Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

E-Sigaretter: Spørsmål, anbefalinger og diskusjon


Lakus

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Generelt sett holder jeg meg for god til å handle fra Asia, da jeg foretrekker at ting kommer raskt frem, og jeg får det jeg kjøper når jeg trenger det, og ikke tre måneder etter at jeg bestilte det (DX og CDJapan er notoriske for akkurat det, uavhengig av hva slags frakt jeg velger).

 

Det er ikke så mye dyrere å handle fra Storbritannia eller Irland. Ei heller Hellas eller Nederland.

Vi må eksistere i forskjellige univers, i mitt er det MYE dyrere å handle fra Europa. I mitt univers koster ofte frakten fra en Europeisk nettbutikk mer enn hele varen koster fritt levert fra fasttech :-D

 

Eksempel:

http://www.fasttech.com/products/0/10005988/1383901-innokin-iclear-30-dual-coil-electronic-cigarette

48 kr. fra Fasttech

Frakten på en iclear30 fra Ramzy koster 34 kr.

 

Stort sett ALT du kjøper kommer uansett fra Kina, så du handler med Asiatene via mellommenn bare...

Gjennomsnittlig frakttid fra Fasttech er 10 dager. DX er MYE tregere enn Fasttech.

Endret av Vaperizer
Lenke til kommentar

Vi må eksistere i forskjellige univers, i mitt er det MYE dyrere å handle fra Europa. I mitt univers koster ofte frakten fra en Europeisk nettbutikk mer enn hele varen koster fritt levert fra fasttech :-D

 

Stort sett ALT du kjøper kommer uansett fra Kina, så du handler med Asiatene via mellommenn bare...

Gjennomsnittlig frakttid fra Fasttech er 10 dager. DX er MYE tregere enn Fasttech.

 

Du betaler for hva du får, jeg har brent meg på å handle fra Asia så mye før, at jeg gjerne betaler en ekstra femtilapp for å få det jeg er ute etter kjapt og enkelt fra EU / EØS.

 

Og jeg kjøper tidvis utstyr som er produsert i USA også, når jeg føler meg virkelig rik. ;)

Lenke til kommentar

 

Du betaler for hva du får, jeg har brent meg på å handle fra Asia så mye før, at jeg gjerne betaler en ekstra femtilapp for å få det jeg er ute etter kjapt og enkelt fra EU / EØS.

 

Og jeg kjøper tidvis utstyr som er produsert i USA også, når jeg føler meg virkelig rik. ;)

 

Hadde du bare betalt for det du får, hadde det ikke vært noe problem... En iclear 30 er en iclear 30, samme om den koster 48 kr eller 143 kr. Den blir jo ikke no bedre av å koste 143 kr.

 

Jeg gidder ikke å kjøpe ting fra USA, jeg venter heller en uke og kjøper klonen fra Fasttech, hehe

 

Ja, jeg er gjerrig :-D

Lenke til kommentar

https://www.fasttech.com/products/0/10005080/1398903-me-smart-4-in-1-rechargeable-320mah-electronic-cig

Kjøpte meg det på fasttech, ett av batteriene var defekte men de sendte meg ett nytt uten spørsmål.

Funker rimelig bra, god smak og grei dampmengde.

Problemet er at du aldri ser hvor full eller tom den er.

Kan ikke klage på batteritiden heller.

 

Jeg har den egentlig bare i jakkelomma for noen raske blås på farten.

Endret av Lunalotic
Lenke til kommentar

Plutselig ble fastteck interresant med tanke på forbruksutstyr.. De fordamperhodene var billige for en 10pack......

Og det står at det IKKE er kanger brand.. Aka, "fake" .. Men funker de?

Også er det noen som er ekte, står det.. Noen som har testet de?

Endret av Caddy
Lenke til kommentar

 

Hadde du bare betalt for det du får, hadde det ikke vært noe problem... En iclear 30 er en iclear 30, samme om den koster 48 kr eller 143 kr. Den blir jo ikke no bedre av å koste 143 kr.

 

Jeg gidder ikke å kjøpe ting fra USA, jeg venter heller en uke og kjøper klonen fra Fasttech, hehe

 

Ja, jeg er gjerrig :-D

 

Jeg er ikke. Penger er til for å brukes. Og det er vel derfor jeg har brukt opp sparekontoen min gjentatte ganger på mat og øl (og ikke dyr mat og øl heller).

Lenke til kommentar

Plutselig ble fastteck interresant med tanke på forbruksutstyr.. De fordamperhodene var billige for en 10pack......

 

Og det står at det IKKE er kanger brand.. Aka, "fake" .. Men funker de?

Også er det noen som er ekte, står det.. Noen som har testet de?

 

Jeg har hatt noen fake Protankhoder som var minst like bra som orginalene. Så har jeg hatt EVOD hoder som var veldig dårlige. Så les reviewene.

 

Men skal du ha goddamp fra Kangerproduktene, er dette tingen :-)

http://youtu.be/xrvwOf13U-s

Jeg har to Protanker med slikt oppsett i daglig drift og de damper kjempebra.

Lenke til kommentar

 

Hadde du bare betalt for det du får, hadde det ikke vært noe problem... En iclear 30 er en iclear 30, samme om den koster 48 kr eller 143 kr. Den blir jo ikke no bedre av å koste 143 kr.

 

Jeg gidder ikke å kjøpe ting fra USA, jeg venter heller en uke og kjøper klonen fra Fasttech, hehe

 

Ja, jeg er gjerrig :-D

Da er vi to:P Jeg er også gjerrig. Har sikkert fått 100 pakker fra kina...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg prøver å slutte å røyke, men får det, som mange andre ikke helt til.

 

Jeg prøver å bytte ut mye av den vanlige røyken med e-sigaretter, problemet er det at jeg er vandt med å røyke til det er tomt, og blir derfor sittende å konstant sippe på den elektriske morsomheten, uten at jeg tenker over det selv.

 

Spørsmålet mitt her er hvor skadelig e-sigaretten er for kroppen, og om det i lengen kan være mer skadelig en vanlig røyk, etter som jeg røyker mye mer med e-sigarett enn med vanlige sigaretter.

 

Det er jo ikke på langt nær like skadelig som vanlig røyk, men kan det konstante inntaket av nikotin gjøre saken med å slutte værre?

Lenke til kommentar

Unitank bestillt. 90kr inkl frakt. Så får vi se om den funker..


 

Jeg prøver å slutte å røyke, men får det, som mange andre ikke helt til.

 

Jeg prøver å bytte ut mye av den vanlige røyken med e-sigaretter, problemet er det at jeg er vandt med å røyke til det er tomt, og blir derfor sittende å konstant sippe på den elektriske morsomheten, uten at jeg tenker over det selv.

 

Spørsmålet mitt her er hvor skadelig e-sigaretten er for kroppen, og om det i lengen kan være mer skadelig en vanlig røyk, etter som jeg røyker mye mer med e-sigarett enn med vanlige sigaretter.

 

Det er jo ikke på langt nær like skadelig som vanlig røyk, men kan det konstante inntaket av nikotin gjøre saken med å slutte værre?

Som jeg tenkte da jeg begynnte med damp: Heller dampe hele tiden på lav nikotinstyrke, enn dampe hele tia på høy nikotinstyrke. Går i 12mg.

Mange sier at de etter å ha dampet en stund, begynner å svimle av nikotinstyrken de begynnte med, og går nedover til mindre...

Flere dampere finner du på:

https://www.facebook.com/groups/norsk.dampselskap/
http://www.norsk-dampselskap.no/NorskDampselskapForum/

Endret av Caddy
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg prøver å slutte å røyke, men får det, som mange andre ikke helt til.

 

Jeg prøver å bytte ut mye av den vanlige røyken med e-sigaretter, problemet er det at jeg er vandt med å røyke til det er tomt, og blir derfor sittende å konstant sippe på den elektriske morsomheten, uten at jeg tenker over det selv.

 

Spørsmålet mitt her er hvor skadelig e-sigaretten er for kroppen, og om det i lengen kan være mer skadelig en vanlig røyk, etter som jeg røyker mye mer med e-sigarett enn med vanlige sigaretter.

 

Det er jo ikke på langt nær like skadelig som vanlig røyk, men kan det konstante inntaket av nikotin gjøre saken med å slutte værre?

Nikotin i seg selv er en mild stimuli på linje med koffein. Ikke helsefarlig i de små mengdene man får av å dampe. Det er alle de andre stoffene/giftene i tobakk og sigaretter som utgjør en helserisiko.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...