Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

E-Sigaretter: Spørsmål, anbefalinger og diskusjon


Lakus

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fikk den første av mange pakker fra England i dag. Liberty flights var utolig raske. Bestilte 31.12. Bare 5 dager, inkl en helligdag. :)

Fikk Rawr cinnamon strapple. Smakte først veldig såpe, men etterhvert mere eple. Ikke noe kanel syns jeg.

Rawr Poison - Ikke værst smak, men greier ikke å definere hva..

Sist, men ikke minst, fikk jeg BUTTER ROM... Lurer på om det var litt sent på nyttårsaften jeg bestillte.. :eek:

Men den er bedre enn forventet. Smaker rom, Som bacardi/kola. :)

Lenke til kommentar

Skal den bare stå en stund for å få vekk såpesmaken? Kaldt eller romtemp? Med kork, eller "luftes" som vin?

Jeg lar de bare stå med korken på, siden det å la den stå uten vil si det samme som at nikotinen fordamper og juicen blir svakere.

Jeg bare lufter den en eller to ganger i døgnet. (Bare for å få ny luft i flaska.)

Det kan ta alt fra et par dager til et par uker å få en god juice.

Jeg har merka veldig stor forskjell i smak og farge på enkelte juicer, mens med andre har det ingenting å si..

Som jeg har lest meg fram til og forstått, så er det bla. på grunn av PG væske som kan bruke lang tid på å blande seg med resten av ingrediensene som er grunnen til at juicen ikke smaker det den skal når den er fersk.

 

Noen velger å gjøre som dette:

Nå har du iallefall en ide om hvordan man gjør det. :)

Lykke til.

Lenke til kommentar

Fikk den første av mange pakker fra England i dag. Liberty flights var utolig raske. Bestilte 31.12. Bare 5 dager, inkl en helligdag. :)

Hvilken shipping metode brukte du?

Jeg venter fortsatt på to bestillinger fra LF som jeg gjorde rett før jul.

 

Vet at billigste option tar lengst tid og det har vært mange helligdager, men tålmodigheten min (som normalt er ekstremt god) er i ferd med å sprekke...

Lenke til kommentar

Hvilken shipping metode brukte du?

Jeg venter fortsatt på to bestillinger fra LF som jeg gjorde rett før jul.

 

Vet at billigste option tar lengst tid og det har vært mange helligdager, men tålmodigheten min (som normalt er ekstremt god) er i ferd med å sprekke...

Valgte billigste frakt hos alle sammen. Ikke noe ekstra. Har nok hatt veldig flaks med denne.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nice :)

Håper mine dukker opp snart

 

Din ble vel sittende fast i julerushet, mens min skled rett forbi.. Men den dukker vel opp før eller siden.

Er på min tredje dag med el-sig nå. Har halvert sigarettforbruket. Selv om jeg ikke kjøpte denne for å slutte å røyke. Men en fin "bivirkning" alikevel. Trodde ikke det fantes noe som kunne få meg til å klare å redusere. Men el-sig er genialt. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jepp julerushet har nok bidratt.

 

Jeg sluttet tvert med sigaretter når jeg gikk over til e-sigg. Når det er sagt så tar jeg en gammeldags analog i ny og ne (om jeg blir bommet til) og det smaker like forferdelig hver gang. Er så jeg ikke helt skjønner at jeg pleide å like dem :p

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Jepp julerushet har nok bidratt.

 

Jeg sluttet tvert med sigaretter når jeg gikk over til e-sigg. Når det er sagt så tar jeg en gammeldags analog i ny og ne (om jeg blir bommet til) og det smaker like forferdelig hver gang. Er så jeg ikke helt skjønner at jeg pleide å like dem :p

 

Helt utrolig. Kult, men utrolig. :). Om jeg skulle gi opp sigaretter ville det vært et under. Men for første gang ser jeg en liten mulighet.

Lenke til kommentar

Ga opp 20 - 30 sigg pr dag selv etter at jeg fikk min første e-sigg.

Vi er flere her som ikke har hatt behov for analoge etter at vi starta med det her.

Jeg har gått tom for batteri ute på by'n med litt for høy promille og da har jeg røyka sigg igjen, men det smaker jo skikkelig pøkk.

Grunnen til at sigaretter smaker så ille er vel at jeg har fått igjen smaks og luktesans etter at jeg gikk over på e-sigg. :)

Jeg prøvde alt av plaster, tyggis, piller jeg fikk resept på fra legen og rein viljestyrke, men havna altid til bake på sigg etter ei stund.

Nå har jeg iallefall noe som holder meg borte fra analoge sigaretter, smaker digg og er mye mindre helseskadelig.

Hang in there! Du er iallefall på rett vei. :)

Lenke til kommentar

Helt utrolig. Kult, men utrolig. :). Om jeg skulle gi opp sigaretter ville det vært et under. Men for første gang ser jeg en liten mulighet.

Det er dette som er så genialt med e-sigg i forhold til andre "alternative" nikotinprodukter. Man blir minst like (gjerne mer) avhengig av handlingen ved å røyke, som av nikotinen. E-siggen gir deg handlingen og nikotinen (pluss alle de forskjellige smakene), men uten den skadelige røyken.

 

Jeg ønsker deg lykke til med å kunne legge røyken helt bort og håper du klarer det. Prøv gjerne å gå noen dager med bare e-sigg, så vil du kjenne hvor fælt den analoge smaker når du prøver en... Det kan kanskje hjelpe... Men ta tiden til hjelp. Det bør bli lettere etterhvert :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Glem Europa... gå til kilden, både ifht der det ble oppfunnet og der det nå produseres..

 

Alt dere kjøper fra Europeiske nettesteder er bare mellomledd... og minst dobbelt så dyrt..

 

Her finner dere både et kjempeutvalg og til kanonlave priser.. Eneste baksiden, er at du må ha litt tid..

 

For meg har forsendelser tatt ca. 3 uker i snitt. Men alt jeg har fått per post er fordelt i mindre pakker og intet har noensinne blitt stoppet i tollen..

 

Eneste innvending jeg har er at e-juicen ikke er av så smaksmessig høy kvalitet.. Men den er uansett billig andre steder..

 

Her er link til den beste og billigste kina-siden:

http://www.chinabuye.com/gadgets/cigarette

 

Her finner du side opp og side ned med det billigtse utstyret av alle typer..

 

Jeg har fulgt litt med når dere har skrevet om ulike juice/liquid-smaker.. Er uenig med mange av dere. Er ikke så glad i søtlige smaker. Er heller av typen som foretrekker litt freshe smaksvarianter..

 

Jeg har vært igjennom mange typer og smaker, og har kommet frem til at de desidert beste er de ferdigblandede av merket "Dekang"

Jeg kjøper disse fra Pink-mule.com - en dansk site.

 

Her finner du utvalget på denne siten i 16mg nikotin til eget forbruk:

http://pink-mule.com/rygevaesker-tilbehoer/rygevaesker-dampklar/dekang-rygevaesker-dampklar/dekang-16-mg

 

En siste liten anbefaling er å selv blande inn ca, 1/4 del med "breath fresner" i nesten alle smaksvarianter.. det blir en helt sinnsykt god smaksopplevelse :)

Lenke til kommentar

Gode tips!

Hvis du liker Dekang så regner jeg med at du ville likt Liqua også.

Du finner begge til en billigere penge her: http://www.spaincigar.es/epages/eb8032.sf/en_GB/?ObjectPath=/Shops/eb8032/Categories/Products/eliquid/%22Dekang%20YNDK%22/Silver_Label

Dekang 10ml ca 15,- NOK.

Disse kan du bestille i 500ml også.

Når du logger inn med at du er fra Norge forsvinner Spansk Tax/Moms fra prisen. :)

 

Jeg har bestillt masse fra disse nå og jeg er kjempe fornøyd med service!

Jeg pleier å kjøpe Halo juice fra dem og da får jeg med enten 10 eller 20ml Dekang som smaksprøve.. :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...