kjøpte et asus strix 1080 ti i stedet.

Den 14.8 , tok jeg kontakt, og har hatt 3 chat samtaler i løpet av 1.5 uke nå, med kundebehandlere som har sagt at pengene sikkert er rett rundt hjørnet. På fredagen sa de at de skulle opprette en sak hos økonomiavdelinga si for å få de til å se på det.

Nå i dag den 21.08 har pengene fortsatt ikke kommet inn, og kundebehandlerne sa i dag plutselig at pengene hadde blitt utbetalt til kontonummeret mitt og at det ikke var noe utestående hos dem(hittil har de unnskyld seg med at det er jo 7 dager virkedager ventetid og at de snart kommer). har kontaktet banken og er 100% sikker på at det ikke har kommet inn noe. Synes det er litt slapt.

(Hadde jeg gjort noe lignende som privatperson hadde jeg vært anmeldt for lenge siden.)

Er snakk om 7600kr.

 

Skal ta kontakt med økonomi avdelingen dems i morgen per tlf.

 

Skal tilføye at jeg nesten utelukkende har hatt positive erfaringer tidligere. 

Endret av Blåbjørn
Lenke til kommentar

De sa de hadde betalt for lenge siden(den 3.) og at de mente ikke problemet kunne være dem. Men at jeg skulle snakke med økonomi avdelingen i morgen.

 

Har mottat en annen refundasjon (annen vare) i mellomtiden som ble utbetalt den 7 og fikk det på konto den 10.

Endret av Blåbjørn
Lenke til kommentar

Du brukte samme bankkort på begge ordrene?

Altså det er ikke noe sjanse for at en kreditering har havnet på et annet kreditt/debetkort?

 

Håper det ordner seg for deg i morgen hvis ikke. :-)

bankkortet utløp i den perioden jeg betalte/skulle få pengene tilbake. Er litt usikker på om jeg betalte med nye eller gamle

Noe jeg hele tiden spurte om kunne være problemet fra dag 1 til kundeservicen dems.(var derfor jeg var så paranoid og spurte om pengene hadde kommet i retur til dem eller noe + kontaktet banken min).

Men de hevdet at beløpet ble overført til konto(via kontonummer) og at det ikke hadde noe sammeheng med at jeg hadde skiftet(kortnummer) i mellomtiden. 

 

Det står det samme i kreditnotaen: "Vi krediterer til bankkontonummer: xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx" )

 

sidenote: Har sjekket at det er skrevet riktig bankkontonummer sånn ca 5 ganger nå :p

 

Jeg betalte ved mottak (oppkrav) med visa direkte på utleveringsstedet.

Den refundasjonen jeg faktisk fikk refundert uten problemer, ble betalt med visa direkte på hos komplett.

Endret av Blåbjørn
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Så basicly så ser det ut som nå at komplett har holdt igjen penger for et gammelt pc på avbetaling lån eller noe fra 2007 for forfallt og gikk i glemmeboka.(jeg sluttet å motta delbetalings slipper i 2009). Mener det var rundt den tiden de la ned sin egen kredittavdeling. Har ikke hørt noe fra dem i  8år basicly.  

Synes det er temmelig uryddig og si at man betaler ut penger i 1 mnd, for å så etter at man graver og graver må finne ut selv hva som skjer. I tillegg så trudde jeg gamle lån hadde en foreldresesfrist, ihvertfall om man ikke kommer med et krav i mellomtiden.

 

Jeg har fått bare skriftlige og muntlige beskjeder(+mailer) fram til nå om at pengene kommer/skulle ha vært utbetalt.

Fåttt beskjed om å bare vente, og at de ikke skjønner hvorfor de ikke har kommet enda.

 

Har enda ikke klart å komme i kontakt med noen som faktisk har med det direkte å gjøre, bare får hint og sendes i sirkel fordi de som faktisk har gjort det ikke tar tlf. Så får man vite dette etter å ha brukt type  5 timer med graving over 2 uker. Synes det er litt uryddig.

 

I tillegg så har jeg ikke fått noe som helst skriv på dette lånet, hva statusen på det nå er, eller hva "innbetaling" nå innebærer. Så alt jeg har er et par setninger over tlf om hva som har skjedd.

 

Så foreløbig så er storyen: at hvis du har gjort noe som helst dumme kjøp/avtaler som 18åring, så vil de konfiskere refundasjoner når som helst de neste 10årene uten å gi beskjed om noe ting. sende deg mail om at pengene kommer og late som at de er på vei når du spørr.

Endret av Blåbjørn
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Som nevnt over er det lenge siden Komplett var billig men de har blitt ditto store. De har alltid hatt stort utvalg og jeg liker at man kan få alt et sted. Når det er sagt vil jeg nevne at jeg kun har handlet datautstyr hos de. Jeg har aldri hatt problemer med retur og det er mye av grunnen til at jeg har holdt av de. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Så basicly så ser det ut som nå at komplett har holdt igjen penger for et gammelt pc på avbetaling lån eller noe fra 2008 for forfallt og gikk i glemmeboka.(jeg sluttet å motta delbetalings slipper i 2009). Mener det var rundt den tiden de la ned sin egen kredittavdeling. Har ikke hørt noe fra dem i  8år basicly.  

Synes det er temmelig uryddig og si at man betaler ut penger i 1 mnd, for å så etter at man graver og graver må finne ut selv hva som skjer. I tillegg så trudde jeg gamle lån hadde en foreldresesfrist, ihvertfall om man ikke kommer med et krav i mellomtiden.

 

Jeg har fått bare skriftlige og muntlige beskjeder(+mailer) fram til nå om at pengene kommer/skulle ha vært utbetalt.

Fåttt beskjed om å bare vente, og at de ikke skjønner hvorfor de ikke har kommet enda.

 

Har enda ikke klart å komme i kontakt med noen som faktisk har med det direkte å gjøre, bare får hint og sendes i sirkel fordi de som faktisk har gjort det ikke tar tlf. Så får man vite dette etter å ha brukt type  5 timer med graving over 2 uker. Synes det er litt uryddig.

 

I tillegg så har jeg ikke fått noe som helst skriv på dette lånet, hva statusen på det nå er, eller hva "innbetaling" nå innebærer. Så alt jeg har er et par setninger over tlf om hva som har skjedd.

 

Så foreløbig så er storyen: at hvis du har gjort noe som helst dumme kjøp/avtaler som 18åring, så vil de konfiskere refundasjoner når som helst de neste 10årene uten å gi beskjed om noe ting. sende deg mail om at pengene kommer og late som at de er på vei når du spørr.

Jeg er ikke jurist, men alminnelig foreldelsesfrist er vel 3 år?

 

https://lovdata.no/dokument/NL/lov/1979-05-18-18#KAPITTEL_1

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...