Gå til innhold

Forfaller Komplett.no ?


Anbefalte innlegg

Komplett er absolutt en av de beste, leverer somregel dagen etterpå her på vestlandet, verre med multicom eller andre. Tar gjerne en uke før noe i det hele tatt skjer. Handler så og si alt på komplett, evt elkjøp/lefdal da jeg kan gå innom å se på produktet. Men om prisforskjellen er stor går jeg gjerne for noen av de andre og da må en smøre seg med tålmodighet. 

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Videoannonse
Annonse

 

Så basicly så ser det ut som nå at komplett har holdt igjen penger for et gammelt pc på avbetaling lån eller noe fra 2008 for forfallt og gikk i glemmeboka.(jeg sluttet å motta delbetalings slipper i 2009). Mener det var rundt den tiden de la ned sin egen kredittavdeling. Har ikke hørt noe fra dem i  8år basicly.  

Synes det er temmelig uryddig og si at man betaler ut penger i 1 mnd, for å så etter at man graver og graver må finne ut selv hva som skjer. I tillegg så trudde jeg gamle lån hadde en foreldresesfrist, ihvertfall om man ikke kommer med et krav i mellomtiden.

 

Jeg har fått bare skriftlige og muntlige beskjeder(+mailer) fram til nå om at pengene kommer/skulle ha vært utbetalt.

Fåttt beskjed om å bare vente, og at de ikke skjønner hvorfor de ikke har kommet enda.

 

Har enda ikke klart å komme i kontakt med noen som faktisk har med det direkte å gjøre, bare får hint og sendes i sirkel fordi de som faktisk har gjort det ikke tar tlf. Så får man vite dette etter å ha brukt type  5 timer med graving over 2 uker. Synes det er litt uryddig.

 

I tillegg så har jeg ikke fått noe som helst skriv på dette lånet, hva statusen på det nå er, eller hva "innbetaling" nå innebærer. Så alt jeg har er et par setninger over tlf om hva som har skjedd.

 

Så foreløbig så er storyen: at hvis du har gjort noe som helst dumme kjøp/avtaler som 18åring, så vil de konfiskere refundasjoner når som helst de neste 10årene uten å gi beskjed om noe ting. sende deg mail om at pengene kommer og late som at de er på vei når du spørr.

Jeg er ikke jurist, men alminnelig foreldelsesfrist er vel 3 år?

 

https://lovdata.no/dokument/NL/lov/1979-05-18-18#KAPITTEL_1

 

 

Kanskje for sent å svare nå, men i loven du lenker til står det også:

 

§ 5.(Gjeldsbrev og pengelån.)

1. Når det er utstedt gjeldsbrev for en fordring, eller fordringen er registrert i et verdipapirregister, er foreldelsesfristen 10 år, bortsett fra senere forfalt rente eller selskapsutbytte og senere forfalte terminytelser som omhandlet i § 6.

2. Etter 10 år foreldes også fordring som grunner seg på pengelån, renter unntatt. Denne tiårsfrist gjelder ikke lån som gis av selgeren eller av noen annen etter avtale med selgeren til finansiering av et kredittkjøp.

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...