Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Kunne du slått opp med en dame fordi hun var blitt for rund?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvis det ikke 100% utelukkende er utseendet som er problemet så må det da gå an å ta tak i og fikses på uten å slå opp. 

Ofte så er det det andre som følger med overvekt som folk sliter med. Dårligere humør, dårligere selvbilde, dårligere fysisk form, mindre energi osv. Det er ofte det som ødelegger mer enn selve fasongen. Og da er også det grunnen til at man burde slå opp. Ingen vil være i lag med noen som er i dårlig humør og aldri orker noe feks. 

Eller kanskje du vil være fysisk aktiv og gjøre aktive ting (fjelltur, sport, trening osv) mens motparten ikke er interessert. Da er interessekonflikten størst, ikke selve kroppsfasongen (kan være litt rund og fortsatt være aktiv).

Hvis det 100% er utseendet så er det bare å si at man er litt for overfladisk og vil gjøre det slutt.

 

 

edit: A word

Endret av Comma Chameleon
  • Liker 1
Lenke til kommentar

For meg, så kan et vakkert indre over"skygge" et ytre med skavanker. Det ytre kan alltids jobbes med, det indre tar lenger tid og er litt mer komplisért. Jeg ville heller invitért henne ut på gåturer i skogen, og kanskje laget litt sunnere mat, servért vann i stedet for brus og saft, kuttet ned på alkoholen for en stund.

 

Det kan hende det vil ta lang tid, for innøvde vaner tar lang tid å snu. Men med fokusért innsats og positiv forsterkning, så bør det gå. Det dreier seg jo om generell helse, og å være overvektig er ikke positivt for så veldig mye.

Lenke til kommentar

 

Hvis det ikke 100% utelukkende er utseendet som er problemet så må det da gå an å ta tak i og fikses på uten å slå opp. 

 

Hvis det 100% er utseendet så er det bare å si at man er litt for overfladisk og vil gjøre det slutt.

 
?

 

Anonymous poster hash: 1c34d...6c9

 

Hehe! Her har det blitt surr i kommentaren min ja. Skal være et ikke i den øverste, fikset nå.

Lenke til kommentar

Hvis ja, hvordan ville du gjort det? Jeg synes ikke det er pent å rakke ned på kroppsfasongen til en dame. Men det er jo heller ikke pent å lyve. Så hva gjør du i så fall? 

 

Nå har jeg vært gift i 32 år uten å slå opp. Ikke at hun er "for rund", selv om hun synes det selv av og til. Men av alle de tingene som potensielt kunne tatt knekken på vårt eller andres forhold kommer fasongendringer ganske langt nede på lista.

 

Geir :)

Lenke til kommentar

 

Hvis ja, hvordan ville du gjort det? Jeg synes ikke det er pent å rakke ned på kroppsfasongen til en dame. Men det er jo heller ikke pent å lyve. Så hva gjør du i så fall? 

 

Anonymous poster hash: 1c34d...6c9

 

 

For meg er fysisk tiltrekning, tenning og sex viktig i et forhold. Dersom jeg sluttet helt å tenne på partneren min (tenning kommer og går i perioder i et forhold, det er normalt, men forsvinner den helt er det noe annet), så måtte jeg nok foretatt meg noe.

 

 

Anonymous poster hash: 112d9...ed3

Lenke til kommentar
Gjest medlem-329093

Jeg liker det meste, men når det begynner å bli bilringer som henger "utenpå" kroppen så melder jeg meg ut... samme i motsatt retning av skalaen.

Endret av medlem-329093
Lenke til kommentar

Tiltrekning kan ikke forhandles.

...
Om en jente forandrer på utseendet sitt i stor grad, og du ikke liker forandringen, så er det åpenbart helt greit å dumpe henne, dersom du ikke lengre synes at hun er vakker nok, og hun ikke kompenserer nok med andre verdier til at du verdsetter forholdet nok til å fortsette.

Det går ikke an å forhandle tiltrekning, og som gutt så har du allerede ti ganger større sannsynlighet for å like en jente som hun har for å like deg, så du er unnskyldt;
Jenter er enda mer overfladiske;
Dømmer deg på utseende, jobb og venner.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...