Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

E-Sigaretter: Spørsmål, anbefalinger og diskusjon


Lakus

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Godt nyttår til alle stamgjester i denne tråden!

 

Rapport fra romjulen: Har dampet hardt og gått på 601-C pipa som lå under treet. Greit nok den er plastikk, men man, den føles god i hånden! Og batteriene er på 900mah, så på 3.7V varer de hele dagen :D

 

De medfølgende cartoene er så som så, men her er et tips: Ta en carto-top-cap(soft tip du har til overs, og slipp den inn i munnstykket til pipa, så passer en standard 510-carto som hånd i hanske! Da er du klar for lo-res, dual eller hva du vil :)

 

Fly: Med RyanAir torp-london dampet jeg diskret, til en flyvert så meg litt før landing(jeg gjorde ingen forsøk på å skjule det, dampet diskret mens han sto rett ved siden av med tralla si), og sa jeg ikke kunne bruke den - spurte om ikke de solgte dem selv, han sa jo - men ikke "den typen med damp" - altså er det nikotininnhalatorer de selger. Ellers ingen reaksjoner fra medpassasjerer.

London-Torp: Holdt det diskret men ikke skjult, holdt dampen lenge inne og blåste den ut nedover. Dampet ikke når flyvertinnene sto rett ved siden av. Ingen reaksjoner eller problemer. Gikk også på toalettet og dampet godt der for å utfordre røykvarsleren litt, ingen problem :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Mens jeg fikk kjeft fra flyvertinna da jeg prøvde å ta et drag på SAS' fly fra Stavanger til Trondhjem. Ja ja, kort tur, så det var ikke det største problemet.

 

Nå har storrøykeren på jobb endelig fått sakene sine, også hans utstyr (ikke juicen) ble stoppet i tollen. Merkelige greier det der.

Men nå har vi satt batteriene til lading - det ene er et passthrough - og jeg har vist ham hvordan han skal fylle på tankene sine. Og til tross for at han bruker opp 3-4 pakker tobakk i uka, så merka han fortsatt nikotinen i 18mg coffee fra VR, så jeg anbefalte ham å kun røyke 18mg når han følte han trengte en sigg - samt etter store måltid - og heller kjøre på med 10mg til bruks. Han prøver jo tross alt å kutte. :)

Lenke til kommentar

Ærlig spørsmål til alle vapere: Har dere opplevd noen baksider med vapingen med henhold til deres helse?

 

Var hos legen for ikke så lenge siden og han ''ga meg pekefingeren'' og ga den gamle ''Ja.. du vet at nikotin ikke er bra for deg uansett..'' regla når jeg sa at jeg ikke røyket, men vapet og fikk fremdeles i meg nikotin. Ikke drikker jeg kaffe, te eller alkohol noe særlig.. så jeg tar det med en klype salt, og nyter vapen min som bare det.

Endret av BuffyAnneSummers
Lenke til kommentar

Ærlig spørsmål til alle vapere: Har dere opplevd noen baksider med vapingen med henhold til deres helse?

 

Var hos legen for ikke så lenge siden og han ''ga meg pekefingeren'' og ga den gamle ''Ja.. du vet at nikotin ikke er bra for deg uansett..'' regla når jeg sa at jeg ikke røyket, men vapet og fikk fremdeles i meg nikotin. Ikke drikker jeg kaffe, te eller alkohol noe særlig.. så jeg tar det med en klype salt, og nyter vapen min som bare det.

 

Jeg har en svak astma, og ejg kan melde det at jeg røyker 18mg og jeg har merka hvor mye bedre jeg har blitt i formen og i pustinga og alt mulig. mye reinere luftveier, mye lettere å puste, mye lettere på heile kroppen og føler meg så mye bedre med el sigg enn emd vanlig røyk.

skal nevne dette for legen min neste gang jeg er der så kan jeg si i fra hva ho sier men foreløpig har jeg kun det jeg merker selv å rapportere ;)

Lenke til kommentar

Jeg bestillte Arctic Wolf fra VaporGod, så jeg skulle ha mentol når jeg blir forkjøla..

Jeg blir alltid forkjøla minst 2-3 ganger på vinter'n, men etter jeg slutta å røyke og begynte å dampe har jeg ikke hatt antydning til litt snuffs engang.. :)

Jeg har ikke fått brukt for mentol juicen enda, men det er jo greit å ha liggende.

 

Eneste bi-effekten (hvis jeg kan kalle det det) jeg har merka meg er at jeg hadde 6 vorter på den ene hånda (har alltid vært der) som jeg har prøvd alt for å bli kvitt, men de har altid kommet tilbake.

De er helt borte nå uten at jeg har forsøkt å bli kvitt dem..

Det eneste jeg kan sette det i forbindelse med er dampinga.

Jeg har prøvd å google litt rundt for å se om det er andre som har opplevd noe lignende, uten resultat, så jeg veit ikke helt hva jeg skal tro om det..

Det er jo ikke sånn at jeg har smurt inn henda mine med juice heller mener jeg..

Lenke til kommentar

Med begge tankene, er det forskjellige atomizere eller samme atomizer med to forskjellige tanker (eGo-type?) I så tilfelle kan det ha vært atomizeren som ikke er helt god. Har han andre batterier som han har testet på tankene for å se om de funker da?

 

Når det gjelder eGo batteriene så lyser knappen når du trykker på den selv om det ikke er koblet til noe, slik at dersom det ikke er kontakt, så vil knappen fortsatt lyse om han trykker på den

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...