Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

E-Sigaretter: Spørsmål, anbefalinger og diskusjon


Lakus

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei, sitter her med en Eleaf Ijust 2 og får ikke skrudd på tanken, den spretter bare ut igjen. Lurer på om det er gjengene på tanken eller i batteriet som er slitt og derfor vil ikke tanken skrus fast. 

 

Har desverre ikke noen andre tanker eller batterier som jeg kan teste hvilke gjenger som er slitt, kan eventuelt låne av noen i helgen.

 

Er det noen midlertidig løsning på dette som jeg kan bruke før jeg eventuelt må kjøpe noe nytt?

Endret av Jogga123
Lenke til kommentar

Hva mener du med "spretter ut"?

 

Beklager hvis jeg forklarer litt dårlig, har ikke mye kunnskap om dette. 

 

Spring connector som er på batteriet (bilde nr.1) blir jo dyttet inn av av bunnen av tanken (bilde 2) når de skrus sammen. Problemet er når jeg setter tanken på batteriet og begynner å skru så blir bare tanken skrudd rundt og rundt uten at den kobler seg fast til batteriet. Har prøvd å klemme tanken ned på spring connector for å så skru, men den vil fortsatt ikke koble seg fast til batteriet og spring connector dytter tanken ut. Derfor lurer jeg på om det er gjengene som er slitt.

 

1.  https://sc01.alicdn.com/kf/HTB1HEDvHVXXXXbyXpXXq6xXFXXXM/223449040/HTB1HEDvHVXXXXbyXpXXq6xXFXXXM.jpg

 

2. https://cdn.shopify.com/s/files/1/0521/4985/products/ijust2-tank-main.png?v=1447144347

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Er det noen som har diagram/skjema for nikotin?

Jeg aner ikke hvor mye nikotin jeg skal helle opp i flaskene mine...

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

 

Er det noen som har diagram/skjema for nikotin?

 

Jeg aner ikke hvor mye nikotin jeg skal helle opp i flaskene mine...

(menge ferdigjuice * ønsket styrke) / styke på nikotinbase

 

F.eks: 

30 ml ferdigjuice * 3 mg / 72 mg nikotinbase = 1,25 ml. 

 

Det var ikke verre nei!

Takk så mye :)

Lenke til kommentar

I praksis blir det ørlite mindre, men det er så ubetydelig at du egentlig bare skal gi god F i det. For om du ser på regnestykket over så blir det bittelitt feil siden mengde ferdigjuice ikke er 30 ml, men 31,25 ml. Så i praksis blir det bittelitt mindre enn 3 mg. Men som sagt ubetydelig. 

Lenke til kommentar

Har noen opplevd at en tank gir dårlig/brent smak, og det ikke skyldes hodet? Har en velbrukt og trofast aspire K1 som plutselig smaker bad, til tross for tre hodebytter, antar ikke alle er doa. Har også en annen K1 som viser 0 ohm, den ser helt uskadd ut men registreres ikke av mod, noe bryter kretsen..

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Andre som handler på emsokes.se som har reagert på utvalget? Har ikke handlet der på en stund nå, men gikk akkurat inn for og bestille og la merke til at de tilbyr plutselig kun nikotinfri av maange av juicene jeg tidligere har handlet derfra. Virket litt for tilfeldig til at de kan være utsolgt for alle samtidig, fikk inntrykk av at de ikke selger de med nikotin lengre.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Noen som har erfaring med kjøp av e juice med nikotin utenfor EU/EØS? Jeg funderer litt på å starte nettbutikk etter som at jeg bor i Filippinene og har et veldig greit nettverk med leverandører som produserer e juice. Det sier litt i seg selv når man kan få tak i 30 ml med 12mg nikotin til 40 kroner, og man får 10ml uten nikotin fra norske nettsider for 39 - 69 kroner. 

 

Lurer på om det ville være problematisk for meg å sende e juice fra Filippinene direkte til kunder i Norge i forhold til toll og regelverket rundt det. Anyone?

Lenke til kommentar

Noen som har erfaring med kjøp av e juice med nikotin utenfor EU/EØS? Jeg funderer litt på å starte nettbutikk etter som at jeg bor i Filippinene og har et veldig greit nettverk med leverandører som produserer e juice. Det sier litt i seg selv når man kan få tak i 30 ml med 12mg nikotin til 40 kroner, og man får 10ml uten nikotin fra norske nettsider for 39 - 69 kroner. 

 

Lurer på om det ville være problematisk for meg å sende e juice fra Filippinene direkte til kunder i Norge i forhold til toll og regelverket rundt det. Anyone?

 

Jeg har handlet ejuice i Kina i flere år uten at det har bydd på noe problem. Koster rundt 330 kroner for 300 ml med ferdig juice.

Lenke til kommentar

Jeg funderer litt på å starte nettbutikk etter som at jeg bor i Filippinene og har et veldig greit nettverk med leverandører som produserer e juice.

 

Før det kom retningslinjer fant man mye rart i analyser av e-juice fra vestlige produsenter, så før du evt. setter deg opp som selger ville jeg vært sikker på å ha svært god kontroll på hvordan juicen produseres og hva som finnes i den.  Jeg ser for meg, muligens helt uberettiget, at det kanskje er heller lite kontroll med denslags produksjon i Filipinene.  Om du ikke kontinuerlig kvalitetssikrer varene du selger og kundene senere utvikler problemer som som kan spores tilbake til dine varer så er muligheten stor for årevis med erstatningskrav og rettssaker.

 

For min egen del handler jeg aldri e-juice eller DIY-råvarer utenfor EU, uansett hvor lav prisen måtte være.  Kina kan man i alle fall ikke stole på, gitt hvor regelmessig man finner tungmetaller og allverdens gifter og dritt i alt fra melk, brystmelkerstatning og barnegrøt, til mineralvann, helsekost og kosttilskudd.

 

Uansett er damping nærmest gratis når man lager juicen selv, så prisen skal være usedvanlig lav for å kunne friste.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...