Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

E-Sigaretter: Spørsmål, anbefalinger og diskusjon


Lakus

Anbefalte innlegg

Jeg detter litt ut her jeg hehe. Mangler litt motivasjonen til å gi opp mine vanedannende 4000 gift stoffer, men gud det hadde vært godt.. Kan noen linke til en fin starts pakke for oss mindre intelligente mennesker? Likte forslaget til Vaperizer, ang muligheten for å "gå tom for damp" etter ett viss antall trekk, men jeg er også relativt avhengig av at ikke el-røyken er stor og klumpete. Alle forslag til produkter taes imot med stor takk.

 

Jeg har fått et tips av dem andre til å kjøpe denne dripperen. Den skal visst være veldig bra. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg detter litt ut her jeg hehe. Mangler litt motivasjonen til å gi opp mine vanedannende 4000 gift stoffer, men gud det hadde vært godt.. Kan noen linke til en fin starts pakke for oss mindre intelligente mennesker? Likte forslaget til Vaperizer, ang muligheten for å "gå tom for damp" etter ett viss antall trekk, men jeg er også relativt avhengig av at ikke el-røyken er stor og klumpete. Alle forslag til produkter taes imot med stor takk.

Hvis du ikke vil ha noe stort og klumpete så er den Maximalyd linket til + et Egobatteri og en sokkel for å gjøre de pene sammen ikke veldig dumt. Det blir ganske smått og lett. Bare hold coilene på rundt 2ohm så vil batteriet klare seg helt fint og du får god smak og 100% gjenbrukbarhet fra Octopussyen. Foruten å gå for en mekanisk mod som vanligvis er breiere er vel dette det beste alternativet om du ønsker å dryppe og vil ha noe smalt og lett. Ejuice finner du veldig mange steder, men jeg anbefaler som vanlig Vermillion River. De har flere gode smaker og har bestandig vært et safe bet for meg. En lader må du også ha, btw ;)

 

Med det har du det grunnleggende for et enkelt og lite dripper-oppsett, men du kommer også til å trenge Kanthal-tråd for å lage coils om du vil ha den typen atomizer som Mini Octopus er - en gjenbyggbar atomizer, såkalt RBA. 0.32mm burde vel funke fint for et Ego-batteri vil jeg tro. Legg merke til at en RBA har en liten læringskurve, men det er ikke vanskelig å få til noe som fungerer på kort tid - og når coilen først fungerer trenger du ikke røre den igjen. Bare bytt ut veken igjen en gang iblant. Om du vil ha noe som er veeeldig enkelt istedenfor en RBA kan du kjøpe en clearomizer istedenfor en Octopus. Disse fyller du bare opp med juice og damper til det er tomt og fyller på igjen. Men om du vil gå for RBA så er det det beste valget for smak og gjenbruk. Blir ikke billigere i lengden enn en RBA :)

 

Det er en liten investering av både litt tid og litt penger å komme igang, men når du først er i gang tipper jeg du ikke vil se tilbake ;)

 

EDIT: En video som viser hvordan du gjerne lager en coil på en Octopus.

 

http://www.youtube.com/watch?v=OTsS-Zw9dC8

Endret av Lakus
Lenke til kommentar

Kineserene finner på mye rart:

 

http://www.fasttech.com/products/1411/10004394/1521100-vamo-5s-variable-volt-watt-control-head-for

 

Blir berre lækker skrudd på Nemesisen din ;-) I tillegg, hver gang du skal dampe, må du trykke på knappen på Nemesisen, så skru på Vamoen med 5 trykk, SÅ kan du dampe i vei, så lenge du klarer å holde knappen på Nemesisen inne, hehe

Jøss. De kineserne er produktive :) Denne kunne jo gått på Drawtuben he he, men da er vitsen med mekanisk mod borte. Vil jeg ha VV eller WW har jeg jo MVP, SVD og VTR :p
Lenke til kommentar

Det samme synes jeg. :) Kjøpte den på DX da det var mulig å få tilsendt batterier. Den funker faktisk overraskende bra, og kan dampe ganske lenge på den. :)Billig sak, men har funka bra hittil. :)

Madammen kjøpte denne, men var ikke så begeistret for denne typen damping, så hun overtok min gamle som jeg begynte med. Kjøper ikke nye "filtre" til den, da...fyller dem bare opp med juice for henne. Funker bra det. :)

Så da overtok jeg den blinkende saken hun ikke ville ha også...hehe. :)

Ok he he. Ja de var fine :)
Lenke til kommentar

 

Jeg har fått et tips av dem andre til å kjøpe denne dripperen. Den skal visst være veldig bra. :)

Fin dripper det der. To små problemer har den. Den er litt slapp i O-ringene, så topcapen sklir av litt for lett. kan løses med å ta av o-ringene og legge en flis av tanntråd under O-ringene. Neste problem er at lufthullet er helt nede på bunnen, dvs. at drypper du litt for mye, kan juice renne ut av lufthullet og det surkler. Løsningen er jo i ikke dryppe for mye ;-) Lurt å ha godt med vekemateriale i den også, holder mer juice da. Til slutt, er lufthullet litt trangt, det begrenser dampmengden litt, men det gir også mer og bedre smak på dampen.

 

Ingen av disse problemene er dealbreakers for meg, det er en finfin dripper som gir god smak og masse damp med godt oppsett.

Jeg har en 1,5 ohm mikrocoil og bomullveke i min og det fungerer kjempebra på EVOD batteriene mine. Sammen blir det en kompakt og lekker esigg :-)

 

http://www.damping.no/collections/batterier/products/evod-batteri-650mah

Lenke til kommentar

Jeg har fått et tips av dem andre til å kjøpe denne dripperen. Den skal visst være veldig bra. :)

Ja den er det, men spørs om en som er helt ny på e-sigs vil mekke veker og coiler fra dag 1. Da bør man gå for clearomizere som er lette å fylle på juice og bare dampe i veg :) Om han ikke vil ha noe stort og klumpete er jo sikkert E-Roll noe å begynne med http://www.damping.no/collections/startsett/products/eroll-kit-joyetech

Om man vil ha litt større er jo Ego, Vision Spinner eller Evod settene et sted å starte :p

http://www.damping.no/collections/hele-sett :D

Lenke til kommentar

Jøss. De kineserne er produktive :) Denne kunne jo gått på Drawtuben he he, men da er vitsen med mekanisk mod borte. Vil jeg ha VV eller WW har jeg jo MVP, SVD og VTR :p

:-D Litt av vitsen med mek mod er jo også lengden. Kjører man en mek mod med 18650 og denne på 7,5 cm + feks en Kayfun, blir den ikke akkurat kort ;-)

Lenke til kommentar

Ja den er det, men spørs om en som er helt ny på e-sigs vil mekke veker og coiler fra dag 1. Da bør man gå for clearomizere som er lette å fylle på juice og bare dampe i veg :) Om han ikke vil ha noe stort og klumpete er jo sikkert E-Roll noe å begynne med http://www.damping.no/collections/startsett/products/eroll-kit-joyetech

Om man vil ha litt større er jo Ego, Vision Spinner eller Evod settene et sted å starte :p

http://www.damping.no/collections/hele-sett :D

 

Men jeg kom til å tenke på en ting.... Jeg skal jo ha SID'en, og den er jo 23 mm i diameter. Da blir det vel kanskje litt dumt for meg å ha Mini Octopus som bare er 14 mm. Da må det vel se litt bedre ut å bruke Igo L, for denne er jo 20 mm i diameter? Passer liksom litt bedre sammen størrelsesmessig. :)

Lenke til kommentar

Ja den er det, men spørs om en som er helt ny på e-sigs vil mekke veker og coiler fra dag 1. Da bør man gå for clearomizere som er lette å fylle på juice og bare dampe i veg :) Om han ikke vil ha noe stort og klumpete er jo sikkert E-Roll noe å begynne med http://www.damping.no/collections/startsett/products/eroll-kit-joyetech

Om man vil ha litt større er jo Ego, Vision Spinner eller Evod settene et sted å starte :p

http://www.damping.no/collections/hele-sett :D

 

Hehe, å begynne å bygge sammen diverse morsomheter er nok noe jeg burde drøye litt. Den E-roll, er det noe som er verdt investeringene? Er det noe man kan tilsette smak på selv, eller er det kun en smak?

Lenke til kommentar

 

Hehe, å begynne å bygge sammen diverse morsomheter er nok noe jeg burde drøye litt. Den E-roll, er det noe som er verdt investeringene? Er det noe man kan tilsette smak på selv, eller er det kun en smak?

Det trodde jeg også, jeg startet smått. ble aldri fornøyd. 2-3 uker etter at jeg hadde poppa min "e-cig cherry" bestilte jeg meg kanthal tråd og fikk tak i bomull og en dripper. den ene dripperen jeg kjøpte fulgte det med et lite skruhjern som også er perfekt for å lage coils med. det ble litt prøving og failing men jeg kom veldig raskt inn i det. :) youtube er grei følgesvenn her

Lenke til kommentar

 

Hehe, å begynne å bygge sammen diverse morsomheter er nok noe jeg burde drøye litt. Den E-roll, er det noe som er verdt investeringene? Er det noe man kan tilsette smak på selv, eller er det kun en smak?

 

Jeg syns e-rollen yter veldig bra etter størrelsen. Og du får ikke noe som minner mer om en sigarett. Du må tilsette smak selv. Den kommer ikke ferdigfylt. Så da er det jo fritt valg i smaker. :)

Lenke til kommentar

 

Men jeg kom til å tenke på en ting.... Jeg skal jo ha SID'en, og den er jo 23 mm i diameter. Da blir det vel kanskje litt dumt for meg å ha Mini Octopus som bare er 14 mm. Da må det vel se litt bedre ut å bruke Igo L, for denne er jo 20 mm i diameter? Passer liksom litt bedre sammen størrelsesmessig. :)

 

Ja, det er riktig. Vi snakket jo om ego i går, men når du skal ha Sid så blir det anderledes. Da kan du ha Igo-L. Den holder jo mer juice så du ikke trenger å drippe hele tiden. :)

Lenke til kommentar

Ja, det er riktig. Vi snakket jo om ego i går, men når du skal ha Sid så blir det anderledes. Da kan du ha Igo-L. Den holder jo mer juice så du ikke trenger å drippe hele tiden. :)

 

Ja, ikke sant. Jeg tenkte jo først å bruke Ego-batteriet, men har lyst på den SID'en. Da blir det Igo istedenfor. :) Og som du sier....holder jo litt lenger også, siden den tar mer juice. :)

Lenke til kommentar

 

Kan mye rart, men tror det er best å passe på ikke å bruke mer penger enn planlagt og heller få disse inn på andre kontoer enn brukskontoen fortere enn svint. :)

Da er du flink. :) Jeg er også flink til å overføre penger til andre kontoer. Problemet er bare at de går like fort tilbake igjen når jeg ser noe jeg har lyst på... :hm:

Lenke til kommentar

Du kan jo også kjøpe deg et par flasker watermelon wave, nå som den har kommet tilbake til Europa. :)

har du prøvd Melon Magic fra EcigWizard? jeg fikk akkurat en herremann på døra med 3 flasker Nuclear Plusion, Melon Magic, Pricly Pear Cactus og Mrs B Vanilla Custard.

 

melon/vannmelon smaker har aldri truffet så bra som Melon Magic, men jeg har på følelsen at jeg vil ha mer melon smak. den blir så mild liksom. hvis du har noen tips, kom med dem ;D hehe

 

Nuclear Plusion har vært hoved vapen min for tiden. samt at den har reddet UTALLIGE smaker jeg ikke har hatt sansen for. blander de med noen dråper Nuclear Plusion og plutselig funker den fett ;) hehe.

Lenke til kommentar

har du prøvd Melon Magic fra EcigWizard? jeg fikk akkurat en herremann på døra med 3 flasker Nuclear Plusion, Melon Magic, Pricly Pear Cactus og Mrs B Vanilla Custard.

 

melon/vannmelon smaker har aldri truffet så bra som Melon Magic, men jeg har på følelsen at jeg vil ha mer melon smak. den blir så mild liksom. hvis du har noen tips, kom med dem ;D hehe

 

Nuclear Plusion har vært hoved vapen min for tiden. samt at den har reddet UTALLIGE smaker jeg ikke har hatt sansen for. blander de med noen dråper Nuclear Plusion og plutselig funker den fett ;) hehe.

 

Har ikke prøvd noen fra den serien til ecigwiz. WatermelonWave fra PinkSpot er en av datasmurf sine favoritter. Ikke prøvd den, men PinkSpot-juicene bruker å ha mye smak.

 

Tror ikke jeg kunne hatt en type plusion (anis/absinthe/sitrus/horehound/lakris)-type smak som heldagsdamp. Godt av og til, men går mest i søte dessertsmaker eller søte tobakksmaker her for tiden. :)

Den custard'en høres god ut. Og pear/cactus virker spennende. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Da er du flink. :) Jeg er også flink til å overføre penger til andre kontoer. Problemet er bare at de går like fort tilbake igjen når jeg ser noe jeg har lyst på... :hm:

Prøver å fikse på det problemet akkurat nå.

 

For øvrig var det ikke Watermelon Wave jeg leter etter, men Juicy Watermelon, men skal prøve den når jeg får lønn og se om den er like god som den opprinnelige. :)

 

e: Ikke shipper de til Norge uansett. :/

Endret av Datasmurf
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...